کد خبر: 730600
تاریخ انتشار :

تاکید روسیه و چین بر تقویت همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع روسیه در سفر خود به پکن، یادآور شد که در جریان مذاکراتش با مقامات نظامی چین به این نتیجه رسیده که دو طرف دیدگاه‌های یکسانی از اوضاع جهانی داشته و در خصوص اقداماتی که باید در واکنش به آنها انجام شود، درک مشترکی دارند.

تاکید روسیه و چین بر تقویت همکاری‌های نظامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آندری بلویوسوف، وزیر دفاع روسیه صبح امروز، سه‌شنبه و در جریان دیدار با ژانگ یوشیا، معاون رئیس شورای نظامی مرکزی چین اعلام کرد که مقامات نظامی دو کشور در ارزیابی از فرآیندهای جهانی کاملاً همسو بوده و درک مشترکی از آنچه در شرایط کنونی بین المللی باید انجام دهند دارند. 

بلویوسوف گفت: «روز گذشته مذاکرات بسیار مفصلی با وزیر دفاع جمهوری خلق چین داشته و به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌های مشترکی داریم، ارزیابی هر دو طرف از اوضاع جهانی یکسان بوده و در خصوص اقداماتی که باید در واکنش به آنها به‌طور مشترک انجام دهیم، درک مشترکی وجود دارد.»

او تأکید کرد که به لطف تلاش‌های رهبران دو کشور، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شراکت راهبردی میان این دو کشور برقرار شده است که باید همچنان تقویت و توسعه یابد.

اعلام آمادگی چین برای تعمیق و گسترش روابط نظامی با روسیه 

 معاون رئیس شورای نظامی مرکزی چین نیز به نوبه خود در دیدار با وزیر دفاع روسیه در پکن، اعلام کرد که طرف چینی آمادگی کامل دارد که روابط نظامی خود با روسیه را تعمیق و گسترش دهد. این مطلب صبح امروز در وب‌سایت رسمی وزارت دفاع ملی چین منتشر شده است.

ژانگ یوشیا تاکید کرد: «ما آماده‌ایم همکاری با روسیه را گسترش دهیم و از 75مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور به‌عنوان نقطه آغازی جدید برای تقویت و توسعه روابط چین و روسیه که بر دوستی پایدار، اعتماد راهبردی در سطح بالا و همکاری‌های دوجانبه سودمند است، استفاده کنیم.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دو طرف با همکاری یکدیگر توافقات مهمی که بین رهبران دو کشور حاصل شده است، را تحقق بخشیده و برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای همکاری می‌کنند.

از سوی دیگر، آندری بلویوسوف نیز تاکید کرد که روسیه آماده است تا همراه با شرکای چینی خود به تقویت مشارکت راهبردی همه‌جانبه و هماهنگی‌ها ادامه دهد.

بلویوسوف روز دوشنبه در یک دیدار  رسمی و برای مذاکرات با رهبری نظامی و نظامی-سیاسی چین وارد پکن شد. وی توسط دونگ جون، وزیر دفاع چین و به همراه، یک رژه تشریفاتی مورد استقبال قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها