کد خبر: 730803
تاریخ انتشار :

گسترش همکاری نظامی الجزایر و موریتانی

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر به منظور تقویت همکاری‌های نظامی با موریتانی وارد نواکشوط شد.

گسترش همکاری نظامی الجزایر و موریتانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرلشکر« سعید شنقریحه» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر در راس یک هیئت بلندپایه نظامی این کشور وارد نواکشوط شد تا با مقامات موریتانی درباره گسترش همکاری‌های نظامی دوجانبه گفت‌وگو کند.

وزارت دفاع الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سرلشکر شنقریحه با حضور در کاخ ریاست جمهوری موریتانی نامه کتبی « عبدالمجید تبون» رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح الجزایر را تسلیم «محمد ولد شیخ غزوانی » رئیس جمهوری موریتانی کرد.

در این نامه تبون انتخاب مجدد شیخ عزوانی را به ریاست جمهوری موریتانی تبریک گفته و خواستار تقویت روابط  میان دو کشور شده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع الجزایر، در این دیدار سرلشکر شنقریحه با اشاره به روابط دوستانه ملت‌های الجزایر و موریتانی گفت: فرصت‌های بیشتری  برای گسترش و تعمیق روابط فرا روی دو کشور است.

بیشتر بخوانید

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری موریتانی

به گزارش خبرگزاری الجزایر، در این سفر رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر با همتای موریتانی خود دیدار و درباره گسترش همکاری‌های نظامی میان دو کشور و سایر مسائل مورد اهتمام دو طرف با وی گفت‌وگو کرد.

چندی قبل هیئتی از موریتای با سفر به الجزایر توافقنامه‌های اقتصادی، بازرگانی و امنیتی با این کشور امضاء کرد.

الجزایر و موریتانی بیش از 460 کیلومتر مرز مشترک زمینی دارند و امنیت مرزی مورد توجه دو کشور است چراکه بخش زیادی از این نوار مرزی بیابانی است و محل تحرک شماری از گروه‌های مسلح و قاچاقچیان به شمار می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها