کد خبر: 730851
تاریخ انتشار :

فرانسه به سرباز فراری‌های روس روادید داد

در راستای حمایت‌های غرب از اوکراین در مقابل روسیه، فرانسه برای ۶ سرباز فراری روس روادید صادر کرد.

فرانسه به سرباز فراری‌های روس روادید داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، ۶ سرباز وظیفه روس که از مأموریت خود برای جنگ در اوکراین گریخته بودند از سوی فرانسه، روادید موقت دریافت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، این سربازان روس در پروازهای جداگانه‌ای ظرف چند ماه اخیر وارد پاریس شدند و قبل از آن‌ در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از روسیه به قزاقستان گریخته بودند.

این اولین بار است که یک کشور عضو اتحادیه اروپا به سربازان فراری روسیه پناهندگی موقت داده است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن آشکارا در خصوص اعطای پناهندگی به فراری‌های روس بحث کرده‌اند، هنوز رسماً‌ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین اخیرا مجموعه‌ای از قوانین را به منظور تشدید تنبیه سربازان فراری به امضا درآورده است که شامل محکومیت‌های حبس تا ۱۵ سال و ضبط دارایی‌های سربازان فراری می‌شود.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲ متحدان غربی اوکراین با اقداماتی چون کمک‌های مالی و نظامی و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، تلاش کردند که روسیه را در جهان منزوی کنند.

با این‌حال مسکو بارها تصریح کرده است که این‌گونه اقدامات ضدروسی نه تنها به توقف جنگ اوکراین کمک نمی‌کند بلکه رنج اوکراینی‌ها را بیشتر کرده و جنگ را طولانی‌تر می‌کند و هشدار داده‌اند که محموله‌های نظامی غرب که برای اوکراین ارسال می‌شود، هدف مشروع نظامیان روس خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها