کد خبر: 731165
تاریخ انتشار :

دار الافتای لیبی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت

دار الافتای لیبی امروز طی بیانیه‌ای شهادت قهرمانانه یحیی السنوار در راه ملت فلسطین را به مقاومت اسلامی حماس تسلیت گفت.

دار الافتای لیبی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دار الافتای لیبی، عالی‌ترین نهاد دینی این کشور آفریقایی امروز شنبه بیانه‌ای به مناسبت شهادت «یحیی السنوار»، رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صادر کرد و شهادت این فرمانده را تسلیت و تعزیت گفت.

در این بیانیه آمده است: شهادت قهرمانانه ابو ابراهیم، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به همرزمان شهید خود پیوست را تسلیت می گوییم. شهید یحیی السنوار به آروزی دیرینه خود و شهادت در راه آزادی میهن نایل آمد.

دار الإفتای لیبی همچنین تأکید کرد: «شهید یحیی السنوار تمام زندگی پربار خود را در دفاع از مقدسات اسلامی و جهاد در راه آن صرف کرد. آن شهید بزرگوار از هیچ تلاشی برای آزادی میهن و مقدسات امت اسلام فروگذار نکرد.

این مرکز صدور فتوا افزود: امیدواریم جهاد آن شهید بزرگوار مورد پذیرش درگاه حق قرار گیرد و روح آن بزرگوار در فردوس اعلی قرین شهدا، صدیقین، و نبیین قرار گیرد، و دل‌های اهل جهاد و مقاومت را استوار گراند، و جانشین بحقی برای این امت و مقاومت اسلامی عطا کند.

رژیم اسرائیل عصر پنجشنبه هفته گذشته (26 مهرماه 1403) از ترور یحیی السنوار، معروف به ابو ابراهیم، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس بعد از شهید اسماعیل هنیه در محله تل‌السلطان شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

جنبش حماس و خلیل الحیه، از رهبران این جنبش جمعه یک روز بعد از این ادعا، شهادت السنوار را تأیید کردند. شهادت این فرمانده و مبارز فلسطینی در خط مقدم و حین درگیری، ادعای صهیونیست‌ها را مبنی بر اینکه او در داخل تونل‌ها خود را پنهان کرده است، کاملا رد کرد و از او یک چهره قهرمان در بین مسلمانان و غیرمسلمانان ساخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها