کد خبر: 731172
تاریخ انتشار :

صدور حکم ۱۰ سال زندان علیه یکی از رهبران النهضه تونس

دادگاهی در تونس یکی از رهبران ارشد حزب النهضه این کشور را به اتهام توطئه علیه امنیت ملی به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

صدور حکم ۱۰ سال زندان علیه یکی از رهبران النهضه تونس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دادگاه بدوی تونس با صدور حکمی «نورالدین البحیری» از رهبران ارشد حزب اسلامگری النهضه این کشور را به 10 زندان محکوم کرد.

«سمیر دیلو» عضو هیئت وکلای مدافع البحیری با اعلام این خبر اظهار داشت: این حکم در ارتباط با ماجرای مشهور به «پست جعلی» که به محاکمه البحیری به اتهام تشویش اذهان عمومی و توطئه علیه امنیت ملی منجرشد، صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حکم دادگاه  تخلفات زیادی به چشم می‌خورد،گفت: البحیری بر اساس یک پست جعلی ( تشویق شهروندان به آشوب ) در فضای مجازی « فیسبوک» محاکمه شده و این درحالی است که تحقیقات فنی ثابت کرده که این پست وجود ندارد.

به نوشته روزنامه الشروق تونس، جبهه نجات ملی ( معارض) در ژانویه 2023 خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز شده بود که در همان زمان پستی (متنی) در فضای مجازی فیسبوک منتشر شد که به نورالدین البحیری منسوب کردند و نظام حاکم، انتشار این پست را تشویش اذهان عمومی  و توطئه علیه امنیت ملی کشور خواند.

بیشتر بخوانید

آزادی زندانیان حزب النهضه تونس خواست عفو بین‌الملل

هیئت وکلای مدافع البحیری قبلا گفته بود که متن منتشر شده در فضای مجازی منتسب به البحیری جعلی است چراکه با ادبیات نگارشی او به طور کلی متفاوت است.

البحیری بین سال‌های 2011 تا 2013 در دولت حمادی الجبلی وزیر دادگستری بود، سپس بین سال‌های 2013 تا 2014 به عنوان وزیر معتبر و مورد اعتماد دولت علی العریض انتخاب شد.

وی به همراه شماری از مخالفان سیاسی «قیس سعید » رئیس جمهور تونس از 18 ماه قبل به اتهام توطئه علیه امنیت کشور در زندان به سرمی‌برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها