کد خبر: 731787
تاریخ انتشار :

پیام مهم حمله حزب‌الله به خانه نتانیاهو از نگاه صهیونیست‌ها

محافل صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره پیامدهای حمله پهپادی حزب‌الله به خانه نتانیاهو تاکید کردند که این اتفاق شکستی واقعی برای تشکیلات پدافندی اسرائیل است و نشان داد حزب‌الله و متحدانش به هر نقطه و هرکسی در اسرائیل (فلسطین اشغالی) بخواهند، می‌رسند.

پیام مهم حمله حزب‌الله به خانه نتانیاهو از نگاه صهیونیست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از اینکه حزب الله لبنان روز گذشته مسئولیت حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهرک قیصریه بین حیفا و تل آویو را بر عهده گرفت، رسانه‌های عبری با ابراز نگرانی درباره عواقب حمله مقاومت لبنان به مقر اقامت نتانیاهو، اعلام کردند که این حمله در قالب یک هشدار خطرناک است.

جنجال میان صهیونیست‌ها بعد از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو

«تسویکا حایمموویچ» فرمانده سابق پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: هدف قرار دادن خانه نتانیاهو تایید می‌کند که برخلاف تصور برخی اسرائیلی‌ها، حمله حزب الله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا تصادفی نبوده و این پایگاه در میان بانک اهدافی قرار داشت که قبلا توسط حزب‌الله شناسایی شده بود.

«گیلی کوهن» خبرنگار امور سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود اعلام کرد که هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو مستلزم حالت آماده باش دفاعی گسترده‌ای است.

«سلیمان مسوده» خبرنگار امور سیاسی شبکه کان با ابراز نگرانی درباره پیامدهای حمله حزب الله به خانه نتانیاهو تاکید کرد: در اینجا باید هشدار شاباک در بامداد 7 اکتبر سال گذشته را به یاد بیاوریم که توجهی به آن نشد.

وی افزود: اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد شاباک در شب حمله 7 اکتبر حماس تحرکاتی را در میان برخی از تیپ‌های حماس احساس کرده و درباره آنها هشدار داده بود و همه سرویس‌های امنیتی اسرائیل هشدار را دریافت کردند، اما توجهی به آن نشد.

«عومری مینیو» خبرنگار شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود گفت که شورای امنیت داخلی و سرویس پلیس اسرائیل هیچ اقدامی درباره این هشدار انجام ندادند. افشای این اطلاعات یک سال بعد از حمله 7 اکتبر حماس موجب می‌شود تا یک کمیته تحقیقاتی تشکیل شود که مشخص کند چه کسی این اطلاعات را دریافت کرده، اما کاری انجام نداده بود.

«بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه دولت» رژیم صهیونیستی در پاسخ به این افشاگری‌ها گفت که هر از گاهی اطلاعات زیادی در استودیوهای خبری در این زمینه منتشر می‌شود و تنها رویه درست برای تحقیق درباره آنها، تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب است و تشکیل این کمیته در حال حاضر تبدیل به امری ضروری شده است.

حزب‌الله و متحدانش نشان دادند به هر نقطه و هر مقامی در اسرائیل می‌توانند برسند

تحلیلگران صهیونیست اتفاق نظر دارند که حمله پهپادی حزب‌الله به خانه نتانیاهو که روز شنبه انجام شد، نقطه عطفی در مسیر جنگ چند جبهه‌ای است که اسرائیل خود را گرفتار آن کرده و یک پیام نمادین از سوی حزب الله و متحدان آن به شمار می‌رود؛ مبنی بر اینکه آنها می‌توانند به هر نقطه در اسرائیل (فلسطین اشغالی) و همه مقامات سیاسی و نظامی آن برسند.

کارشناسان صهیونیست تاکید کردند: هدف قرار دادن خانه نتانیاهو بعد از گذشت حدود دو هفته از حمله مرگبار به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا، به معنای ورود حزب الله به مرحله جدیدی از تشدید درگیری‌ها با اسرائیل است.

محافل عبری گفتند که اینگونه حملات پهپادی حزب الله، نشان می‌دهد که سامانه‌های پدافندی اسرائیل در برابر پهپادهای شلیک شده توسط حزب الله با مشکل زیادی مواجه هستند و به نظر می‌رسد که نمی‌توانند آنها را رهگیری کنند؛ به ویژه زمانی که چند پهپاد همزمان شلیک شوند. مشکل اصلی تشکیلات پدافندی اسرائیل، تشخیص دیر هنگام پهپادهاست؛ به ویژه در زمانی که در ارتفاع پایین و با سرعت کم حرکت می‌کند.

محافل صهیونیستی تاکید کردند: شرکت‌های صنایع هوایی و نظامی در تل‌آویو برای توسعه راهکارهای فنی دقیق‌تر جهت کاهش مشکلات مربوط به رهگیری پهپادها، تلاش زیادی انجام می‌دهند اما این روند خیلی طولانی است.

رهگیری پهپادهای حزب‌الله غیرممکن شده است

تحلیلگران صهیونیست افزودند: پهپادهای حزب الله علاوه بر اینکه قابل تشخیص نیستند و در اغلب موارد رهگیری نمی‌شوند، مزایای دیگری هم دارند؛ از جمله اینکه می‌توانند مسیر خود را تغییر دهند و به همین دلیل رهگیری آنها برای تشکیلات پدافندی اسرائیل بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

«آمیتیسیا برعام» کارشناس ارشد صهیونیست در امور منطقه و نزدیک به دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله پهپادی حزب الله به مقر نتانیاهو، گفت که این حمله یک پیام مستقیم از جانب حزب الله و متحدانش بود، با این عنوان که آنها می‌توانند به هر جایی که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌خواهند، برسند.

وی افزود که حزب‌الله و متحدانش می‌دانستند، پهپادی که شلیک شد، تلفات جانی به بار نمی‌آورد و به همین دلیل، این حمله پهپادی حامل یک پیام نمادین برای اظهار قدرت آنها بود.

از سوی دیگر «گیورا آیلاند» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین بخش عملیات و برنامه‌ریزی این ارتش با ابراز نگرانی شدید درباره حمله پهپادی حزب الله به خانه نتانیاهو، گفت که این برای نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و پایگاه تیپ گولانی هم دو هفته قبل به همین شکل هدف قرار گرفت.

وی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به دشواری‌های تکنولوژیک در مقابله با تهدید پهپادهای حزب‌الله اشاره و تاکید کرد: پهپادها یک سلاح کوچک هستند که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و می‌دانند که چگونه تغییر جهت دهند و دقیقاً به سمت اهدافی که تعیین شده است، می‌روند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته «محمد عفیف»، مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان رسما اعلام کرد که حمله پهپادی به محل اقامتگاه نتانیاهو در قیساریه کار جنبش مقاومت لبنان بوده است.

او گفت: مقاومت اسلامی مسئولیت کامل و انحصاری خود را در قبال عملیات قیساریه و هدف قرار دادن جنایتکار جنگی و سرکرده فاشیسم صهیونیستی یعنی نتانیاهو را برعهده می‌گیرد.

ناظران امور بر این باورند که حزب الله، رژیم صهیونیستی را اکنون در باتلاق یک جنگ فرسایشی گرفتار کرده که راه پس و پیش در آن ندارد. قطعاً ورود پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو، به معنای ترجمه عملی بیانیه حزب الله است که از ورود به مرحله جدید در نبرد با دشمن صهیونیستی خبر داد و همان طور که مقام‌های حزب الله اعلام کرده‌اند، در روزهای آینده باید منتظر شگفتی‌های جدید باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها