کد خبر: 731987
تاریخ انتشار :

پشت پرده حملات ارتش اسرائیل به زیرساخت‌های جنبش «امل» لبنان

جنایت روزهای اخیر ارتش اسرائیل در حمله به منطقه الجناح بیروت و شهادت ۳۰ شهروند لبنانی و تهدید به بمباران بیمارستان «ساحل» و بندر «الاوزاعی» در شرایطی است که این مراکز غالبا به عنوان پایگاه مردمی جنبش امل و زعیم آن، نبیه بری شناخته می‌شوند.

پشت پرده حملات ارتش اسرائیل به زیرساخت‌های جنبش «امل» لبنان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی همزمان با سفر «عاموس هوکشتاین»، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در پرونده لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت، تلاش کرد تا با تهدید به بمباران بیمارستان «الساحل» و بندر «الاوزاعی» پیام هشدارآمیزی را به نبیه بری؛ رئیس پارلمان لبنان که نمایندگی مقاومت در مذاکرات آتش‌بس را عهده‌دار است ارسال کند تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های اسرائیل تسلیم شود.

جنایت روزهای اخیر ارتش اسرائیل در حمله به منطقه الجناح بیروت و شهادت 30 شهروند لبنانی از یکسو و تهدید به بمباران بیمارستان «ساحل» و بندر «الاوزاعی» از سوی دیگر در شرایطی است که این مراکز غالبا به عنوان پایگاه مردمی جنبش امل و زعیم آن، نبیه بری شناخته می‌شوند.

در همین راستا مسئولین بیمارستان ساحل با دعوت از رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند تا دروغ بودن ادعاهای صهیونیست‌ها در مورد وجود زیرساخت‌های حزب الله در این مرکز درمانی را آشکار کنند. این کارزار رسانه‌ای به دعوت دکتر «فادی علامی»، نماینده جنبش امل در پارلمان لبنان و مالک بیمارستان ساحل انجام شد.

«مازن علامی»، مدیر کل بیمارستان ساحل در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از رسانه‌های لبنانی و بین‌المللی دعوت کردیم با دوربین خود بیایند و شاهد باشند و این پیام‌ را به جهانیان برسانند که در این بیمارستان چیزی از ادعاهای دروغین اسرائیل در مورد تونل‌های حزب‌الله در زیر بیمارستان وجود ندارد.

در همین راستا «عبدو اللقیس»، ‌کارشناس لبنانی مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیروت به تشریح دلایل طراحی و اجرای این کارزار نظامی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه رئیس مجلس لبنان پرداخت و افزود: نبیه بری صراحتا و آشکارا به هوکشتاین گفت که تا من زنده‌ام نمی‌توانید مقاومت را وادار به تسلیم کنید.

بیشتر بخوانید

دست رد نبیه بری به زیاده‌خواهی‌های هوکشتاین در سفر به بیروت

حمله به «قرض الحسن»؛ تخریب هدفمند نهاد مالی شهروندان لبنانی

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است که صهیونیست‌ها تهدیدات خود را تنها متوجه بیمارستان ساحل کردند که مالک آن فادی علامی، نماینده جنبش امل در مجلس لبنان و چهره‌ای نزدیک به نبیه بری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها