کد خبر: 732306
تاریخ انتشار :

حماس:عملیات تل‌آویو بیانگر اراده فرزندان ما ضد صهیونیست‌هاست

جنبش حماس با تبریک عملیات قهرمانانه امروز در تل‌آویو، اعلام کرد که این عملیات پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات اشغالگران بود و نشان می‌دهد که همه فرزندان فلسطین به مقاومت ضد دشمن صهیونیستی تا شکست این رژیم و گرفتن انتقام خون شهدا، پایبند هستند.

حماس:عملیات تل‌آویو بیانگر اراده فرزندان ما ضد صهیونیست‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به عملیات قهرمانانه امروز در تل آویو که با هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی صهیونیست همراه بود، اعلام کرد: عملیات قهرمانانه‌ای که در نزدیکی مقر موساد در شمال تل‌آویو انجام و منجر به هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی ارتش اشغالگر شد، پاسخ طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس و ادامه کشتارهای وحشیانه این رژیم به ویژه در شمال نوار غزه بود؛ جایی که صهیونیست‌ها هولناک‌ترین عملیات پاکسازی نژادی و آوارگی اجباری را علیه غیرنظامیان بی‌گناه مرتکب می‌شوند.

حماس افزود: ما این عملیات قهرمانانه را تبریک می‌گوییم. عملیات تل آویو موید آن است که مردم دلیر و شجاع فلسطین همچنان به مبارزه با ماشین کشتار و ترور صهیونیستی ادامه می‌دهند و متعهد هستند که راه مقاومت را تا شکستن اراده دشمن فاشیست و اشغالگر ادامه دهند و این رژیم را وادار کنند که بهای جنایات وحشیانه علیه ملت فلسطین را بپردازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما جهاد و قهرمانی رزمندگان و جوانان دلاور و انقلابی خود را در هر نقطه از سرزمین اشغالی فلسطین می‌ستاییم. ما خواستار تشدید همه اشکال مقاومت ضد نظامیان جنایتکار صهیونیست و گله‌های شهرک نشینان این رژیم و بالا بردن صدای مردم استوار ما برای رسیدن به حق خود در آزادی، تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل به پایتختی قدس هستیم.

از طرف دیگر، جنبش فتح انتفاضه فلسطین هم به نوبه خود عملیات تل‌آویو را تبریک گفته و تاکید کرد: این عملیات قهرمانانه واکنشی طبیعی و مشروع به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و ملت برادر لبنان بود و نشان می‌دهد که مقاومت به عهد خود در گرفتن انتقام خون شهدا پایبند است.

این جنبش فلسطینی افزود: این عملیات مبارکی که توسط یکی از مردم قهرمان ما انجام شد، عزم مقاومت ما و توانایی آن را برای ضربه زدن به دشمن با همه قدرت نشان می‌دهد.

جنبش فتح انتفاضه تاکید کرد: عملیات قهرمانانه در تل آویو همچنین پیامی چالش برانگیز برای صهیونیست‌هاست؛ با این عنوان که تا زمانی که رژیم صهیونیستی به اشغالگری و جنایات خود علیه مردم، سرزمین و مقدسات ما ادامه می‌دهد، هیچ امنیت و ثباتی برای صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت.

منابع محلی فلسطین امروز یکشنبه گزارش دادند که یک عملیات زیرگیری با کامیون نزدیک مقر موساد در شمال تل‌آویو رخ داده است، این حادثه در ایستگاه اتوبوس در منطقه "گلیلوت" در شمال تل آویو رخ داد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این عملیات در نزدیکی ورودی پایگاه نظامی «گلیلوت» که مقر سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از جمله موساد و یگان 8200 از بخش اطلاعات نظامی است، انجام شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی است که دست کم 50 نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال 15 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. همچنین برخی منابع از هلاکت 6 نظامی اسرائیلی در این عملیات خبر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجری عملیات زیرگیری با کامیون در نزدیکی مقر موساد در تل آویو به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، هنوز شماری از صهیونیست‌ها زیر کامیون گیر کرده‌اند و به احتمال زیاد، آمار تلفات بسیار بیشتر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها