کد خبر: 732362
تاریخ انتشار :

درخواست چین و روسیه برای جلسه شورا درباره تجاوز اسرائیل

کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه اعلام کرد که چین و روسیه جهت بررسی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ایران تقاضای تشکیل جلسه شورای امنیت دادند.

درخواست چین و روسیه برای جلسه شورا درباره تجاوز اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، غریب آبادی امروز یکشنبه در حساب ایکس خود تاکید کرد: به دنبال نامه وزیر امور خارجه کشورمان به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت و درخواست برگزاری جلسه شورا جهت بررسی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، چین و روسیه و الجزایر به عنوان اعضای شورا رسما تقاضا کردند که این جلسه برای روز دوشنبه برگزار گردد.

وی در ادامه عنوان کرد: رویه شورای امنیت بر این است که نشست‌های فوری با تقاضای یک یا چند عضو برگزار می‌شوند و در صورت مخالفت یک یا چند عضو دیگر، درخصوص موضوع رای گیری شده و تصمیم لازم با رای اکثریت (بدون امکان وتو) اتخاذ می‌شود.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای پیگیری تجاوز رژیم صهیونیستی بیان کرد: در نامه‌ای به سازمان ملل درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را داشتیم.

عراقچی خاطر نشان کرد: ما از دیروز تاکنون به‌طور مرتب پیام‌ها و بیانیه‌های کشورهای مختلف را دریافت می‌کنیم، میزان محکومیتی که از سوی کشورهای مختلف چه در منطقه و چه در سطح بین‌الملل صورت گرفت قابل توجه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها