کد خبر: 712055
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین سبحانی نیا

قالیباف در قوه مجریه بهتر عمل می‌کند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کسی می تواند مورد اقبال نیروهای انقلاب قرار بگیرد که راه دولت سیزدهم را ادامه دهد.

قالیباف در قوه مجریه بهتر عمل می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - با انتخاباتی شدن فضای سیاسی کشور، اخبار اعلام آمادگی شخصیت ها برای کاندیداتوری نشان می دهد که با یک فضای سه ضلعی اصولگرایی، اعتدالی و اصلاح طلبی در رقابت های پیش رو مواجه هستیم و هر کدام از این اضلاع چند نامزد در صحنه انتخابات خواهند داشت.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره شانس پیروزی هر کدام از طیف های سیاسی در انتخابات 8 تیرماه گفت: رهبر معظم انقلاب 23 عملکرد دولت سیزدهم را در حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی تأیید کردند، از این رو کسی می تواند مورد اقبال نیروهای انقلاب قرار بگیرد که راه دولت سیزدهم را ادامه دهد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: کاندیداهای مختلفی در عرصه انتخابات هشتم تیرماه حاضر خواهند شد اما شانس پیروزی جریان نزدیک به تفکر آقای رئیسی را در این رقابت بیشتر می بینم.

این فعال سیاسی با اشاره به تداوم ریاست محمدباقر قالیباف در مجلس دوازدهم اظهار کرد: شاید در ابتدا خیلی ها مخالف ریاست او  بودند و انتقادهایی را نسبت به ریاست آقای قالیباف داشتند اما در نهایت با 198 رأی برای این مسئولیت انتخاب شد. این اولین گام بود و معتقدم شانس آقای قالیباف از لحاظ توانمندی اجرای در بین نامزدهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند بیشتر خواهد بود.

وی افزود: آقای قالیباف هم با آقای رئیسی کار کرد و هم با مشی حاکم بر دولت همراه است. همچنین رئیس جمهور آینده باید با اصول کلی نظام زاویه نداشته باشد و عملکردش نیز نشانه همین هماهنگی کامل باشد. معتقدم آقای قالیباف این ویژگی ها را دارد، ضمن آنکه شخصیت اجرایی است و همواره این صحبت طی چهار سال گذشته بود که آقای قالیباف باید به قوه مجریه می رفت چون آنجا بهتر می تواند برای کشور کار کند.

سبحانی نیا گفت: هم اکنون فضایی مهیا شده که آقای قالیباف از جایگاه ریاست مجلس برای ریاست قوه مجریه کاندیدا شود و شانس بیشتری نیز نسبت به سایر کاندیداها دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها