کد خبر: 714954
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی رحمانیان

برخی نامزدها با وعده‌های فضایی مردم را عوام فرض کردند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم ایران با همه شرایط سختی که بر آنها گذشته از هوشمندی برخوردارند و یک عقل نهفته دارند که به موقع آشکارش می کنند.

برخی نامزدها با وعده‌های فضایی مردم را عوام فرض کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - رقابت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به حساس ترین روزهای خود رسیده است و برخی نامزدها برای جبران عقب ماندگی خود از سایرین وعده های عجیب و غریبی می دهند، از یارانه طلا به ارزش 110 میلیون تومان تا کاهش قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان و زمین رایگان و جت اسکی سواری زنان و ... .

مهدی رحمانیان در گفتگو با نامه نیوز درباره وعده های اینچنینی گفت: نامزدهایی که وعده فضایی می دهند عدد و رقم نمی شناسند. اگر از آقای زاکانی سئوال شود «این حجم از طلایی که می گویید یارانه می دهید، چقدر می شود و این حجم طلا چه نسبتی با کل طلای موجود کشور دارد؟» پاسخ او قدری مسئله را روشن می کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه ای به کاندیداها داشتند و فرمودند «آقایانی که وعده می دهند اقتضائات و قوانین کشور را نیز در نظر بگیرند»، وقتی وعده می دهند قیمت بنزین را به 1500 تومان بر می گردانند در واقع تسهیلگر قاچاق بنزین به خارج از مرزهای کشور می شوند و این اقدام هیچ فایده ای برای کشور نخواهد داشت. فقط بنزین کشور مجانی به دست همسایگان می رسد و یکسری افراد نیز این وسط منتفع می شوند.

این فعال مطبوعاتی اظهار کرد: نامزدهایی که وعده فضایی می دهند روی درک و فهم مردم ایران قمار می کنند. این نامزدها تصور می کنند فهم مردم ایران آنقدر پایین است که این وعده های فضایی را باور می کنند و به آنها رأی می دهند. معتقدم آقای زاکانی فقط به مناظرات می آید که یقه گیری کند؛ هوشمندی سایر نامزدها به ویژه آقای پزشکیان نیز این است که اصلا وارد بازی آقای زاکانی نمی شود.

وی ادامه داد: آنقدر وقت مملکت تنگ است که مردم به این نوع آمارها و وعده های فضایی توجه نمی کنند. مردم می دانند که کشور در شرایط ابربحران قرار دارد و این وضعیت محدود به یک حوزه نمی شد مثال روشنش هم به محیط زیست برمی گردد که کمتر کسی درباره آن صحبت می کند.

رحمانیان گفت: متأسفانه برخی نامزدها با وعده های فضایی مردم را عوام فرض کردند که با شنیدن چنین وعده هایی پای صندوق های رأی می آیند و به آنها رأی می دهند. مردم ایران با همه شرایط سختی که بر آنها گذشته از هوشمندی برخوردارند و یک عقل نهفته دارند که به موقع آشکارش می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها