کد خبر: 680439
تاریخ انتشار :

بازی اسپانیا-برزیل به خاطر وینی

اسپانیا در یک بازی ضد نژادپرستانه در ورزشگاه سان تی اگو برنابئو میزبان برزیل خواهد بود تا به این شکل، حمایت خود از وینی سی و س را نشان دهد.

بازی اسپانیا-برزیل به خاطر وینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش " ورزش سه"، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز اعلام کرد تیم ملی برزیل ماه مارس سال آینده در سانتیاگو برنابئو با اسپانیا روبرو خواهد شد. این بخشی از کمپین ضدنژادپرستانه‌ای است که در حمایت از وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال مادرید راه افتاده است. 

این بازی نتیجه نشست مشترک لوییس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل است که در مادرید با هم ملاقات کردند و کمپین مشترکی با نام «یک پوست» را برای مبارزه با نژادپرستی راه انداختند. 

وینیسیوس برزیلی چند هفته پیش در بازی والنسیا-رئال هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت. این دهمین بار در این فصل بود که چنین اتفاقی برای ستاره 22 ساله رئال مادرید می‌افتاد. 

رودریگز به خبرنگاران گفت: «در زمینه نژادپرستی مهم است که درک کنیم مسئولان فوتبالی باید مجازاتی سخت‌تر در نظر بگیرند. جریمه مالی کافی نیست. باشگاه‌ها هم باید مجازات شوند. 

فدراسیون فوتبال برزیل اولین فدراسیونی بود که در زمینه نژادپرستی، مجازات‌های سخت‌تری را به کار گرفت، مثل کم کردن امتیاز در جدول، بستن بخشی از ورزشگاه یا محرومیت مادام‌العمر هواداران. 

باید جلودار کمپینی در سراسر دنیا باشیم که با این ویروسی که همه را در فوتبال شرمنده کرده، مبارزه می‌کند.» 

روبیالس هم گفت: «در فوتبال ما جایی برای توهین نژادپرستانه نیست. قابل تحمل نیست که اتفاقاتی شبیه به آنچه در والنسیا رخ داد، در کشور ما روی می‌دهد. متاسفم چون این اتفاقات نماینده کشور ما و چیزی که هستیم، نیست و وجهه بین‌المللی ما را خدشه‌دار می‌کند.» 

برزیل در اسپانیا است و شنبه در بارسلونا با گینه بازی دارد و سه روز بعد در لیسبون با سنگال روبرو می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها