کد خبر: 682529
تاریخ انتشار :

عجیب ‌و کم‌سابقه: ایران خالق گل به خودی در والیبال!

مربی تیم ملی والیبال ایران یکی از عجیب‌ترین تصمیمات لیگ ملت‌ها را گرفت.

عجیب ‌و کم‌سابقه: ایران خالق گل به خودی در والیبال!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز بعد از کلی حاشیه اولین بازی خود را در لیگ ملت‌ها انجام داد. جایی که ملی‌پوشان در آناهایم آمریکا رو در روی فرانسه قرار گرفتند و در سه ست متوالی از قهرمان المپیک شکست خوردند.

با توجه به این شکست و از طرف دیگر پیروزی ساعاتی قبل هلند مقابل کانادا تقریبا شانس صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد به صفر رسیده و فقط باید تلاش کنیم که در بهترین حالت ممکن لیگ ملت‌ها را به پایان برسانیم.

اما یک ماجرای نادر و عجیب در بازی ایران و فرانسه رخ داد که شاید روند مسابقه را کلا تغییر داد. والیبالیست‌های ایران در حالی امروز مقابل فرانسه قرار گرفتند که به خاطر عدم صدور ویزای بهروز عطایی، سرمربی ایران نتوانست با تیم به آمریکا سفر کند تا در یک اتفاق نادر تیم ملی بدون سرمربی پا به هفته سوم لیگ ملت‌ها بگذارد.

ریجکت شدن کامل محمود افشاردوست و عدم صدور ویزای بهروز عطایی باعث شد که علیرضا طلوع کیان تنها مربی ایرانی کادر فنی تیم ملی والیبال ایران باشد و به همین خاطر او در تقابل با فرانسه کنار زمین هدایت تیم را بر عهده داشت تا در غیاب عطایی اولین سرمربیگری خود در تیم ملی را تجربه کرده باشد.

اما طلوع‌‌کیان در اولین تجربه این شکلی خود رقم زننده یک اتفاق عجیب شد. در حالی که در ست دوم بازی بسیار نزدیک و با نتیجه نزدیک ۱۸-۱۸ پیش می‌رفت، امیرحسین اسفندیار پشت خط سرویس رفت. این بازیکن با شگرد خاص خود زمین فرانسه را هدف قرار داد و دریافت این تیم را دچار مشکل کرد.  

در نگاه اول شاید به نظر می‌رسید که توپ اسفندیار به زمین برخورد کرده اما با توجه به دریافت بد بازیکن حریف و اینکه توپ به زمین ایران برگشته بود و ابتکار عمل را برای حمله در اختیار داشتیم، می‌توانستیم به راحتی با یک حمله خوب امتیاز برتری را کسب کنیم.

با این حال طلوع کیان در اقدامی عجیب و باورنکردنی درخواست ویدیو چک داد و معتقد بود که توپ به زمین برخورد کرده است. با این حال بعد از بازبینی صحنه مشخص شد که مربی تیم ملی اشتباه کرده و به همین خاطر توپ و امتیاز به فرانسوی‌ها داده شد.

چنین اشتباهات عجیبی واقعا در مسابقات بزرگ این چنینی غیر قابل بخشش است. امتیازی که شاید می‌توانست کلا روند بازی را به سمت ایران تغییر دهد و حتی باعث بازگشت و پیروزی ما شود اما با یک حرکت عجیب همه چیز علیه تیم شد و در نهایت هم که فرانسه ٣-٠ به پیروزی رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها