کد خبر: 682799
تاریخ انتشار :

زمان دربی ۱۰۲ مشخص شد

سرخابی‌ها مهم‌ترین بازی فصل لیگ برتر را در هفته پنجم مقابل هم برگزار می‌کنند.

زمان دربی ۱۰۲ مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که فصل گذشته با کسب پیروزی در مسابقه برگشت لیگ‌برتر قهرمانی را از استقلال گرفت و در ادامه نیز فینال جام حذفی را با موفقیت و برتری دو بر یک پشت سر گذاشت و به دو گانه دست یافت، حالا با تغییر کادر فنی آبی‌ها و حضور جواد نکونام در فصل جدید رقابت جذابی را پیش رو خواهد داشت.

قرعه‌کشی بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امروز در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد که طبق آن، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم باید مقابل هم قرار بگیرند و در دیدار رفت پرسپولیس میزبان استقلال خواهد بود.

استقلال و پرسپولیس در فصل ۰۲-۱۴۰۱ سه بازی مقابل هم انجام دادند که در دیدار رفت لیگ برتر به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند، ولی در بازی برگشت که سوم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند با گلزنی عیسی آل‌کثیر به برتری یک بر صفر دست پیدا کنند و ضمن صعود به صدر جدول و قرار گرفتن در مسیر قهرمانی، امیدهای کسب جام برای آبی‌ها را از بین ببرند.

آخرین بازی استقلال و پرسپولیس هم در فینال جام حذفی و به نوعی اختتامیه فصل گذشته فوتبال ایران بود که امید عالیشاه با گلزنی در دقیقه ۱۱۵ قهرمانی را به اردوی سرخ پوشان برد تا آبی‌ها به بدترین شکل سال خود را تمام کنند، اما جدال بعدی دو تیم با حضور جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی بدون شک حساس‌تر و به نوعی انتقامی‌تر برای آبی‌ها خواهد بود.

در تاریخ ۵۵ ساله شهرآورد پایتخت و ۱۰۱ بازی انجام شده بین سرخابی‌ها، ۴۸ مسابقه با نتیجه مساوی به پایان رسیده، ۲۷ بازی را پرسپولیس بُرده و ۲۶ مسابقه را استقلال با برتری پشت سر گذاشته که مطمئنا شاگردان جواد نکونام به دنبال تساوی در تعداد پیروزی در تاریخ برای آبی‌ها در بازی رفت لیگ برتر خواهند بود.

نکته جالب توجه در دربی، عدم پیروزی استقلال در ۱۴ تقابل اخیرش با پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی است و در این بازه مشخص، ۶ بازی را سرخ پوشان برده‌اند و ۸ مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده که آبی‌ها به دنبال طلسم شکنی در هفته پنجم پیش رو هستند.

طبق اعلام سازمان لیگ، دربی رفت لیگ برتر فوتبال ایران به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد که هواداران استقلال و پرسپولیس باید منتظر جدال دو تیم در هفته پنجم باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها