کد خبر: 685468
تاریخ انتشار :

قهرمانی ‌آسیا: سلطنت غیرقابل تصاحب ژاپن!

ژاپن ‌با اختلافی قابل‌توجه پرافتخارترین تیم والیبال آسیا محسوب می‌شود.

قهرمانی ‌آسیا: سلطنت غیرقابل تصاحب ژاپن!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بیست‌ویک دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی 12 کشور این قاره کهن برگزار شده است که جمهوری اسلامی ایران با پنج میزبانی (1999، 2011، 2015، 2019 و 2023) در صدر این جدول قرار دارد و کره‌جنوبی با سه میزبانی در جایگاه دوم است.

کشورهای استرالیا، ژاپن، تایلند و اندونزی نیز با دو میزبانی در رتبه‌ سوم این داده آماری قرار دارند. همچنین کشورهای بحرین، کویت، قطر، چین، فیلیپین و امارات متحده عربی نیز هر کدام یک بار میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بودند.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از سال 1975 آغاز و تا کنون بیست‌ویک دوره آن برگزار شده است. این رقابت‌ها در ابتدا هر چهار سال یک بار (1979، 1983 و 1987) برگزار می‌شد و از سال 1989 هر دو سال یکبار از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌شود.

در بیست‌ویک دوره گذشته این رقابت‌ها، شش کشور روی سکو رفته‌اند که تیم ملی والیبال ژاپن با 9 مقام قهرمانی، چهار نایب قهرمانی و چهار مدال برنز پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست. یعنی این کشور در 17 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است.

از نظر تعداد دفعات رفتن بر روی سکو، تیم ملی والیبال کره‌جنوبی نیز مانند ژاپن در 17 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است. افتخارات این تیم شامل چهار قهرمانی، چهار مدال نقره و 9 عنوان سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها