کد خبر: 689505
تاریخ انتشار :

ایران ۱-۳ آلمان: اینجا ریو و انتخابی المپیک نه هانگژو!

تیم ملی والیبال ایران با یک نمایش ناامیدکننده و مطلقا بد از آلمان شکست خورد.

ایران ۱-۳ آلمان: اینجا ریو و انتخابی المپیک نه هانگژو!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های والیبال ایران و آلمان در اولین بازی خود از سری مسابقات والیبال انتخابی المپیک در شهر ریودوژانیرو برزیل از ساعت ۲۳:۳۰ امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم ملی والیبال ایران که از سفری ۵۷ ساعته خود را به این شهر رسانده، خسته راه است و این موضوع می‌تواند بزرگترین رقیب ایران برابر آلمان باشد.

البته ملی پوشان والیبال و کادر فنی که از قبل این موضوع را می‌دانستند، می‌خواهند شروع این مسابقات را با برد پشت سر بگذارند.

از طرف دیگر آلمانی‌ها که برای این رقابت‌ها گئورگی گروزر ستاره خود را به تیم بازگردانده، می‌خواهند از آخرین فرصت خود برای صعود به المپیک پس از دوازده سال به نحو احسن استفاده کنند. این تیم که در لیگ ملت‌های والیبال برابر ایران با نتیجه سه بر صفر شکست خورده، کاملا با حضور گئورگی گروزر قطر پاسور سی و نه ساله خود و جولیان زینگر به یک تیم متفاوت از لیگ ملت‌ها تبدیل شده و بردن این تیم کار آسانی نخواهد بود.

باید دید تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه چه خواهد کرد. آیا باز هم شروعی بد در یک تورنمنت بین‌المللی در انتظار ایران خواهد بود یا شاگردان بهروز عطایی این طلسم را خواهند شکست.

هر تیمی که پیروز شود علاوه بر اولین برد امتیازات خوبی را در رنکینگ جهانی از آن خود خواهند کرد، علی الخصوص آلمان که رتبه پایین‌تری نسبت به ایران دارد.

ایران ترکیب شروع‌کننده ایران برابر آلمان: سید محمد موسوی، محمد طاهر وادی، محمد رضا حضرت پور، محمد ولی زاده، شهروز همایون فرمنش، امیر حسین اسفندیار و امین اسماعیل نژاد

آلمان ترکیب شروع کننده تیم ملی والیبال آلمان: گئورگی گروزر، لوکاس کامپا، کریک، کارلیتزک، روبن شات، آنتون برمه و جولین زینگر

09 مهر 1402 ساعت 01:31

ست چهارم: ایران ۲۱ - آلمان ۲۵

بازی با شروع خوب آلمان همراه بود و آن‌ها توانستند سه امتیاز فاصله بیندازند، اما ملی پوشان والیبال ایران با سرویس‌های خوب و دفاع بازی را پیش افتادند تا آلمانی‌ها وقت استراحت بگیرند. وینیارسکی سرمربی تیم آلمان پس از این وقت استراحت با دو تعویض روند بازی را به سود تیم خود بازگرداند و از طرف دیگر تعویض‌ها و تایم اوت‌های عطایی جواب نداد تا آلمان برنده ست و کل مسابقه شود. نکته عجیب این ست استفاده از پوریا حسین خانزاده به عنوان قطر پاسور بود.

09 مهر 1402 ساعت 01:02

ست سوم: ایران ۱۶- آلمان ۲۵، این ست به نام کارلیتزک

در این ست آلمانی‌ها که از باخت ست دوم درس گرفته بودند با قدرت شروع کردند و با درخشش موریتز کارلیتزک که هر چه آبشار زد به امتیاز تبدیل شد توانستند نبض بازی را در دست بگیرند و تایم اوت ها و تعویض‌های عطایی هم جواب نداد تا ست سوم برای تیم آلمان ثبت شود. هرچه بیشتر از بازی می‌گذرد آثار خستگی سفر در ساق و ساعد و چهره بازیکنان پدیدارتر می‌شود. حملات ایران در این ست بسیار افت کرده است. نکته عجیب این ست بازهم خطای ارنج ایران بود که وادی که جزو بازیکنان عقب زمین بود و زودتر از سرویس تیم آلمان وارد خط جلو شد و داور دوم سریع خطای او را گرفت!

09 مهر 1402 ساعت 00:35

ست دو‌م: ایران ۲۵ - آلمان ۲۲

در این ست ایران با آوردن صابر کاظمی به جای امین اسماعیل نژاد بازی را عالی شروع کرد و توانست سیزده بر هشت جلو بیفتد، اما سرویس‌های دیدنی گروزر اختلاف را کم کرد تا آلمان به ادامه بازی امیدوار شود. در ادامه بچه‌های تیم ملی توانستند با چند دفاع خوب دوباره فاصله بیندازند تا اینکه دوباره گروزر پشت خط سرویس رفت و فاصله کم شد. اما در نهایت تیم ملی با توپ گیری های خوب و اشتباهات تیم آلمان توانست این ست را از آن خود کند. ویدیوچک خوب به پر عطایی در امتیاز پایانی از اتفاقات مهم این ست بود.

09 مهر 1402 ساعت 00:03

ست اول: ایران ۲۲ - آلمان ۲۵ 

در آغاز بازی در این ست دو تیم پر نوسان ظاهر شدند. همین نوسانات باعث شد تا برای دقایقی آلمان و برای دقایقی ایران پیش بیفتند. بازی تا امتیاز هفده بر هفده برابر پیش می‌رفت تا اینکه خطای آرایش تیمی ایران توسط داور دوم گرفته شد و این اشتباه باعث از بین رفتن تمرکز تیم ملی والیبال ایران شد و آلمانی‌ها توانستند با سرویس‌ها و دفاع‌های خوب و همچنین آبشارهای کارلیتزک و  گئورگی گروزر به پیروزی دست پیدا کنند. در تیم ایران شهروز همایون فرمنش و امیرحسین اسفندیار خوب بودند ولی نتوانستند از شکست ایران در این ست جلوگیری کنند.

08 مهر 1402 ساعت 22:54

تیم ملی والیبال آلمان آخرین بار در المپیک لندن حضور داشت و پنجم شد، این تیم حالا می‌خواهد به این حسرت دوازده ساله پایان دهد و راهی المپیک پاریس شود، آنها در انتخابی المپیک با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، ایران، کوبا ، اوکراین، جمهوری چک و قطر همگروه هستند.

08 مهر 1402 ساعت 22:35

محمد طاهر وادی که در بازیهای آسیایی درخشید، حالا دیگر پاسور اصلی تیم ملی است و دغدغه ای بابت از دست دادن جایگاهش ندارد. آیا او عملکرد درخشان خود در بازی های آسیایی را در برابر آلمان هم تکرار خواهد کرد. جدال او برابر لوکاس کامپا بهترین پاسور قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ دیدنی خواهد بود.

08 مهر 1402 ساعت 22:26

نقطه قوت تیم ملی والیبال آلمان در سرویس و همچنین آبشار های گئورگی گروزر است، سابقه نشان داده تیم ملی والیبال ایران در برابر تیم‌هایی که قطر پاسور درجه یکی دارند به مشکل می‌خورد. کادر فنی تیم ملی والیبال باید طرح و برنامه‌ای ویژه برای خنثی کردن گئورگی گروزر در بازی امشب داشته باشند.

08 مهر 1402 ساعت 22:24

خوش و‌بش سید محمد موسوی با گئورگی گروزر ستاره تیم ملی آلمان پیش از آغاز مسابقه

08 مهر 1402 ساعت 22:19

علامت سوالی که برای هواداران والیبال پیش آمده این است که بهروز عطایی با کدام پشت خط زن بازی را مقابل آلمان آغاز خواهد کرد. صابر کاظمی در بازی آخر تیم ملی والیبال ایران خیلی خوب کار کرد و باید دید بهروز عطایی مجاب خواهد شد تا او را در ترکیب اصلی قرار دهد یا باز هم به امین اسماعیل‌نژاد اعتماد خواهد کرد.

08 مهر 1402 ساعت 22:04

حرکت ملی‌پوشان به سمت سالن محل برگزاری بازی با آلمان

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها