کد خبر: 691816
تاریخ انتشار :

یک هرج و مرج بزرگ: مراد مند چهار امتیازی خورد!

درگیری‌های پر سر و صدای دیدار استقلال و آلومینیوم از یک خطای ساده شروع و به درخواست‌های نکونام برای کارت قرمز به بازیکن حریف کشیده شد.

یک هرج و مرج بزرگ: مراد مند چهار امتیازی خورد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، روند بازی استقلال و آلومینیوم به صورتی بود که کمتر کسی تصور می‌کرد در 15 دقیقه پایانی این دیدار، اتفاقات جنجالی رخ دهد که علاوه بر توقف بازی، داور مسابقه را مجبور کند تا ظرف چند ثانیه، چهار کارت زرد را به چهار بازیکن دو تیم نشان دهد.

اما همه چیز از جایی آغاز شد که چشمی یک خطای عادی را در میانه میدان به روی مرتضی تبریزی انجام داد. استقلالی‌ها که برای استفاده از یک پرتاب اوت حوالی نقطه کرنر جلو کشیده بودند، توپ را از دست دادند. مرادمند که این اوت را به روی دروازه فرستاده بود، جا مانده بود و روزبه ترجیح داد با یک خطای مصلحتی، بازی را از جریان بیندازد.

این آغاز ماجراست. تبریزی توپ را برمی‌دارد تا بازی را سریعا به گردش بیندازد. مدافعان استقلال جلو کشیده‌اند و زمان خوبی برای ضدحمله است. ولی مرادمند با شعار کجا می‌ری برادر وارد مهلکه می‌شود.

مرادمند با یک ضربه به زیر پای تبریزی، هم مانع از آغاز سریع بازی می‌شود و هم مهاجم اراکی ها را روی زمین می اندازد. شاید فکر کنید این سیاهی مربی اراک است ولی چنین نیست؛ اعتراض نکونام هم در نوع خود بامزه است.

تبریزی خشمگین، از زمین بلند می شود و دستی به سمت موهای مرادمند می اندازد.

مشخص نیست که در ذهن مرتضی چه می گذرد. شاید او مرادمند را با فلینی اشتباه گرفته که قصد دارد موهای مدافع استقلال را به چنگ بیاورد.

استارت عارف حاجی عیدی برای زدن فن سوبله باراندازی به سبک محمدعلی گرایی از اینجا آغاز شده است.

حاجی عیدی در این صحنه مایه سوبله را در اختیار گرفته و تلاش می‌کرد تا مرادمند را از مهلکه جدا کند.

تبریزی که قصد داشت از تیم جلوکشیده استقلال استفاده کند و سریعا بازی را آغاز کند، مرادمند را دید که بالای سرش حاضر شده و به بازیکن آلومینیوم اجازه نمی‌دهد ضد حمله خود را ادامه دهند. در این لحظات دو بازیکن به یکدیگر پیچیدند و مهاجم میهمان بین پاهای مدافع استقلال قرار گرفت.

درگیری‌ها از این لحظه آغاز شد. تبریزی در تلاش بود تا از زمین بلند شود و سپس دستی را به موهای مرادمند کشید. جواد نکونام نخستین کسی بود که از محوطه فنی جدا شد و به سمت درگیری‌ها دوید تا مانع از تنش شدید بین طرفین شود. اما حاجی عیدی که در تلاش بود بازیکنان را جدا کند، فن سالتوی زیبایی به مرادمند زد و مدافع آبی‌ها را به گوشه‌ای پرتاب کرد.

او در این صحنه فن را به خوبی اجرا کرد و بدون اینکه قصدی برای این اجرا داشته باشد، حداقل چهار امتیاز از داوران دریافت کرد.

شاید باورتان نشود ولی یک کارشناس کشتی به ما می گوید که این فن 4 امتیازی بود. اگر مرادمند روى سینه مى افتاد دو امتیاز داشت ولى چون مدافع آبی‌ها دور خودش مى‌چرخد و پشتش روى زمین برخورد دارد، پس این فن چهار امتیازی است!

در اینجا شاهد هجوم ارتش سه نفره آبی‌ها به صورتی پوش از پیش تسلیم شده هستیم. فرم پای راست روزبه نیز در نوع خود جالب است. او تا مرز پیچ خوردگی پا پیش رفته است.

روزبه سد راه مرادمند می شود تا او وضعیت را بدتر نکند. مدافع سوبله شده استقلال عصبی است و هر لحظه احتمال اخراج او وجود دارد و چشمی این را به خوبی می داند و از درگیر شدن مرادمند با محمدعلی گرایی آلومینیوم جلوگیری می کند.

از رگ های بادکرده سعید مهری در عکس های قبلی نگذریم. روزبه در این صحنه به شکل فلافلی بین مرادمند و مهری گیر افتاده که قصد دارند حق حاجی عیدی را کف دستش بگذارند. بیچاره چشمی که باید مانع از افزایش درگیری ها شود. راستی حاجی عیدی هنوز دست هایش را به نشان تسلیم بالا برده است.

حاجی عیدی به زمین و زمان قسم می خورد که قصد درگیری نداشته و اصولا اهل خشونت نیست. مرادمند به شهروند بودن بازیکن آلومینیوم ایمان می آورد به دنبال مافیای اصلی در جمع دیگر بازیکنان می گردد.

البته این بازیکن سرجایش ایستاد و دست‌هایش را بالا برد و اینگونه نشان داد که قصدی برای درگیری نداشته و صرفا در تلاش برای جدا کردن بازیکنان، این اتفاق را رقم زده است. چیزی که خود بازیکن نیز در میکسدزون استادیوم آزادی به زبان آورد و گفت قصد داشته است بازیکنان را از هم جدا کند.

پس از این صحنه بود که نکونام سریعا خود را به حاجی عیدی رساند و دو نفر در کمترین فاصله ممکن با یکدیگر قرار گرفتند. سرمربی استقلال در دفاع از بازیکن تیمش وارد مهلکه شد و سپس در شرایطی که دائما با دست‌هایش علامت اخطار را نشان داده بود، از داور مسابقه می‌خواست تا بازیکن آلومینیوم را جریمه کند. حاجی عیدی نیز دائما در تلاش بود تا به نکو بگوید او قصد درگیری نداشته و تنها برای جدا کردن بازیکنان از یکدیگر دست به این حرکت زده است

شاید مرادمند ول کند ولی نکو بی خیال نمی شود. او از پشت حاجی عیدی را خفت می کند که چرا مدافع دسته گلش را روی هوا تابانده و به زمین کوبیده است. این آقای مو جو گندمی را نیز احتمالاً بشناسید، مدیررسانه ای بسیار فعال آلومینیوم که دست بر قضا همکار ما نیز هست.

در شرایطی که حاجی خانی به صورت ملتمسانه ای به تمام مقدسات قسم می خورد که اهل خشونت نیست که اگر بود سرش نمی شکست، به شکل غریبانه ای بین استقلالی ها دوره شده ولی چهره‌قانی بی توجه به این موضوع، راهش را در پیش می گیرد و از آنجا رد می شود.

نکونام زیر بار نمی رود و می گوید باید این بازیکن سرشکسته قرمز بگیرد. حاجی عیدی نیز که به توری سفید و لباس صورتی مانند کسی است که قیمه ها را ریخته توی ماست‌ها، مشخصا می گوید این همه بازیکن هست، خب برید سراغ یکی دیگه!

شاید نکونام بی خیال شود ولی این دعوا یک مدعی تازه دارد. محمدی پس از اینکه سری به آن طرف بازار کشید حالا به این سمت آمده تا ببینید دنیا دست کیست.

مهرداد از میان جمعیت نفوذ کرده و دست حاجی عیدی را می کشد. مدافع بخت برگشته آلومینیوم ظاهرا باید برای او نیز توضیح بدهد که به خدا قصد میانجیگری داشته و نه دعوا. شیر آبی ها که "بدخواه زیاد داره و پشتت صفه" هم آن گوشه ایستاده و صحنه را می بیند.

رجبی با وایت برد و ماژیک به وسط درگیری می پرد و می خواهد همه را سوا کند. بس است دیگر، بروید بازیتان را بکنید!

اگر در تصاویر قبلی نکونام را نیافتید باید بگوییم که او در آن لحظات بالای سر داور چهارم ظاهر شد و دقیقا با همین حرکاتی که می بینید، از داوران می خواست به حاجی عیدی کارت بدهند، آن هم از نوع قرمز و رسیده اش.

اینجا جواد با کسی شوخی ندارد. مدافعش سوبلس خورده و باید بازیکن آلومینیوم کارت بگیرد، دیگه اما و ولی و آخه و اینا نداریم.

راستی این وسط نقی زاده هم آخر دعوا اومد و حسینی رو کشید کنار که برو توی دروازه ات. خب برادر من طرف کاپیتان تیمه، باید باشه اونجا. همین دیگر! اتفاقات اینجوری تموم شد، البته چیزهای زیادی هم سانسور شد، مثلا شرح دقیق صحبت های طرفین درگیر ماجرا.

مهرداد محمدی نیز از فن چهار امتیازی حاجی عیدی عصبی به نظر می‌رسید و به سر وقت این بازیکن رفت تا او از دید داور مسابقه خارج نشود و با فروکش کردن تنش‌ها، با کارت زرد یا قرمز جریمه شود. هر چند در این میان حمیدرضا رجبی در تلاش بود تا حاجی عیدی را از مهلکه جدا کند بلکه اتفاق بدتری رخ ندهد.

نکونام حتی به سراغ داور چهارم نیز رفت و از او خواست تا حاجی عیدی را مجازات کنند که البته این اتفاق رخ نداد و سیدرضا مهدوی کارتی را به این بازیکن نشان نداد. حاجی عیدی نیز در پایان بازی اعلام کرد که یکی از مربیان استقلال در شلوغی‌های درگیری، جملاتی را به زبان آورده که به گوش داور نرسیده است.

به هر شکلی که بود، این درگیری‌ها با چهار کارت زرد به سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، مرتضی تبریزی و عارف حاجی عیدی داده شد تا این تنش‌ها که منجر به توقف بازی شده بود، به پایان برسد هر چند که در ادامه مرادمند پس از یک خطای ساده دیگر در مرکز میدان، اخراج شد و استقلالی‎‌ها لحظات پراسترسی را سپری کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها