کد خبر: 694954
تاریخ انتشار :

شرایط عجیب پرسپولیس قبل از هر سفر آسیایی!

در اتفاقی عجیب و غریب پرسپولیس قبل از هر مسابقه آسیایی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا با اتفاقات عجیب و غریبی مواجه شده و با وضعیتی غیرطبیعی پا به میدان گذاشته است.

شرایط عجیب پرسپولیس قبل از هر سفر آسیایی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه در شرایطی که پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه بسیار دشواری قرار گرفته و صعود از این گروه به زعم یحیی گل محمدی مثل رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است اما هر بار قبل از هر مسابقه سرخ‌ها در این رقابت‌ها وضعیت عجیب و غریبی برای این تیم پیش می‌آید.

از استقبال عجیب و غریب از النصر تا چمن خراب آزادی

قبل از بازی نخست مقابل النصر در تهران و در هفته نخست مسابقات شرایط عجیب و غریبی برای پرسپولیس پیش آمد.

اولین اتفاق اعمال حکم محرومیت باشگاه ناشی از یک پست اینستاگرامی مربوط به گذشته بود که باعث شد اولین مسابقه آسیایی پرسپولیس بعد از دو سال بدون حضور تماشاگر انجام شود.به خاطر این محرومیت هم باشگاه پرسپولیس یک درآمد مناسب از بلیت فروشی این بازی را از دست داد هم تیم پرسپولیس مهمترین حامی‌اش در این مسابقه دشوار را کنار خود نداشت و بازی خانگی برایش بی‌معنی شد.

غیر از این موضوع چمن خراب ورزشگاه آزادی داستان دیگری بود که قبل از این بازی همه نگرانش بودند و بالاخره کار دست سرخ‌ها داد و باعث مصدومیت و البته پایان آمدن کیفیت فنی این تیم هم شد.

در عین حال مشکل دیگری که پرسپولیس با آن دست و پنجه نرم می‌کرد مصدومیت علیرضا بیرانوند قبل از این مسابقه در بازی تیم ملی بود که حضور او مقابل النصر را در هاله‌ای از ابهام قرار داد و سر آخر او با یک معجزه به این بازی رسید.

اما اتفاق عجیب‌تر استقبال باشکوه از کاروان النصر و هدیه باشگاه پرسپولیس به رونالدو و مانه بود که مورد توجه قرار گرفت و گفته شد باعث ناراحتی اعضای تیم شده است.در آن مقطع گفته شد چرا پرسپولیس باید چنین استقبالی از حریفش انجام دهد و در حالی که اعضای تیم پرسپولیس منتظر دریافت آپشن‌های خود بودند این اتفاق حاشیه‌های زیادی برای پرسپولیس به وجود آورد تا شرایط قبل از آن مسابقه برای پرسپولیس کاملا غیر طبیعی باشد.

در عین حال مشکل دیگری که پرسپولیس با آن دست و پنجه نرم می‌کرد مصدومیت علیرضا بیرانوند قبل از این مسابقه در بازی تیم ملی بود که حضور او مقابل النصر را در هاله‌ای از ابهام قرار داد و سر آخر او با یک معجزه به این بازی رسید.

اما اتفاق عجیب‌تر استقبال باشکوه از کاروان النصر و هدیه باشگاه پرسپولیس به رونالدو و مانه بود که مورد توجه قرار گرفت و گفته شد باعث ناراحتی اعضای تیم شده است. در آن مقطع گفته شد چرا پرسپولیس باید چنین استقبالی از حریفش انجام دهد و در حالی‌که اعضای تیم پرسپولیس منتظر دریافت آپشن‌های خود بودند این اتفاق حاشیه‌های زیادی برای پرسپولیس به وجود آورد تا شرایط قبل از آن مسابقه برای پرسپولیس کاملا غیر طبیعی باشد.

دوری از مسابقات رسمی تا سرگردانی بازیکنان امید

پرسپولیس 13 روز بعد از دیدار با النصر و شکستی که حواشی زیادی هم داشت باید در دوحه مقابل الدحیل به میدان می‌رفت اما دو بازیکن مهمش مهدی ترابی و وحید امیری را به خاطر مصدومیت در آن مسابقه و البته میلاد سرلک را به خاطر دریافت کارت قرمز در آن دیدار از دست داد تا سه ملی‌پوش سرخ‌ها غایب قطعی بازی مقابل الدحیل در خانه حریف باشند.

غیر از این، نکته مهم دیگری که پرسپولیسی‌ها را آزار داد تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو و تیم ملی بود که باعث شد پرسپولیس دور از شرایط مسابقه باشد.

سرخ‌ها که چیزی حدود بیست روز قبل از بازی النصر در لیگ برتر به میدان نرفته بودند در حد فاصل بازی النصر و الدحیل هم در رقابت‌های داخلی بازی نکردند تا وضعیت تیم از این نظر تردیدهایی را درباره آمادگی‌شان به وجود بیاورد.

از طرفی سه بازیکن تیم پرسپولیس برای حضور در بازی‌های آسیایی از تمرینات این تیم جدا شده بودند اما بالاخره رایزنی‌های باشگاه در این خصوص جواب داد و عمری، سلمانی و احمدی در قطر به پرسپولیس اضافه شدند.با این وجود سفرهای متعدد باعث شد تا عمری قبل از بازی با الدحیل دچار بیماری شود و همین مساله باعث شد یحیی نتواند از این بازیکن نیز مقابل الدحیل در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و شرایط برایش سخت تر شود.

ادامه مصدومیت‌ها و تداوم بحران مالی

قبل از دیدار رفت با استقلال تاجیکستان در اولین روزهای آبان‌ماه شرایط تا حدودی بهتر به نظر می‌رسید. با وجود کسر یک امتیاز از تیم در لیگ برتر که حدود 16 روز قبل از این مسابقه اتفاق افتاد، قرار بود پرسپولیس بعد از 4 سال و نیم در خانه مقابل هوادارانش در یک بازی آسیایی به میدان برود و شهاب زاهدی بعد از یک دوره طولانی رخوت با گلزنی مقابل گل گهر فرم بهتری پیدا کرده بود اما باز هم اتفاقات و حواشی تا حدودی شرایط تیم را تحت تاثیر قرار داد.

مهم‌ترین موضوع مصدومیت‌های عجیبی بود که گریبان پرسپولیس را گرفت. مرتضی پورعلی گنجی در بازی تیم ملی مقابل قطر مصدوم شد و رباط صلیبی‌اش پاره شد تا یحیی یک مدافع اصلی‌اش را از دست بدهد.در عین حال یاسین سلمانی هم در دیدار با گل گهر به خاطر سفرهای متوالی دچار پارگی رباط صلیبی شد تا بدشانسی‌های پرسپولیس ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر میلاد سرلک هم در همان بازی با گل گهر آسیب دید و از زمین بیرون رفت تا با از دست دادن سه بازیکن دیگر شرایط برای گل‌محمدی در آستانه بازی هفته سوم دشوارتر شود.

غیر از این‌ها پرسپولیس در آن زمان با حواشی دیگری هم درگیر بود تا جایی که گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی با حریف تاجیک به لجن پراکنی برخی علیه او و تیمش اشاره کرد و گفت همه این مسائل را رصد می‌کند.

پرسپولس در آن روزها همچنان درگیر مسئله عدم پرداخت آپشن به اعضای تیم بود و با طولانی شدن این ماجرا شرایط بین تیم و باشگاه بحرانی‌تر می‌شد. گل‌محمدی هم در نشست خبری قبل از آن بازی به این موضوع اشاره کرد که هیچ اتفاقی درباره آپشن‌ها رخ نداده اما قرار است به زودی این اتفاق بیفتد اما پرداخت آپشن‌ها 9 روز بعد از بازی با استقلال تاجیکستان رخ داد.

سرماخوردگی و ویروس جان تیم را گرفت

بعد از بازی رفت با استقلال تاجیکستان داستان قطع شدن وعده غذایی اعضای تیم در محل تمرین به‌خاطر مشکلات مالی سر و صدای زیادی به پا کرد. همچنین گفته شد تدارکات‌چی پرسپولیس با فراهم کردن وعده غذایی شامل سیب‌زمینی و تخم مرغ پخته، تغذیه تیم قهرمان ایران و نماینده فوتبال ایران در آسیا را به عهده گرفته که این ماجرا سر و صدای زیادی بلند کرد.

در عین حال این مشکل از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس نیز تائید شد و درویش گفت باشگاه پول خرید ناهار را ندارد. چند روز بعد پرسپولیسی‌ها بدون اینکه ناهار بخورند راهی انزلی شدند و همه اعضای تیم در هواپیما دنبال گرفتن وعده ناهار بیشتر بودند!

با این حال چند روز بعد و در فاصله 5 روز مانده به بازی در تاجیکستان هم آپشن‌ها پرداخت شد هم مشکل وعده غذایی از بین رفت تا اوضاع کمی آرام شود.

با وجود دو تساوی ناامید کننده مقابل ملوان و صنعت نفت که تا حدودی وضعیت تیم را در تحت تاثیر قرار داده بود در چنین شرایطی با توجه به اینکه انتظار می‌رفت پرسپولیس بدون مشکلات غیرفوتبالی راهی تاجیکستان شود و با کسب سه امتیاز کار خود برای صعود را راحت کند اما یکباره ویروس به جان تیم افتاد.مهدی ترابی ابتدا سرما خورد و کم کم نیمی از بازیکنان و اعاضای تیم دچار ویروس شدند.همین مساله باعث شد پرسپولیس در سفر به تاجکستان شبیه یک بیمارستان سیار باشد.

در آن مسابقه پرسپولیس در حالی وارد زمین شد که نفراتی مثل بیرانوند، کنعانی‌زادگان و ترابی بعد از سرماخوردگی در ترکیب قرار گرفتند ، عالیشاه به خاطر سرماخوردگی قبل از بازی از لیست بیرون آمد، میلاد سرلک و دانیال اسماعیلی‌فر شرایط بازی نداشتند و در ربع پایانی مسابقه وارد میدان شدند و به قول گولسیانی نیمی از تیم در رختخواب بودند.

در چنین شرایطی وحید امیری هم در جریان بازی تنها بعد از دقایقی حضور در زمین دوباره مصدوم شد تا مشکلات ادامه پیدا کند.

انتشار یک نامه تا تعویق دو روزه سفر

پرسپولیس حتی قبل از بازی پنجم در عربستان هم شرایط غیر نرمالی داشت و داستان‌های مربوط به بازی‌های آسیایی این تیم باز هم به گونه دیگری تکرار شد.

با اینکه مدیریت باشگاه پرسپولیس موفق شده بود آپشن‌ها را پرداخت کند و بازیکنان دیگر درباره پول و مطالبات‌شان حرف نمی‌زدند اما باخت به سپاهان اوضاع را به‌هم ریخت. باشگاه بعد از این شکست بازیکنان و کادر فنی را جریمه کرد و اعلام شد ده درصد از رقم قرارداد آن‌ها کسر خواهد شد. باشگاه همچنین اعلام کرد که این جریمه در صورت صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بخشیده خواهد شد.

این ماجرا و حواشی‌اش که از دودستگی اعضای هیات مدیره و برخی مخالفت ها با این تصمیم خبر داد خشم بازیکنان را برانگیخت و آنها با اعتصاب تمرین نامه‌ای بلندبالا علیه درویش نوشته و ضمن غیر قانونی خواندن این جریمه به نوعی خواستار استعفای مدیرعامل باشگاه شدند تا بحران در پرسپولیس عینیت یابد.

در چنین فضایی بدون موضع‌گیری و واکنش درویش ، هیات مدیره با دفاع از مدیرعامل و البته تاکید بر حفظ سرمربی تیم ،پرسپولیس بدون بازیکنان ملی پوش خود برای بازی در عربستان آماده شد و همه برای حفظ منافع تیم سکوت کرده و موقتا پرچم سفید را بالا بردند.در این میان برگزاری جشن شصت سالگی باشگاه به صورت مختصر در محل تمرین تیم اوضاع را کمی بهتر کرد اما دوباره قبل از سفر به عربستان همه چیز غیرطبیعی شد.

در حالی که قرار بود کاروان پرسپولیس سه روز زودتر از بازی با النصر به عربستان برود ، دو جلسه تمرینی بیشتر در ریاض داشته باشد و کادر فنی بازی این تیم در لیگ عربستان را از نزدیک ببیننداما با مشکلاتی که برای ایرلاین در نظر گرفته شده از سوی باشگاه ایجاد شد این سفر لغو و دو روز به تعویق افتاد.این اتفاق دوباره حاشیه‌هایی به وجود آورد اما با سکوت یحیی مواجه شد و بازیکنان هم در ظاهر امر اعتراضی به این داستان نکردند.

آخرین مشکلی که قبل از بازی آسیایی پنجم سرخ‌ها به وجود آمد نیز مصدومیت محمد عمری بود که در ادامه بدشانسی‌های بزرگ سرخ‌ها در این مسابقات می‌تواند مشکلاتی برای کادر فنی این تیم به وجود بیاورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها