کد خبر: 697735
تاریخ انتشار :

رسمی: رأی دیوان عدالت به نفع سوپر لیگ!

رای دادگاه در پرونده سوپر لیگ امروز به سود سوپر لیگ اعلام شد. اتفاقی که می‌تواند دنیای فوتبال را برای همیشه تغییر دهد.

رسمی: رأی دیوان عدالت به نفع سوپر لیگ!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا تأسیس شد موافقان و مخالفان زیادی را به دنبال داشته است. برخی بر این باورند که سوپرلیگ فوتبال را محدود به باشگاه‌های ثروتمند می‌کند، در حالی که موافقان این پروژه معتقد هستند که این لیگ باعث پیشرفت باشگاه‌های کوچک‌تر نیز خواهد شد و به جذابیت فوتبال کمک بزرگی خواهد کرد.

در هر حال این پروژه با دخالت یوفا و نهادهای دیگر متوقف شد و با شکایت رئال مادرید و بارسلونا، حالا دادگاه تصمیم خواهد گرفت که در این پرونده پیچیده، حق با کدام طرف است. یوفا و فدراسیون‌های فوتبال کشورهای اروپایی، یا رئال مادرید و بارسلونا.

پس از مدت زیادی انتظار، رأی این دادگاه امروز اعلام شد و دیوان عدالت اداری رسما تایید کرد که شکل گرفتن سوپرلیگ قانونی است و یوفا نمی‌تواند مانع برگزاری آن شود. حکمی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر بدهد. اکنون باید دید اقدام بعدی مؤسسان چه خواهد بود.

 پوشش زنده خبری

30 آذر 1402 ساعت 13:26

بیانیه سازمانی فلورنتینو در ساعت 11:00 صبح.

رئال مادرید در شبکه های اجتماعی خود اعلام کرده است که از ساعت 11 صبح (13.30 تهران)، فلورنتینو پرز، بیانیه ای رسمی در تلویزیون رئال مادرید ارائه خواهد کرد. این اولین واکنش رئال پس از حکم سوپرلیگ خواهد بود

30 آذر 1402 ساعت 13:06

در صورت راه‌اندازی سوپرلیگ، به گفته خبرگزاری‌ها هر دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید یک میلیارد یورو از اسپانسرهای مالی سوپرلیگ دریافت خواهند کرد. حکم امروز دادگاه برای این پروژه بسیار کلیدی بود. در سال گذشته از طرف این لیگ با حدود 60 باشگاه تماس گرفته شده است که این حکم می‌تواند نظر بسیاری از آنها را برای پیوستن به این پروژه تغییر دهد.

30 آذر 1402 ساعت 13:03

خائومه رورس، مدیر مدیاست پرو: باران میلیونی که درباره آن صحبت می‌شود، نمی‌دانم از کجا خواهد آمد. حق پخش لیگ قهرمانان فعلی تا سال 2027 فروخته شده است. این سوپرلیگ نیست، بلکه چیز دیگری است. نه آلمان‌ها، نه فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها در این رقابت‌ها حاضر نخواهند شد.

30 آذر 1402 ساعت 12:59

مدیرعامل سوپرلیگ در ادعایی جالب گفت که برای همه دوستداران فوتبال بازی‌های سوپرلیگ را رایگان پخش خواهند کرد!

30 آذر 1402 ساعت 12:48

خاویر تباس، رئیس لالیگا: همان‌طور که قبلا هشدار داده بودم، مؤسسان سوپرلیگ شروع به مسموم کردن فضا کرده‌اند. آنها همیشه می‌توانستند مسابقاتی را خارج از محیط یوفا و فیفا برگزار کنند و این ممنوع نیست، موضوع شرایط آنها برای قرار گرفتن تحت سازمان یوفا و فیفاست. باید قوانین شفاف، روشن و عینی برای تصویب مسابقات وجود داشته باشد. 

30 آذر 1402 ساعت 12:40

واکنش برند رایشارت، مدیر عامل سوپرلیگ: حالا دیگر باشگاه‌ها تهدید یا تحریم نخواهند شد. آنها در تصمیم‌گیری درباره آینده خود آزادند.

ما حق رقابت را به دست آورده‌ایم. انحصار یوفا تمام شده است. فوتبال حالا برای سود بردن همه است. باشگاه‌ها دیگر نباید از تحریم‌ها بترسند و اکنون می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

30 آذر 1402 ساعت 12:33

اولین واکنش رسمی به حکم دیوان عدالت اداری از سوی لالیگا

امروز بیش از هر زمان دیگری به یاد داریم که «سوپرلیگ» یک مدل خودخواه و نخبه‌گراست.

هر شکل برگزاری‌ای که وابسته به لیگ‌های داخلی نباشد، مدلی بسته و غلط است. فوتبال اروپا قبلاً حرفش را زده، بنابراین اصرار نکنید.

30 آذر 1402 ساعت 12:30

حکم رسمی: قوانین فیفا و یوفا در مورد غیرقانونی بودن سوپرلیگ مغایر با قانون اتحادیه اروپاست و به این ترتیب شکل گرفتن رقابتی موازی با رقابت‌های یوفا بلامانع است.

یوفا و فیفا از قدرتشان سوءاستفاده کردند و حق جلوگیری از تشکیل سوپرلیگ را ندارند. این کار یوفا و فیفا خلاف قوانین اتحادیه اروپاست.

30 آذر 1402 ساعت 12:22

رسمی: دیوان عدالت اروپا به نفع سوپرلیگ رأی داد.

 

30 آذر 1402 ساعت 12:09

بولت ذوب آهنهنوز زمان قرائت رأی سوپرلیگ فرا نرسیده است. حکم دیگری در حال خواندن است که یوفا نیز در آن دخیل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها