کد خبر: 700083
تاریخ انتشار :

محبوب‌ترین تیم جام ملت‌های آسیا زخمی است!

در قطر همه نگاه‌ها به تیم ملی فوتبال فلسطین خواهد بود که برای سومین بار در تاریخ خود در جام ملت‌های آسیا که هجدهمین دوره آن جمعه افتتاح می‌شود، شرکت خواهد کرد.

محبوب‌ترین تیم جام ملت‌های آسیا زخمی است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌سه"، آنها هفته گذشته وارد دوحه شدند. پشت سر آن جراحات و فجایع تجاوزات اسرائیل به نوار غزه ادامه دارد که همواره استعدادهای برتر در اختیار فوتبال فلسطین را تحت تاثیر خود قرار داده است. این‌بار به شکل شدیدتر تجاوزات بیش از سه ماه است که ادامه دارد؛ جنگی که زیرساخت‌های استادیوم‌ها را ویران کرده، چهر‌ه‌ی برجسته فوتبال را کشته و برخی استادیوم‌ها را از بین برده است.

*دل بازیکنان با خانواده است 

تجاوز اسرائیل بر بازیکنان فلسطین سایه افکنده است. برخی از آنها بستگان خود و تعدادی از اعضای خانواده خود را در این جنگ از دست دادند، مانند محمود وادی و محمد صالح. زیرا اشغال خانه‌های آنها را ویران کرد. بستگانشان شهید شدند و خانواده‌هایشان در شرایط سخت آواره شدند.

*کار فلسطین در گروه سوم هم آسان نیست! 

سرنوشت تیم ملی فوتبال فلسطین در گروه سوم که در کنار تیم‌های ایران، امارات و هنگ‌کنگ قرار گرفته، آسان نخواهد بود و سفر خود را در این مسابقات با رویارویی با ایران که یکی از قدرت‌مندترین تیم‌های قاره است، آغاز خواهد کرد. کاندیدای مسابقات، در 14 ژانویه (24 دی‌ماه)، سپس در 18 همان ماه ( 28 دی ماه) به مصاف تیم امارات خواهد رفت و مبارزات خود را در مرحله گروهی با دیدار با تیم ملی هنگ‌کنگ در 23 ژانویه (سوم بهمن ماه) به پایان خواهد رساند.

 

1977051

*بازیکنان مستمر به فکر خانواده‌شان هستند

هدایت تیم فلسطین بر عهده مکرم دابوب سرمربی تونسی است که اعتراف کرد با توجه به فضایی که بازیکنان در آن به سر می‌برند، حضور در جام ملت‌ها اصلا کار آسانی نخواهد بود. او در آخرین مصاحبه به خبرگزاری فرانسه گفته که بازیکنانش پیش از تمرین اخبار را دنبال می‌کنند و بعد از تمرین نیز در اتوبوس و هتل مضطرب هستند. سرمربی تیم می‌گوید آنها به‌صورت مستمر به فکر خانواده خود هستند.

*عملکرد فوق‌العاده

اما روز گذشته تیم فلسطین در دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم قدرت‌مند عربستان که به میزبانی ورزشگاه باشگاه الوکره قطر برگزار شد، عملکرد و نمایشی چشم‌گیر داشت و با تساوی بدون گل کار دو تیم در 90 دقیقه به پایان رسید.

تیم ملی فلسطین در دو نیمه بازی عملکرد قابل توجهی داشت و در مقابل سبزپوشان عربستانی ایستاد که به دنبال کسب 9 امتیاز از 3 بازی مرحله گروهی و صعود به عنوان صدرنشین گروه ششم که قرقیزستان، تایلند و عمان در آن حضور داردند، هستند.

*73 شهید ورزشکار در جریان حملات اسرائیل 

فدراسیون فوتبال فلسطین می‌گوید: مشارکت بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور با دو دوره گذشته در استرالیا 2015 و امارات 2019 متفاوت است.

در واقع اولین مورد از این ملاحظات، شرایط منحصر به فردی است که منجر به توقف مسابقات محلی شد و ماشین جنگی اسرائیل به اعضای خانواده ورزش از جمله بازیکنان، مربیان، مدیران و داوران نیز که طی این مدت 73 شهید داده، رحم نمی‌کند. شهدای خانواده فوتبال از ابتدای این تهاجم برخاسته‌اند و با توجه به قطع ارتباط با بسیاری از ورزشکاران و مفقود شدن آنها و همچنین حضور صدها نفر در زیر آوار، هنوز احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

قابی از مصاف دوستانه روز گذشته فلسطین مقابل عربستان

*تحول اساسی فنی در روزهای آشوب و خون

این تجاوز منجر به عذرخواهی فلسطینی‌ها از حضور در مسابقات "مردکا" به میزبانی مالزی شد که باعث شد کادر فنی و اداری فلسطین به دنبال راه‌اندازی اردوهای خارجی برای حفظ وضعیت آمادگی بازیکنان باشند. بنابراین الجزایر و عربستان دو حریف تدارکاتی شاگردان مکرم دابوب در مسیر آماده‌سازی برای مسابقات آسیایی بوده است.

نکته دوم، تحول محسوسی است که اخیراً در عملکرد «فلسطین» رخ داده است؛ به‌ویژه حضور قابل توجه این تیم در دو بازی مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیای 2027 که با تساوی بدون گل مقابل لبنان و شکست یک بر صفر برابر استرالیا همراه شد. البته در شرایطی که در هر دو مسابقه فلسطینی‌ها تیم برتر میدان بودند.

*فلسطینی‌ها در آغوش هواداران‌شان 

انتظار می‌رود که حضور تیم ملی فوتبال فلسطین در قطر، جایی که فلسطینی‌ها به‌طور گسترده‌ای محبوب هستند مورد استقبال گسترده قرار گیرد. فلسطینی‌ها یادشان نرفته که چند ماه پیش در یک رویداد بزرگ که به‌طور خاص برای حمایت از ساکنان نوار غزه برگزار شد، تعدادی از ستارگان فوتبال عرب، چهره‌های رسانه‌ای و اینفلوئنسرها که رئیس آنها شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر کشور قطر بود، حضور داشتند.

این مسابقه توسط دانشجویان آکادمی قطر با شعار "برای فلسطین" راه‌اندازی شد و شامل نمایش‌های هنری میهن‌پرستانه در میان جمعیت بیش از 27 هزار هوادار بود و عواید آن که بالغ بر 15 میلیون ریال قطری بود که برای حمایت از مردم غزه صرف شد. این گزارشی است که خبرگزاری فلسطینی «وفا» در آن زمان منتشر کرده است.

*امیدواری به درخشش چند ستاره

الفدایی علاوه‌بر محمد صالح، بازیکن حرفه‌ای باشگاه موکاولون مصر، به توانایی‌ها و مهارت محمد باسم رشید، بازیکن باشگاه بالی یونایتد اندونزی، تامر سیام، بازیکن باشگاه تایلندی پراشورب متکی است. هچنین در خط دفاعی هم آنها میلاد تیرمانینی بازیکن باشگاه کازمای کویت را دارند که حساب ویژه‌ای روی او باز شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها