کد خبر: 700662
تاریخ انتشار :

ایران مجاز به رویاپردازی در رقابت‌های قاره‌ای

پیروزی مقابل فلسطین نمی‌تواند ملاک درستی برای ارزیابی سطح فنی تیم ملی باشد اما موفقیت در دیدار اول تورنمنت مسئله مهمی است.

ایران مجاز به رویاپردازی در رقابت‌های قاره‌ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" برای امیر قلعه‌نویی در پنجمین حضورش به‌عنوان سرمربی تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، نمی‌توانست اتفاقی بهتر از این بیفتد که در همان دقیقه نخست از شروع بازی، تیمش به گل برسد.

اتفاقی که در دیدار مقابل فلسطین برای تیم ملی رخ داد و بچه‌ها بعد از آن گل زودهنگام کریم انصاری‌فرد، با خیال راحت‌تری بازی را ادامه دادند.

بغل پای دقیق شماره 10 تیم ملی در صد و یکیمن بازی ملی‌اش خیال همه ایرانی‌ها را به‌نوعی برای کسب سه امتیاز در این دیدار راحت کرد و از طرفی پاسخی بود برای آن دسته از کسانی که نسبت به حضور کریم در تیم ملی انتقاد داشتند.

آن‌ها معتقدند مهاجم اهل اردبیل تیم "اومانیا نیکوزیای" یونان به دلیل سن و سال زیادش نباید به تیم ملی دعوت شود، اما انصاری‌فرد فعلاً با این گل منتقدانش را ساکت کرده است.

شاید آن دسته از اهالی فوتبال که شناخت دقیقی از کیفیت تیم ملی فلسطین ندارند، چندان اهمیت خاصی برای این برد قائل نشوند. در واقع با توجه به نمایش آن‌ها مقابل استرالیا در مقدماتی جام جهانی تا حدی انتظار بیشتری از این تیم می‌رفت اما صرف‌نظر از وضعیت فنی حریفمان، این نکته حائز اهمیت است که همواره نتیجه دیدار اول در هر تورنمنتی می‌تواند تأثیر مستقیمی در رسیدن به هدف یک تیم داشته باشد، نکته‌ای که اکثر مربیان در نشسته‌ای خبری کم‌وبیش به آن اشاره کردند.

بولت سپاهاناگر بخواهیم تنها به چند نمونه از مهم‌ترین مواردی که به‌واسطه برد ۴ بر ۱ تیم ملی مقابل فلسطین به‌دست‌آمده را اشاره‌کنیم باید بگوییم:

با این برد پرد گل و نمایش نسبتاً قابل‌قبول، فشار و استرس از روی مجموعه تیم کم شد و در عین‌ حال کادر فنی تیم ملی و در رأس آن امیر قلعه‌نویی حالا می‌تواند با اعتمادبه‌نفس بیشتری تیمش را در ادامه جام هدایت کند.

از دیگر مواردی که باید به آن پرداخت، گلزنی مهاجمان تیم ملی است، چون با توجه به انتظار زیادی که از آن‌ها می‌رود، عدم دست‌یابی به گل ممکن بود مهاجمان را از لحاظ روحی و روانی تحت‌فشار قرار دهد و همین امر از میزان کیفیت آن‌ها بکاهد که خوشبختانه سه گل از چهار توسط مهاجمان تیم ملی به ثمر رسید و به‌نوعی بار سنگینی از روی دوش آنها برداشته شد.

اساس و پایه تیم ملی در این جام بر اساس افکار هجومی طراحی‌شده و آمادگی روحی و روانی مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری و محمد محبی و مهدی قائدی و سایر عناصر هجومی در درجه اهمیت بالایی قرار دارد.

یکی دیگر از موارد مثبت تنوع گل‌های به ثمر رسیده است که اعتبار این مهم را باید به‌حساب کادر فنی واریز کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی علاوه‌بر عمق خط دفاعی و استفاده از کناره‌های زمین موفق شدند که از طریق ضربات ایستگاهی نیز قفل دروازه حریفانشان را باز کنند که امیدواریم در بازی‌های بعدی نیز تکرار شود.

شکست تیم ملی فلسطین در جو عجیب ورزشگاه اجوکیشن سیتی که نظیر آن را کمتر سراغ داشتیم، می‌تواند سرآغازی باشد برای یک ماجراجویی یک‌ماهه، با نسلی که در پایان راهش به یک جام احتیاج دارد.

این در حالی است دیگر صعود به جام جهانی با توجه به افزایش سهمیه قاره آسیا شاید دیگر چندان اهمیت سابق را نداشته باشد و تنها قهرمانی در آسیا یا حتی حضور در فینال این تورنمنت قادر است جایگاه این نسل را در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه ماندگار سازد که البته باید قدری هم در خصوص میزان توقعاتمان واقع‌گراتر باشیم. اساساً ‌سرمایه‌گذاری‌های بی‌حدوحصر کشورهای عربی و حتی آسیای میانه در کنار مدعیان سنتی شرق آسیا، قدرت هرگونه با تیم ملی را از ما سلب می‌کند، البته در سمت مقابل کافی است قهرمانی تیم ملی عراق را در اوج مشکلات داخلی این کشور به‌خاطر بیاوریم و البته قهرمانی مطلق قطر در دوره پیش جام ملت‌ها که با پیروزی 4 گله در فینال مقابل ژاپن به دست آمد.

قدرت حریفان به جای خود اما ما هم در سطح آسیا مجاز به رویاپردازی هستیم!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها