کد خبر: 700715
تاریخ انتشار :

عربستان 2 - عمان 1، جنجالی ترین پیروزی جام

عربستان در یک مسابقه سخت و پراسترس، به لطف گل ثانیه‌های پایانی مدافع الهلال از سد تیم برانکو گذشت.

عربستان 2 - عمان 1،  جنجالی ترین پیروزی جام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، عربستان در یک بازی حساس و جنجالی موفق شد به لطف گل دقیقه 90+6 علی البلیهی، از سد تیم ملی عمان گذشته و جام ملت‌های آسیا را با یک پیروزی سخت و دشوار آغاز کند.

در این مسابقه، عمان خیلی زود و روی یک غافلگیری به گل رسید. در شرایطی که یک کرنر برای عربستان به دست آمده بود، اشتباه عجیب سالم الدوسری در انجام کار تاکتیکی و تمرین شده، منجر به خلق یک ضدحمله برای عمان شد و در شرایطی که صلاح الیحیایی قصد داشت از سمت راست وارد محوطه جریمه شود، دیگر بازیکن این تیم حوالی نقطه پنالتی سرنگون شد.

در تصاویر تلویزیونی مشخص شد که حسان التمبکتی، مدافع عربستان پای محسن الغسانی را لگد کرده و داور استرالیایی پس از بازبینی صحنه، یک خطای پنالتی را برای عمان اعلام کرد که صالح الیحیایی پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت احمد الکسار وارد دروازه کرد.

در نیمه دوم حملات عربستان برای رسیدن به گل تساوی افزایش یافت و این تیم چند موقعیت خوب را از دست داد تا اینکه تعویض طلایی مانچینی موثر واقع شد. عبدالرحمن غریب با دریافت پاس علی لاجامی، وارد محوطه جریمه شد و با یک شوت فنی تماشایی، موفق شد دروازه را باز کند.

در شرایطی که بازی با نتیجه تساوی رو به پایان بود، عربستان در دقیقه 90+6 به یک گل طلایی رسید. ابتدا غریب کرنر را به روی دروازه ارسال کرد و سپس علی لاجامی با ضربه سر توپ را به دهانه دروازه فرستاد و علی البلیهی با یک ضربه سر تماشایی، توپ را به تور دروازه چسباند.

با وجود اینکه این صحنه در ابتدا آفساید اعلام شد، اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد گل در شرایط سالم به ثمر رسیده و عربستان در نهایت موفق شد بازی یک بر صفر باخته را برابر تیم برانکو با پیروزی 2 بر یک عوض کرده و جام را با برد شیرین آغاز کند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های عربستان و عمان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از دور نخست مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا – گروه F سه‌شنبه: 26/10/1402 ؛ ساعت: 21:00  / ورزشگاه: بین المللی خلیفه /  30 هزار تماشاگر 

گروه داوری: شان ایونز / کمک‌ها: آنتون استنین – اشلی بیچام (همگی از استرالیا)؛ داور چهارم: عبد الله جمالی (کویت) / کمک داور ویدیویی: کاترین یاسویچ (استرالیا)؛ دستیار کمک داور ویدیویی: جومپی ایدا (ژاپن)

ترکیب عربستان:

احمد الکسار – علی البلیهی – علی لاجامی – حسان التمبکتی – سعود عبدالحمید – ناصر الدوسری –  محمد کنو (83-  فیصل الغامدی) – عبدالله الخیبری (75-  مختار علی) – سامی النجعی (63- عبدالله ردیف) – سالم الدوسری (83-  فراس البریکان) –  صالح الشهری (75-  عبدالرحمان غریب)

سرمربی: روبرتو مانچینی

ترکیب عمان: 

ابراهیم المخینی – خالد البریکی – احمد الخمیسی – احمد الکعبی – ارشد العلوی – حارب السعدی – جمیل الیحمدی – عبدالله فواز (73- تمیم البلوشی  (87- علی البوسعیدی)) – صلاح الیحیایی (78- فهمی بیت دوربین) – محسن الغسانی (73- عبدالرحمن مشیفری) – عصام الصبحی (46- معتز صالح)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل‌ها:

عربستان صفر – عمان یک (دقیقه 14: صلاح الیحیایی): پس از سرنگونی محسن الغسانی در محوطه جریمه، داور از طریق کمک داور ویدیویی یک خطای پنالتی به سود عمان اعلام کرد که صلاح الیحیایی پشت توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت دروازه ‌ان وارد دروازه کرد.

عربستان یک – عمان یک (دقیقه 79: عبدالرحمن غریب): پس از اینکه پاس علی لاجامی به عبدالرحمن غریب رسید، این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و پس از دریبل ریز و تکنیکی چند بازیکن عمان، ضربه‌اش را وارد دروازه کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.

عربستان 2 – عمان یک (دقیقه 90+6: علی البلیهی): ارسال کرنر عبدالرحمن غریب به روی دروازه با ضربه سر علی لاجامی همراه شد و توپ در دهانه دروازه با ضربه سر علی البلیهی به گل تبدیل شد که ابتدا کمک داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد ولی پس از بازبینی صحنه مشخص شد این گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است.

لحظات حساس:

دقیقه 22: سالم الدوسری از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و قصد داشت تا از زاویه بسته گلزنی کند که شوت او با برخورد به سنگربان عمان دور شد.

دقیقه 31: عربستان در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت سامی النجعی با برخورد به مدافع عمان و اختلاف کمی از کنار دروازه، راهی کرنر شد.

دقیقه 32: ناصر الدوسری بازیکن جوان عربستان از پشت محوطه جریمه و از فاصله دور، اقدام به شوت زنی کرد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه 40: سعود عبدالحمید در سمت راست صاحب توپ شد که ارسال زمینی این بازیکن به شکل خطرناکی از مقابل همه بازیکنان رد شد و در تیر دوم و روی خط عرضی، توسط سالم الدوسری به درون زمین برگشت داده شد که کاتبک این بازیکن به صالح الشهری رسید و او نیز با یک شوت دروازه عمان را تهدید کرد که شوت این بازیکن را ابراهیم المخینی به زیبایی و با پا برگشت داد.

دقیقه3+45: عربستان یک موقعیت خطرناک دیگر را نیز از دست داد. محمد کنو با تعویض منطقه زمین، پاس فوق العاده‌ای برای سعود عبدالحمید ارسال کرد و این بازیکن نیز با ضربه سر توپ را به دهانه دروازه فرستاد که سامی النجعی روی توپ اثر گذاشت ولی باز هم گلر عمان با واکنشی تماشایی دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 53: شوت زمینی محمد کنو را ابراهیم المخینی سنگربان عمان مهار کرد.

دقیقه 54: عربستان موقعیت دیگری را از دست داد. صالح الشهری در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت روی پا، دروازه عمان را تهدید کرد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 63: عمان روی یک ضدحمله از سمت چپ صاحب فرصت شد که پاس در عرض زمین در پشت محوطه جریمه به صلاح الیحیایی رسید و در ادامه شوت او را سنگربان عربستان مهار کرد.

دقیقه 64: یک بار دیگر صلاح الیحیایی این بار از سمت راست موقعیت خوبی را به دست آورد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: شوت عبدالله الخیبری از راه دور با فاصله بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 75: صلاح الیحیایی از سمت راست با عبور از دو مدافع عربستان وارد محوطه جریمه شد که شوت او با برخورد به دست گلر عربستان و سایش به تیرک دروازه، راهی بیرون شد.

دقیقه 90: ارسال مختار علی در تیر دوم به سعود عبدالحمید رسید که  ضربه سر این بازیکن با اختلاف خیلی کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها