کد خبر: 706428
تاریخ انتشار :

شوک به کشتی جهان: المپیک بدون تانک روس!

عبدالرشید سعداله یف که تا سال قبل قهرمان بلامنازع وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد جهان بود، در المپیک پاریس حضور نخواهد داشت.

شوک به کشتی جهان: المپیک بدون تانک روس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، نابغه کشتی روسیه که 7 مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد، بعد از یک سال غیبت در مسابقات جهانی به دلیل تعلیق روسیه، سال گذشته با مصدومیت در کشتی با مجتبی گلیج مواجه شد و نتوانست سهمیه المپیک 2024 پاریس را برای خود قطعی کند.

عبدالرشید سعداله یف ملقب به تانک روس که بعد از عمل جراحی خودش را برای شرکت در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا در کشور آذربایجان آماده می‌کرد و حتی عکس او روی پوستر این مسابقات قرار داشت، در فاصله یک روز مانده تا شروع رقابت‌ها با خبر شوکه کننده‌ای مواجه شد. 

کمیته بین‌المللی المپیک از اتحادیه جهانی کشتی خواست جلوی حضور این کشتی‌گیر را در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که قرار است از فردا (جمعه) در باکو برگزار شود، بگیرد. علی‌رغم تلاش‌های اتحادیه جهانی کشتی برای لغو این تصمیم، در نهایت IOC بر تصمیم خود پافشاری کرد و اتحادیه جهانی در نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی روسیه از این تصمیم IOC خبر داد تا ضربه‌ای سنگین به کشتی روسیه برای حضور در این رقابت‌ها وارد شود.

با تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی روسیه، علیخان جبرییل‌اف بلافصله جایگزین سعدالله‌یف در این رقابت‌ها شد. بدین ترتیب رقابت‌های وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس بدون حضور عبدالرشید سعداله یف برگزار خواهد شد، اتفاقی که یک شوک بزرگ برای کشتی جهان به حساب می‌آید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها