کد خبر: 708075
تاریخ انتشار :

ایران 6- قرقیزستان 1: صعود به جام جهانی

ملی پوشان ایران با نمایش مقتدرانه مقابل قرقیزستان صعودشان به جام جهانی را قطعی کردند.

ایران 6- قرقیزستان 1: صعود به جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران پس از سه پیروزی متوالی مقابل افغانستان، بحرین و کویت و کسب 9 امتیاز، در گروه D جام ملت‌های آسیا صدرنشین شد تا مقتدرانه‌تر از همه مدعیان به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند، اما شاگردان وحید شمسایی امروز که مقابل قرقیزستان قرار گرفتند، به نظر می‌رسید کار سختی داشته باشند، چراکه حریف‌شان در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد و توانست بالاتر از ژاپن بایستد و به‌عنوان تیم دوم از گروه C به دور یک‌چهارم نهایی صعود کند ولی فوتسالیست‌های ایران درخشان کار کردند و اجازه درخشش به تیم مقابل ندادند.

شاگردان وحید شمسایی با نمایشی کاملا برتر نسبت به قرقیزستان، پس از برتری دو بر یک در نیمه نخست، در نیمه دوم بیشتر از قبل مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و سوار بر بازی شدند و توانستند چهار گل دیگر بزنند و در نهایت به پیروزی 6 بر یک دست پیدا کنند.

تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی پُر گل مقابل قرقیزستان راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شد و حالا باید منتظر برنده بازی تیم‌های ازبکستان و ویتنام باشد.

 

yektanet.com

شاگردان شمسایی با برتری مقابل تیم ملی فوتسال قرقیزستان، صعودشان به جام جهانی 2024 ازبکستان را هم قطعی کردند.

تقویم جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند- مرحله یک‌چهارم نهایی

توپ گل سالن: بانکوک آرنا - ساعت 12:30

سوت داوران: پورنارونگ گرایرود (تایلند)؛ بنجاپول موچاروئنساپ (تایلند)، حسین علی (بحرین)، محمد محمد (عراق)/ وقت نگهدار: هیرویوکی کوبایاشی (ژاپن)

ایران تیم ملی فوتسال ایران

باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی

سرمربی: وحید شمسایی

قرقیزستان تیم ملی فوتسال قرقیزستان

بکبولوت اخمت علیف، شوکوروف مخمدامینوف، ماکسات علیموف، دنیار طلایبکوف و عبدالرحیم دنیار اولو

سرمربی: لوئیز برنات مولینا

کارت زرد ژانات اولو (37)

شرح گل‌ها:

ایران 1 - قرقیزستان 0 (دقیقه 8: بهروز عظیمی): مهدی کریمی در سمت چپ زمین توپ را به بهروز عظیمی رساند که حرکت در عرض و شوت تماشایی این بازیکن با پای چپ به کنج دروازه قرقیزستان گل اول بازی را به همراه داشت.

ایران 1 - قرقیزستان 1 (دقیقه 9: آمان‌بائف دونیربک): غافلگیری بازیکنان ایران کاری کرد تا بکبولوت اخمت علیف، دروازه‌بان قرقیزستان تا میانه زمین پیشروی کند و با پاس رو به جلو، توپ را به دونیربک برساند و این بازیکن هم با چرخش و شوت نوک پای زمینی که از بین پاهای باقر محمدی عبور کرد، گل تساوی را به ثمر رساند.

ایران 2 - قرقیزستان 1 (دقیقه 10: سالار آقاپور): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای ایران ایران سالار آقاپور با شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه فرستاد و گل دوم را زد.

ایران 3 - قرقیزستان 1 (دقیقه 24: سعید احمدعباسی): پاس رو به جلوی به موقع و دقیق از علی‌اصغر حسن‌زاده را سعید احمدعباسی در موقعیت تک به تک با ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد.

ایران 4 - قرقیزستان 1 (دقیقه 26: مهدی کریمی): علی‌اصغر حسن‌زاده بازهم تاثیرگذار ظاهر شد و با فرار از سمت چپ زمین موقعیت ساخت که پاس در عرض او را مهدی کریمی با شوت سرضرب و پای چپ به تور دروازه چسباند.

ایران 5 - قرقیزستان 1 (دقیقه 36: مهدی کریمی): سالار آقاپور با حرکت تماشایی خلق موقعیت کرد و توپ را پشت محوطه جریمه به مهدی کریمی رساند که چرخش و شوت زمینی مهدی کریمی به گوشه دروازه رفت و گل پنجم را به همراه داشت.

ایران 6 - قرقیزستان 1 (دقیقه 37: علی‌اصغر حسن‌زاده): پنالتی به دست آمده برای ایران با خطا روی مهدی کریمی و تایید توسط وی‌ای‌آر را علی‌اصغر حسن‌زاده با ضربه نمایشی و استثنایی و فریب گلر قرقیزستان تبدیل به گل کرد.

جام بهترین بازیکن

علی‌اصغر حسن‌زاده روی سه گل ایران تاثیرگذاری داشت و یک گل تماشایی هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و نقش موثری در کسب پیروزی تیم ملی مقابل قرقیزستان داشت. البته سالار آقاپور و مهدی کریمی نیز روز درخشانی را پشت سر گذاشتند.

اتفاق ویژه

قرقیزستان که در دور گروهی شگفتی خلق کرده و توانسته بود بالاتر از ژاپن و قهرمان آسیا قرار بگیرد، در جدال با ایران نتوانست کاری انجام بدهد و شکست سنگینی را متحمل شد تا در این دیدار به پایان ماجراجویی خود برسد.

در حاشیه

حضور کمرنگ تماشاگران در سالن جلب توجه زیادی می‌کند.

فوتسالیست‌های ایران نمایش هجومی در شروع بازی داشتند که درخشش گلر قرقیزها مانع از گلزنی زودهنگام شد.

اولین خطای ایران پس از یک دقیقه و 28 ثانیه سپری شدن از بازی توسط آقاپور به ثبت رسید.

پس از یک دقیقه و 30 ثانیه از آغاز مسابقه، قرقیزستان اولین شوت به چارچوب را زد.

نزدیک بود دروازه ایران در دقیقه 11 باز شود که خوش شانسی باقر محمدی کاری کرد تا ضربه طلایبکوف در محوطه به بیرون زده شود.

در دقیقه 30 شوت روی پای تماشایی خلیل‌وند به تیرک افقی دروازه قرقیزستان اصابت کرد و با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

در فاصله سه دقیقه و 15 ثانیه مانده به پایان مسابقه، داور بازبینی صحنه با خطا روی مهدی کریمی را به دلیل کشیده شدن پیراهن او پنالتی تشخیصی داد و بازیکن قرقیزستان را با کارت زرد جریمه کرد.

در فاصله 33 ثانیه مانده به پایان مسابقه، داور با بازبینی ویدئویی صحنه مشکوک به هند پنالتی در محوطه جریمه ایران را بررسی کرد و خطای هند تشخیص نداد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها