کد خبر: 711441
تاریخ انتشار :

حساس‌ترین صحنه داوری فصل استقلال (کارشناسی)

دیدار حساس نساجی و استقلال با یک صحنه مشکوک داوری همراه بود.

حساس‌ترین صحنه داوری فصل استقلال (کارشناسی)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر در قائمشهر با تساوی بدون گل برابر نساجی متوقف شد تا صدر جدول را از دست بدهد و سرخپوشان به رده اول جدول رده‌بندی صعود کنند.

این دیدار حساس در دقیقه ۷۸ با یک صحنه مشکوک به پنالتی همراه بود که قضاوت بیژن حیدری در این دیدار را تحت تاثیر قرار داد؛ صحنه‌ای که در صورت اعلام پنالتی می‌توانست منجر به پیروزی آبی‌ها و حفظ صدر جدول توسط آنها شود.

در ادامه نظرات کارشناسان داوری در خصوص این صحنه را می‌خوانید:

✅ محمدرضا ابوالفضلی: با اینکه دستِ مدافع بر روی مهاجم قرار گرفته اما نیرویی که باعث سرنگونی وی شود، وارد نمی‌کند و بازیکن مهاجم به محض قرار گرفتن دستِ مدافع بر بدنِ خود، اقدام به زمین‌خوردن و متقاعد کردن داور نسبت به اعلام پنالتی می‌نماید اما تصمیم داور در خصوص ادامه بازی صحیح بود.

⚪️ محمدحسین ترابیان: از این زاویه که می‌بینیم، دست بازیکن مدافع به پشت مهاجم تماس دارد ولی از این صحنه مشخص نیست که تماس ایجاد شده  باعث سرنگونی مهاجم شده یا  اینکه مهاجم بعد از تماس، خودش را به زمین انداخته است. با توجه به فاصله و زاویه خوب داور نسبت به صحنه، احترام به تصمیم داور در اعلام ادامه بازی.

✅ مهدی عالیقدر: مهاجم بلافاصله وقتی مدافع را پشت خود حس میکند اقدام به سرنگونی خود می‌کند و داور با جای گیری مناسب این صحنه را به خوبی میبنید و دستور به ادامه بازی می‌دهد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن نساجی با دست چپ خود بازیکن استقلال را هُل می‌دهد و باید اعلام پنالتی می‌شد.

❌ تورج حق‌وردی: بازیکن قرمز شانس بازی با توپ را نداشت و با دست مهاجم را هل داد و داور می‌توانست اعلام پنالتی کند.

✅ حسین عسگری: صحنه واضح نیست و برای کارشناسی دقیق، نیاز به زاویه بهتری است. در ابتدا که مشخص نیست توپ به دست مدافع برخورد می‌کند یا خیر و در ادامه هم جدالی بین بازیکنان رخ می‌دهد که خطا نیست.

✅ بابک وسیله‌بر: مهاجم با مکث در مقابل حرکت مدافع تعادل خود را از دست داد و یک برخورد معمول فوتبالی اتفاق افتاد که ادامه بازی تصمیم درستی است.

✅ سعید علینژادیان: درست است که بازیکن مدافع دستش به پشت بازیکن مهاجم برخورد می‌کند ولی شدت و نیروی لازم برای اعلام خطا وجود ندارد. ادامه بازی تصمیم درست بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها