کد خبر: 712014
تاریخ انتشار :

تاریخ‌سازی رونالدو: بهترین گلزن تاریخ عربستان!

کریستیانو رونالدو با دو گلی که برابر الاتحاد به ثمر رساند، به رکورد تاریخی بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ حرفه‌ای عربستان رسید و برای تیمش تاریخ‌ساز شد.

تاریخ‌سازی رونالدو: بهترین گلزن تاریخ عربستان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، یکی از چندین الکلاسیکوی فوتبال عربستان با یک رکوردشکنی بزرگ برای اسطوره پرتغالی همراه شد. کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن دو گل برابر الاتحاد، شمار گل‌هایش را در این فصل به عدد 35 رساند تا با گذر از عبدالرزاق حمدالله، عنوان بیشترین گل در یک فصل از تاریخ رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان را از آن خود کند.

رونالدو در این مسابقه نیاز داشت که سه مرتبه گلزنی کرد تا بالاخره یکی از آنها مورد پذیرش قرار بگیرد. او ابتدا در دقیقه 10 با فرار از عمق خط دفاعی الاتحاد و در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک تماشایی او به زیر طاق دروازه، به گل تبدیل شد ولی به دلیل حضور کریستیانو در آفساید، این گل رد شد.

او در دقیقه 44 یک بار دیگر و در شرایط آفساید گلزنی کرد. حرکت دیدنی سادیو مانه از سمت راست و ارسال در عرض او مقابل دروازه به رونالدو رسید که او نیز به راحتی دروازه را باز کرد اما در لحظه ارسال مهاجم سنگالی، کریستیانو در آفساید حضور داشت و این گل نیز رد شد.

بالاخره در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده بود که رونالدو موفق به گلزنی شد. پاس در عمق دیدنی محمد آل فتیل که از زمین خودی داده شد، به رونالدو رسید که فوق ستاره نیز پس از یک کنترل سینه دیدنی، توپ را وارد دروازه کرد تا بازی یک بر صفر شود.

کاپیتان النصر یک اخراجی نیز از تیم حریف گرفت. رونالدو روی یک فرار تند و تیز با گلر الاتحاد تک به تک شد که با خطای سویلم المنهالی سرنگون شد و داور نیز او را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد. دقایقی بعد، فوق ستاره توانست گل دوم را نیز به ثمر برساند.

ارسال کرنر مارسلو بروزوویچ به روی دروازه با ضربه سر رونالدو همراه شد تا او بازی را دو بر صفر کرده و به یک رکورد خارق العاده دست یابد؛ او شمار گل‌هایش را در این فصل به عدد 35 رساند تا با گذر از رکورد 34 گل عبدالرزاق حمدالله که در فصل 2018 – 2019 از خود بجا گذاشته بود، به عنوان زننده بیشترین گل در یک فصل از تمام ادوار رقابت‌های لیگ عربستان دست یابد.

علاوه بر این، رونالدو با یازده پاس گل، به طور کلی روی 46 گل النصر اثر مستقیم گذاشت تا از رکورد 43 گل و پاس گل عبدالرزاق حمدالله عبور کرده و در این زمینه نیز رکورددار شود.

رونالدو در دقیقه 74 تعویض شد تا برای دیدار حساس فینال جام حذفی برابر الهلال به استراحت بپردازد. البته او بدشانس بود، چرا که دقایقی بعد النصر صاحب یک ضربه پنالتی شد و اگر کریستیانو در زمین حضور داشت، می‌تونست رکورد شخصی خود را بهبود ببخشد.

لازم به ذکر است که کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در چهار لیگ مختلف توانسته است عنوان آقای گلی را از آن خود کند. او پیش از این سه مرتبه در لالیگای اسپانیا، یک بار در لیگ جزیره، یک بار در سری آ ایتالیا و حالا نیز در لیگ حرفه‌ای عربستان آقای گل شده تا در این زمینه نیز نامش را وارد کتاب رکوردهای دنیای فوتبال کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها