کد خبر: 712538
تاریخ انتشار :

لحظه به لحظه با فینال و مبلی: بزرگ‌ترین بازی سال

امشب ورزشگاه و مبلی میزبان بزرگترین بازی باشگاهی سال فوتبال اروپا بین رئال مادرید و دورتموند است و نفس‌ها از حالا در سینه حبس شده است.

لحظه به لحظه با فینال و مبلی: بزرگ‌ترین بازی سال
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، فینال لیگ قهرمان اروپا اول ژوئن (۱۲ خرداد) در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد. رئال مادرید از اسپانیا و دورتموند از آلمان برگزار کننده این رقابت حساس و مهیج هستند. در حال حاضر تیم رئال با ۱۴ عنوان قهرمانی پادشاه فوتبال اروپا است و زنبورها نیز با یک قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی در جایگاه هجدهم قرار دارند.

رئال مادرید در یک دهه اخیر توانسته شش بار به فینال برسد و پنج بار قهرمان شده است. ششمین فینال و ششمین قهرمانی چیزی است که بسیاری برای این تیم محتمل می‌دانند.

رئال سال ۱۹۶۶ جشن قهرمانی جام باشگاه‌ها را برگزار کرد اما تا سال ۱۹۹۸ از کسب این عنوان ناکام بود. در فاصله این ۳۰ سال رئال تنها یک دوره به فینال رسید که در سال ۱۹۸۱ برابر لیورپول شکست خورد و نایب قهرمان شد. رئال در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۴ نیز به عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا بسنده کرده بود.

در سوی مقابل دورتموند در تمام ادوار مسابقات تنها ۲ بار به فینال رسیده که حاصل آن یک عنوان قهرمانی در سال ۱۹۹۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۳ بود.

فوتبال اسپانیا تاکنون ۱۹ دوره قهرمان باشگاه‌های اروپا شده که سهم رئال از این قهرمانی‌ها ۱۴ دوره یعنی ۷۳ درصد بوده است. بارسلونا نیز موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی شده است تا ۲۷ درصد جام‌های معتبر باشگاهی را برای ماتادورها کسب کند.

ورزشگاه ومبلی نیز تا پیش از این دیدار هفت دوره میزبان فینال لیگ قهرمانان بوده است. پنج رقابت فینال در ورزشگاه قدیم و ۲ رقابت نیز در ورزشگاه جدید برگزار شده است. ومبلی قدیم در سال‌های ۱۹۶۳، ۱۹۶۸، ۱۹۷۱، ۱۹۷۸ و ۱۹۹۲ از این بازی میزبانی کرده است و در ومبلی جدید نیز در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میزبان ستارگان جهان فوتبال بود.

یکی از مهم‌ترین نکات این ورزشگاه حضور دورتموند در آخرین میزبانی ومبلی از فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. در سال ۲۰۱۳ زنبورها با شکست ۲ بر یک برابر بایرن به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. رئال تاکنون در این ورزشگاه جشن قهرمانی برگزار نکرده است اما بارسلونا ۲ عنوان قهرمانی خود را در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۱ در این ورزشگاه جشن گرفت.

رئال در حالی خود را برای برگزاری نخستین جشن اروپایی فینال ومبلی مهیا می‌کند که طرفداران این تیم باور دارند که پادشاه فوتبال اروپا صاحب و وارث کرسی قهرمانی این قاره است.

با لحظه به لحظه اتفاقات فینال و حواشی آن همراه باشید:

 پوشش زنده خبری

12 خرداد 1403 ساعت 11:31

تا کنون 6 بازیکن از تیم ملی ترکیه در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند، که هیچکدام قهرمان نشده‌اند، اما امشب با حضور صالح اوزجان در دورتموند و آردا گولر در رئال مادرید یک بازیکن ترک‌تبار به این افتخار خواهد رسید.

12 خرداد 1403 ساعت 10:55

تایمز

به تو بستگی دارد، جود

12 خرداد 1403 ساعت 10:55

میرر اسپورت

ترس و لرز کارلو در ومبلی

12 خرداد 1403 ساعت 10:49

جلد دیلی اکسپرس

ترس در جان بلینگام و هم‌تیمی‌هایش (اشاره به حرف‌های آنچلوتی در مورد نگرانی برای فینال)

12 خرداد 1403 ساعت 10:33

جلد اسپورت

دورتموند در رؤیای خلق یک سورپرایز

12 خرداد 1403 ساعت 10:33

جلد موندو دپورتیوو

فینال تحت فشار

12 خرداد 1403 ساعت 10:32

جلد آاس

از ومبلی به بهشت

12 خرداد 1403 ساعت 10:32

جلد مارکا

پیش به‌سوی پانزدهمی

11 خرداد 1403 ساعت 23:54

تمرین دورتموندی‌ها در ومبلی:

11 خرداد 1403 ساعت 23:17

شلوتربرک، مدافع دورتموند، در مورد فینال: «البته که فکر می‌کنیم فردا می‌توانیم برنده شویم. این لیگ قهرمانان است و بله، رئال مادرید شاید سخت‌ترین رقیب باشد. بزرگتر از رئال در فوتبال نداریم اما اگر فکر نمی‌کردیم که می‌توانیم برنده شویم، به اینجا نمی‌آمدیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها