کد خبر: 712692
تاریخ انتشار :

اوسمار و زیباترین لحظه قهرمانی پرسپولیس

اوسمار می‌توانست این قهرمانی را صفر تا صد به نام خودش بنویسد، اما تاکید به اسم یحیی، یک ویژگی گمشده برای ایران است.

اوسمار و زیباترین لحظه قهرمانی پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی و برتری مقابل مس رفسنجان شد که در آخرین بازی احتمالاً بدترین نمایش تیم تحت هدایت اوسمار را ارائه داده و نتوانست حتی شاید یک موقعیت قطعی گل را در مقابل تیم حریف خلق کند.

در کنار تغییر سبک بازی پرسپولیس نسبت به نیم فصل اول، احترام و ادب اوسمار نسبت به یحیی گل‌محمدی، چیزی بود که باید به آن پرداخته شود. اما در نهایت شاید یک اتفاق و گلزنی گئورگی گولسیانی در دقایق پایانی منجر به قهرمانی پرسپولیس شد تا تیمی که در نیم فصل دوم احتمالاً نمایش بهتری نسبت به دیگر رقبای خود در مسیر قهرمانی ارائه داد و البته سپاهان و تراکتور را خیلی زودتر از هفته پایانی از مسیر قهرمانی و جنگ برای رقابت حذف کند، این عنوان را از آن خود کند.

ظرفیت قبول شکست به اندازه جنبه قهرمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب بازیکنان پرسپولیس و به‌خصوص کاپیتان این تیم به شایستگی و درخشش استقلال طول فصل اشاره کرده و مدعی شدند حتی رقیب هم می‌توانست عنوان قهرمان خود کند.

اما فراموش نکنیم اوسمار زمانی سرمربی پرسپولیس شد که کمتر کسی به موفقیت این سرمربی باور داشت. در نیم فصل و وقتی بعد از بازی رفت پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، یحیی گل‌محمدی استعفا داد، هواداران پرسپولیس در انتظار یک نام بزرگ و با سابقه درخشان برای هدایت این تیم بودند.

بارها نام برانکو مطرح شد و حتی مدیرعامل این باشگاه برای مذاکره یا نمایش مذاکره با این سرمربی به قطر رفت، اما در نهایت و در موقعیتی که اغلب هواداران پرسپولیس حتی مخالف نظر بازیکنان این تیم در مورد انتصاب اوسمار به عنوان سرمایه پرسپولیس بودند، این تغییر در رختکن پرسپولیس انجام شد.

از اولین ناکامی با این سرمربی در شبی که پرسپولیس موقعیت‌های گل زنی زیادی را در اراک مقابل آلومینیوم از دست داد تا شب قهرمانی پرسپولیس تقریبا ۴ ماه سپری شده؛ تبدیل شدن از آن موقعیت تا سرمربی تیم قهرمان.

شرایط برای اوسمار تغییر کرده و او از دستیار یحیی تبدیل به سرمربی تیمی شده که پرسپولیس را در یکی از دشوارترین رقابت‌های تاریخ لیگ برتر به عنوان قهرمانی رسانده است.

اعتبار و ستایش این موفقیت متعلق به اوسمار و  تیمی بوده که حتی بعد از جدایی یحیی و  رفتن یک سرمربی بزرگ، راهش را ادامه داده. متعلق به کسی که حتی در بهترین لحظات و در شرایطی که می‌تواند بهترین تمجیدها را از آن خود کند، مرور کردن نام یحیی را فراموش نکرده و این احتمالاً می‌تواند مهم‌ترین لحظه قهرمانی پرسپولیس باشد

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها