کد خبر: 713011
تاریخ انتشار :

با امباپه پول از آسمان برای رئال می‌بارد

باشگاه رئال مادرید سود قابل توجهی را از به خدمت گرفتن کی لیان امباپه، ستاره فرانسوی، به دست خواهد آورد.

با امباپه پول از آسمان برای رئال می‌بارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پیوستن امباپه به رئال مادرید این هفته به صورت رسمی اعلام شد و او از همان دقیقه اول که به این باشگاه پیوست به منبع درآمدی جذاب و فوق العاده برای رئال تبدیل شد و بارش میلیون‌ها یورو بر سر این باشگاه و البته خودش آغاز شد.

باشگاه رئال مادرید پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد فروش پیراهن این ستاره فرانسوی را از چهارشنبه هفته آینده آغاز کند. این در حالی است که شرکت آدیداس که حامی مالی لباس و تولید کننده لباس‌های این تیم است پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد پیراهن فصل بعدی را از روز جمعه در اختیار هواداران قرار دهد و انتظار می‌رود که هزاران پیراهن با نام این بازیکن به قیمت ۱۱۷ یورو در سراسر جهان به فروش برسد.

شماره نکته بسیار مهمی در زمینه بازاریابی و موفقیت مالی هر بازیکن به حساب می‌آید. این بازیکن پیراهن شماره ۹ رئال را انتخاب کرده که پس از جدایی کریم بنزما در اختیار بازیکن دیگری قرار نگرفته است. او فصل آینده با این شماره به میدان خواهد رفت اما پیش‌بینی می‌شود که فصل پس از آن شماره ۱۰ را انتخاب کند که در حال حاضر در اختیار مودریچ است.

او از سال ۲۰۱۸ تا به حال با پیراهن شماره ۱۰ در تیم ملی فرانسه هم به میدان رفته است. او در سال ۲۰۱۸ هم در پاری سن ژرمن شماره هفت را به تن کرده بود اما این شماره هم در حال حاضر در رئال مادرید به وینیسیوس جونیور تعلق دارد.

 

یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌های امباپه با رئال مادرید در مسیر رسیدن به توافق کامل برای امضای قرارداد، حق پخش تصاویر بود که در اختیار این بازیکن قرار داده شده است. این رسمی همیشه در این باشگاه از زمان رئال کهکشانی است که حق پخش تصاویر به صورت ۵۰-۵۰ بین بازیکن و باشگاه تقسیم شود.

این یکی از بنیان‌های اصلی دوران کهکشانی رئال بود که توسط فلورنتینو پرز پایه‌گذاری شد و توانست بخش مهمی از مبلغ پرداخت شده برای خرید بازیکنانی چون لوییز فیگو، رونالدو، دیوید بکام و زین الدین زیدان را به این باشگاه برگرداند.

اولین بازیکنی که این قانون برایش شکسته شد کریستیانو رونالدو بود، در غیر این صورت پرداخت دستمزدش غیرممکن می‌شد. گفته می‌شود که ارلینگ هالند هم صددرصد حق پخش تصاویرش را در منچسترسیتی در اختیار دارد. از سوی دیگر، اندریک هم حاضر به پذیرش این شرایط در رئال شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا امباپه موفق شده است صددرصد حق پخش تصاویرش را در مذاکره با این باشگاه در اختیارش نگه دارد یا نه، هرچند شاید به آسانی بتوان حدس زد که او در پی اس جی موفق به انجام این کار شده بود و در رئال هم حداقل ۸۰ درصد از این حق را حفظ کرده است، در غیر این صورت به خدمت گرفتن او بسیار دشوار می‌شد.

در حال حاضر صحبت از چندین میلیون یورو است. به گفته آخرین شماره از نشریه فوربس در سال ۲۰۲۳ُ امباپه در حال حاضر فقط در زمینه تبلیغات بیشتر از ۲۰ میلیون یورو درآمد دارد اما وقتی او به رئال مادرید پیوست، این مبلغ می‌تواند به راحتی چند برابر شود چون حالا وجهه جهانی خاص خودش را پیدا کرده است.

این بازیکن در حال حاضر در جایگاه نهم ورزشکارانی که بیشترین دنبال کننده را در شبکه‌های اجتماعی دارند قرار گرفته است. او بیشتر از ۱۱۷ میلیون دنبال کننده دارد. کریم بنزما، دیوید بکام، رونالدینیو، لبرون جیمز، ورایت کلی، نیمار، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ایستاده‌اند. سود حاصل از شبکه‌های اجتماعی امروز حتی در قراردادها هم با بندهایی خاص ذکر می‌شوند.

این ستاره فرانسوی در گذشته بسیار باهوش بوده و هرگز برند خاص نام خودش را به هیچ شماره مشخصی گره نزده است. این به او اجازه می‌دهد که شماره ۹ را در رئال به تن کند و هر وقت که فرصت داشت آن را به شماره ۱۰ تغییر دهد.

او از نام خانوادگی‌اش و همچنین شادی گل مختص به خودش با دستانی که زیر بغل زده به خوبی در بازاریابی استفاده و سعی کرده است که برند مختص به خودش را در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا شکل دهد و در تاریخ هشتم فوریه موفق شد به کمک شرکتی قانونی در پاریس مجوز خودش را کسب کند.

امباپه قصد دارد به این شکل استفاده تبلیغاتی از برند خودش را در زمینه‌های متفاوتی از جمله محصولات آرایشی، خمیر دندان، عطر و ادکلن، لباس غواصی، جواهرات، چترها، کیف‌ها و وسایل سفر تضمین کند.

او علاوه بر نام، نام خانوادگی و شادی گل مخصوص به خودش، دو جمله معروفش را هم به کمک این قانون به صورت رسمی به ثبت رسانده که یکی از آنها «درباره سن من صحبت نکنید» و دیگری «فوتبال تغییر کرده است» بوده است. او همچنین لوگوی یکی از فعالیت‌های اجتماعی که در آن حضور دارد با نام «ما مراقب همه هستیم» را هم به همین شکل به ثبت رسانده است.

امباپه در حال حاضر سه حامی مالی اصلی دارد: نایکی که حامی مالی پوشاک و لباس او است و هوبلوت و اوکلی. او در حال حاضر جذاب‌ترین بازیکن در رئال مادرید به حساب می‌آید و می‌تواند سود بسیار زیادی را به خودش و به این باشگاه برساند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها