کد خبر: 713603
تاریخ انتشار :

اعلان جنگ رئال به فیفا: بایکوت جام باشگاه‌های جهان

کارلو آنجلوتی، سرمربی رئال مادرید، تایید کرد که این تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا نخواهد کرد.

اعلان جنگ رئال به فیفا: بایکوت جام باشگاه‌های جهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بحث درباره فشردگی تقویم فوتبالی و برگزاری مسابقات متعدد که فشار را روی بازیکنان به شکل قابل توجهی افزایش داده در چند سال اخیر همیشه وجود داشته و درگیری بسیاری از این نظر بین بازیکنان و باشگاه‌ها با فیفا و یوفا به وجود آمده است. 

حالا به نظر می‌رسد که برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به صورت متمرکز و به شکل یه تورنمنت به معضل جدی و جدیدی برای باشگاه‌ها تبدیل شده است که ممکن است باعث ایجاد دردسرهای جدی برای آنها و همچنین برای فیفا با توجه به مخالفت‌ها شود. 

کارلو آنچلوتی در گفت‌وگو با نشریه ژورناله درباره این مسابقات اظهار داشت: «فیفا باید این مسابقات را فراموش کند. بازیکنان و باشگاه‌ها در این رقابت حاضر نخواهند شد. تنها یک بازی رئال مادرید ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد و آنها می‌خواهند این مبلغ را برای تمام تورنمنت به ما پرداخت کنند. پاسخ ما منفی است. باشگاه‌های دیگر هم مانند رئال این دعوت را رد خواهند کرد.»

در حال حاضر بحث و مذاکره درباره پولی که قرار است به هر باشگاه برای حضور در رقابت‌های آینده جام باشگاه‌های جهان برسد ادامه دارد، تورنمنتی که قرار است با حضور ۳۲ تیم و از تاریخ ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای ۲۰۲۵ برگزار شود و هنوز مشخص نیست که واکنش باشگاه‌ها و همچنین فیفا در نهایت چه خواهد بود. 

یکی از دلایل این بایکوت، ممکن است این باشد که ECA (اتحادیه باشگاه‌های یوفا) در حال مذاکره با فیفا در مورد حق تصویر و پولی است که تیم‌ها برای حضور در جام باشگاه‌های جهان دریافت می‌کنند و رئال مادرید در آن پای میز مذاکره نیست زیرا این باشگاه همراه بارسلونا بخشی از ECA نیست. اخیرا ناصر الخلیفی، رئیس پی اس جی و ESA از رئال و بارسا خواسته بود به اتحادیه برگردند و برای همیشه سوپرلیگ را منتفی کنند.

رئال در حالی شرکت در این رقابت‌ها را رد کرده که اخیرا بحث چالش هفتگانه این تیم مطرح شده بود. چالش جدید رئال یافتن گنجی است که تاکنون هیچکس نتوانسته آن را کشف کند. این یک مسیر ناشناخته و فقط در دسترس قهرمان فعلی اروپاست.

مارکا هفته پیش نوشته بود، رئال مادرید نه تنها به فتح لیگ قهرمانان جدید که فرمت آن از فصل بعد تغییر می‌کند، توجه دارد که می‌خواهد فصل بعد به هفتگانه برسد. این ماموریت با شروع سوپرجام اروپا در 14 آگوست، در ورشو برابر آتالانتا شروع خواهد شد.

مرحله بعدی ماراتن، 18 دسامبر (27 آذرماه) با بازگشت جام بین قاره‌ای است. قهرمان لیگ قهرمانان اروپا یعنی رئال مادرید در فینال جایگاه ثابتی دارد. سایر کنفدراسیون‌ها برای رسیدن به فینال و بازی با رئال مبارزه خواهند کرد.

سپس سوپرجام اسپانیا که در عربستان برگزار می‌شود، رقابتی که رئال قهرمان فعلی آن است. رئال در نیمه نهایی به مصاف مایورکا می‌رود. جام حذفی و لالیگا دیگر چالش‌های رئال هستند.

چالش بزرگ سال بعد بین ماه‌های ژوئن و جولای و با جام باشگاه‌های جهان آغاز می‌شود. تورنمنتی با حضور 32 باشگاه بزرگ دنیا در آمریکا. اگر رئال در 6 جام قبلی قهرمان شده باشد، در اواسط جولای 2025 و با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها به هفتگانه خواهد رسید.

آنچلوتی در این گفت‌وگو همچنین درباره تونی کروس و لوکا مودریچ صحبت کرد و گفت: «مودریچ واقعا الگویی خاص از کیفیت و حرفه‌ای بودن است. متاسفانه کروس تصمیم گرفت خداحافظی کند. او رفتاری آلمانی در تصمیماتش دارد اما همچنان در مادرید زندگی خواهد کرد. به او گفتم که اگر نظرش در پاییز تغییر کرد، کافی است یک تماس بگیرد تا دوباره شروع کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها