کد خبر: 713643
تاریخ انتشار :

تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ ایران قهرمان ناشنوایان جهان شد

شاگردان مهدی صانعی در نبرد فوق جنجالی فینال برابر قزاقستان میزبان به پیروزی بزرگی دست یافتند و برای دومین بار متوالی قهرمانی زیر ۲۱ ناشنوایان فوتسال جهان را به دست آوردند.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ ایران قهرمان ناشنوایان جهان شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، دومین دوره مسابقات جهانی زیر ۲۱ سال ناشنوایان فوتسال جهان در آلماتی قزاقستان پیگیری شد و ایران غول فوتسال ناشنوایان جهان از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و در مقابل سه هزار تماشاگر قزاق تیم میزبان را در وقت‌های قانونی میخکوب کرد. شاگردان صانعی که با قضاوت بحث برانگیز داوران حسابی تمرکز خود را از دست داده بود و با اخراج علی‌رضا نصیری نسبت به بازی‌های گذشته که قدرت خود را به رخ حریفان کشیده بودند، در جدال فینال کمی به مشکل برخوردند و پس از تساوی سه بر سه در وقت قانونی، در وقت‌های اضافی نسخه میزبان را پیچیدند.

در دوئل فینال که با پیروزی هفت بر چهار ملی‌پوشان ناشنوایان ایران همراه بود، امیررضا حسن‌زاده چهار بار، ایلیا فیاض، پوریا سعیدی و ابراهیمی هر کدام یک بار موفق به گلزنی شدند تا ایرانی‌ها از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

-تفکیک نتایج تیمی ملی فوتسال ناشنوایان زیر ۲۱ سال ایران در جام جهانی قزاقستان 2024؛

مرحله گروهی؛

ایران 7 _ 1 تایلند 

ایران 5 _ 1 برزیل 

ایران 14 _ 1 آذربایجان 

ایران 5 _ 3 ازبکستان

مرحله یک‌چهارم نهایی

ایران 6 _ 1 عمان

نیمه نهایی

ایران 6 _ 1 برزیل

فینال 

ایران 7 _ 4 قزاقستان

*اسامی ملی‌پوشان فوتسال زیر 21 سال ناشنوایان ایران که به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کردند؛

ذکریا زارعی _ محمدحسن عبداللهی _ علی‌رضا نصیری _ پوریا سعیدی _ پویا قاسمی _ مسعود برناک _ علی‌رضا قضی _ ابوالفضل ابراهیمی _ سجاد ندیمی _ امیررضا حسن‌زاده _ اسماعیل علی‌نژاد

امیررضا حسن‌زاده با ۱۴ گل، بهترین گلزنان تیم ملی در جام جهانی لقب گرفت و نمایش فوق‌العاده‌ای را در فینال با پوکر خود داشت.

عبدالحامد اردستانی سرپرست تیم، جبرئیل یوسفی‌پور مدیر فنی تیم، مهدی صانعی سرمربی، هادی عبدالهی مربی، محمد علی عرب مترجم تیم و ایمان کریمی افشار به عنوان مسؤل پشتیبانی این تیم را هدایت و همراهی می‌کردند.

ملی‌پوشان ناشنوایان ایران در دوره گذشته نیز که کشور مالزی میزبانی را بر عهده داشت، این عنوان طلایی را تصاحب کرده بودند تا با قهرمانی در قزاقستان، پرافتخارترین تیم این مسابقات به‌شمار بروند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها