کد خبر: 713667
تاریخ انتشار :

علی محمدی: انتظار استقلالی ها بیجا بود

کاپیتان سابق سپاهان در گفت‌وگویی با " ورزش سه"، درباره تمامی اتفاقات و حواشی پیرامون مس رفسنجان و همینطور دیدار آخر برابر پرسپولیس صحبت کرده است.

 علی محمدی: انتظار  استقلالی ها بیجا بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌سه"، مس رفسنجان علاوه بر اینکه این روزها در صدر اخبار رسانه‌های مختلف قرار دارد، در طول مسابقات لیگ بیست و سوم هم یکی از خاص‌ترین تیم‌های فصل بود. آنها پس از 4 سال همکاری با محمد ربیعی که منجر به صعود تاریخی نارنجی‌پوشان به لیگ برتر شد، در ادامه با سه مقام هشتمی، ششمی و پنجمی لیگ‌های 20 تا 22 را تمام کردند و سرانجام روز جدایی ربیعی فرا رسید.

پس از محمد ربیعی مدیران باشگاه مس رفسنجان همکاری را ساکت را آغاز کردند که اصلا اتفاق خوبی برای این تیم رقم نزد و به دلیل کسب نتایج ضعیف الهامی که انگار سرنوشتش انجام یک ماموریت بزرگ دیگر با نساجی مازندران و حفظ سهمیه این تیم در لیگ برتر بود از اردوی نارنجی‌پوشان با پایان نیم فصل جدا شد و درنهایت پس از تعلل زیادی که مدیران باشگاه رفسنجانی داشتند، محرم نویدکیا به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شد که سبب دگرگونی حال و روز مسی‌ها شد.

حضور محرم برای برخی بازیکنان مس رفسنجان نظیر جلال علی‌محمدی که با همبازی سابقش در سپاهان هم کار کرده بود، بسیار خوب بود و شاهد عملکرد خیره‌کننده آنها در نیم فصل دوم بودیم که منجر به صعود آنها به مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد و در لیگ برتر هم مس فصل را با 35 امتیاز در رتبه هم تمام کرد.

به بهانه روزهای تلخ و شیرین مس، بازی آخر این تیم برابر پرسپولیس که حواشی زیادی به همراه داشت و مسائل دیگر گفت‌وگویی با کاپیتان سابق سپاهان داشتیم که اولین فصل حضورش در مس رفسنجان بود.

این گفت‌وگو حاوی اطلاعات جالب توجهی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

*با اوضاع آشفته مس در نیم فصل اول شروع کنیم. 

نیم فصل اول اصلا شرایط خوب نبود. هم نحوه امتیازگیری و هم شرایط کلی تیم که جالب نبود. بالاخره مسائل مالی هم بود و باعث شد که تیم ما خوب نتیجه نگیرد. حاشیه زیاد داشتیم و به قول معروف حاشیه بیشتر از متن بود. کار داخل زمین خوب نبود و نتایج هم که مشخص است قابل قبول نبود. مجموع این مسائل باعث شد که نیم فصل اول را به طور کامل از دست بدهیم.

*درباره نیم فصل دوم صحبت کنیم و تغییری که رخ داد. این تغییر به نظر برای تو و چند بازیکن سابق سپاهانی مس به نظر خیلی قابل توجه‌تر بود. این تغییر هم اضافه شدن محرم نویدکیا بود.

واقعیت اینکه ما که در انتخاب سرمربی تصمیم‌گیر نبودیم، اما آمدن محرم نویدکیا به تمام مجموعه کمک کرد. تغییرات هم که در تیم دیده شد. نیم فصل دوم شرایط باشگاه خیلی بهتر شد. آرامشی آمد و همه چیز جای خودش برگشت. اما این اتفاق اصلا ساده رخ نداد. باور کنید روز اولی که محرم نویدکیا سر تمرین آمد ما در مجموع 12 بازیکن بودیم و زمان بین نیم فصل را به طور کامل از دست داده بودیم. بنده خدا سعید دقیقی آمد. چهار پنج روز ماند و رفت. حتی آقای مولایی را نگه داشت و گفت تا مربی‌تان انتخاب می‌شود با آقای مولایی تمرین کنید تا بدن‌هایتان نخوابد. این معرفت را به خرج داد. آقای مولایی هم سه چهار جلسه تیم را تمرین کرد. شرایط ما اینطوری بود و فاصله نیم فصل را از دست داده بودیم. چند مهره خوب مثل محسن آذرباد، محمد خدابنده‌لو، نیما انتظاری و... را از دست دادیم. شرایط‌مان اصلا مشخص نبود و تمرین نمی‌کردیم. همه تیم‌ها اردو بودند، اما ما هیچی. خیلی تحت فشار بودیم و بی‌برنامه همه چیز پیش می‌رفت. اما بالاخره یک تصمیم خوب از طرف باشگاه گرفته شد و محرم نویدکیا آمد و همه چیز کم کم درست شد. تیمی که در زمان بین دو نیم فصل 40،50 روز را به طور کامل از دست داده بود، نمی‌گویم خوب ولی برای آن تیم یک نیم فصل دوم خیلی خوب را پشت سر گذارند. ما حتی می‌ترسیدیم تیم با آن شرایط سقوط کند. خدا را شکر جمع و جور شد. نتایج هم به نسبت خوب بود. در حالی که انتظار ما از خودمان با بازیکنانی که داریم بیشتر بود.

علی‌محمدی اضافه کرد: «در نیم فصل دوم مدیریت باشگاه آقای پورمحمدی خیلی تلاش کردند شرایط بد مالی باشگاه را که به دلیل بدهی‌های گذشته بود و خبرش را این روزها می‌شنویم، شرایط را درست کند که خدا را شکر وضعیت روز به روز بهتر شد. شرایط مالی هم بهتر شد.

*یک موضوعی که همواره در نیم فصل دوم شاهدش بودیم، اعتراض‌های مکرر محرم نویدکیا به مسائل مالی و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان بود. آیا این مشکلات همچنان وجود دارد؟ 

عمده مشکل ما بدهی‌های سال‌های گذشته باشگاه است. هزینه‌های شاید مانند سال‌های گذشته مس ایده‌آل نبوده ولی چیز نرمالی بوده. اما فشار اصلی به دلیل بدهی‌های سال‌های گذشته بود و باشگاه مجبور بود بدهی‌های گذشته را تسویه کند. بنابراین هر پولی به باشگاه وارد می‌شد، به جای اینکه به بازیکنان داده شود، برای بدهی‌ها هزینه می‌شد. بازیکن هم به طور طبیعی دوست دارد شرایط ایده‌آلی داشته باشد، اما این اتفاق به دلیل همین بدهی‌ها رخ نمی‌داد. بچه‌های ما پول سال‌های قبل را نگرفته بودند و قبل از بازی تراکتور گرفتند. این مسائل اذیت می‌کرد. محرم نویدکیا هم در باشگاهی کار کرده بود که تجربه این مسائل را نداشت

*با این‌حال همینکه با این شرایط و با وجود شکایت‌هایی که مدام داشت، در تیم ماند.

به هر حال هر کسی برای خودش اصولی دارد. شما می‌بینید اصولی که دارید با اتفاقاتی که در باشگاه رخ می‌دهد، همخوانی ندارد و شاید کسی بتواند بیاید و شرایط را بهتر به سمت بهبودی بدهد. ولی من معتقدم شرایط خیلی بهتر است و همه چیز رو به بهبود است. این هم اتفاقی نیست و حاصل تلاش‌های محرم نویدکیا، آقای پورمحمدی مدیرعامل باشگاه و همینطور مسئولین شهری است. به هر حال آنها هم در تلاش هستند تا تیم مس رفسنجان شرایط خوبی داشته باشد. به هر حال این تیم نماینده یک شرکت بزرگ است و حیف است که اینطوری تیم‌دار شود.

*درباره بازی با پرسپولیس هم صحبت کنیم که حاشیه زیاد داشت و قهرمان لیگ را تعیین کرد. فشار روی شما زیاد بود و استقلالی‌ها انتظار داشتند که شما پرسپولیس را متوقف کنید تا تیم محبوب‌شان قهرمان شود.

همیشه در اینطور مواقع فشار وارد می‌کنند که تو برای ما بازی کن، تو برای ما امتیاز بگیر. اما اعتقاد شخصی خود من این است که هر تیمی باید برای خودش امتیاز جمع کند. ما مسئول امتیاز جمع کردن برای هیچ تیمی و مسئول نتیجه گرفتن هیچ کسی نیست. ما برای اعتبار، شخصیت و آبروی خودمان بازی می‌کنیم و به خوبی می‌دانیم اگر بتوانیم پرسپولیس را ببریم این برد چه اعتباری برای ما به همراه دارد. ما همه این مسائل را می‌دانیم. همه هم دیدند که ما تمام تلاش‌مان را کردیم. کارمان را انجام دادیم. تا دقیقه 87 نمایش خوبی داشتیم و بعد هم گلی خوردیم که بیشتر کارشناسان گفتند آفساید بوده است. ما زحمات خودمان را کشیدیم. این رفتارهای بیرونی و فشارهایی که وارد می‌کنند، همیشه در فوتبال ایران بوده و هست. اینکه همیشه انتظار داریم کس دیگر یا تیم دیگری برای ما کاری انجام بدهد، خیلی جالب نیست. بهتر است هر کس کار خودش را انجام بدهد و از کس دیگری انتظار نداشته باشد.

*فکر می‌کنی به طور کلی قهرمانی لیگ و اتفاقات دیگر آن عادلانه بود؟ 

شخصا تمایلی ندارم که درباره قهرمانی پرسپولیس نظر بدهم و بگویم حقش بوده و عدالت انجام شده یا نه. اما یک چیز و مسئله مهم دیگر را می‌خواهم بگویم. 16 تیم در لیگ برتر وجود دارند و هر 16 تیم اعتقاد داریم که از نظر مسائل داوری همه چیز به ضرر ما بوده. هر 16 تیم می‌گویند ما ضرر کرده‌ایم. خب در این شرایط واقعا VAR می‌تواند مشکل را حل کند. وقتی شما می‌توانید با آوردن این تکنولوژی همه این ابهامات و گمانه‌زنی‌ها را کنترل کنید، چرا نمی‌آورید؟! همه لیگ‌های دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند و حتی در لیگ‌های سطح پایین در حال استفاده است.

علی‌محمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: «وقتی می‌توانید یک همچین وسیله‌ای بیاورید که همه ابهامات را کم کنیم، چرا آورده نمی‌شود؟! الان هم تیم‌ها می‌گویند به ضرر ما سوت زده شده؛ واقعا هم همین است. هر تیمی را در لیگ ببینید، یک جایی به ضررش سوت زده شده و یک جاهایی به نفعش. حالا یک تیم بیشتر است و یک تیم کمتر. به نظرم راحت می‌شود با VAR  این مسائل را جمع کرد. واقعا نیاوردن وی ای آر در این شرایط شاید این شائبه را ایجاد کند که نکند این مسائل عمدی است و می‌خواهند VAR نباشد تا هر طور می‌خواهند سوت بزنند و پازل را بچینند. هیچ تیمی هم دوست ندارد که عدالت نباشد. همه دوست دارند شرایط برای همه مساوی باشد. شما اما می‌بینید که در هر هفته 8 بازی برگزار می‌شود و از 16 مربی 10 مربی می‌گویند حق ما خورده شده. هفته‌ به هفته همین است. واقعا خیلی تعدادش زیاد شده و تمرکز تمام مربیان، بازیکنان، هواداران و... به جای لذت بردن از فوتبال و کارهای تاکتیکی به سمت مسائل داوری رفته است. شرایط طوری شده که حتی داور به صورت سهوی اشتباه کند، همه می‌گویند از عمد بوده و می‌خواسته بازی را برای فلان تیم دربیاورد. به نظرم با وی ای آر حل شدن این مسائل آسان است.

*درباره جام حذفی هم صحبت کنیم که به جمع 4 تیم پایانی رسیده‌اید و به زودی مسابقات این مرحله برگزار می‌شود. 

ببینید من فکر می‌کنم هر 4 تیمی که در این مرحله از مسابقات هستند شانس دارند. بالاخره تک بازی است و جام حذفی هم شرایط خاص خودش را دارد. به نظرم هر 4 تیم شانس دارند. برنامه‌ریزی در این مرحله خیلی مهم است. برای ما بازی حساسیت خاصی دارد ولی فشاری را تحمل نمی‌کنیم. هم ما و هم آلومینیوم به خوبی از شرایط بازی آگاهیم. قطعا دو تیم با برنامه وارد بازی خواهند شد. امیدوارم بازی خوبی بشود و ما در پایان به فینال برسیم.

*درباره محرم نویدکیا صحبت کنیم که اولین حضورش در یک باشگاه دیگر را تجربه کرد. به جز دوره کوتاهی که در بوخوم بود، از این حیث می‌خواهم صحبت کنی که چقدر شرایط متفاوت بود در مس رفسنجان و اصلا آیا تفاوتی وجود داشت؟

درباره محرم که شخصیت و نوع فوتبالی که بازی می‌کند مشخص است. من آدمی که در سپاهان دیدم همان بود. این آدم عوض نشده. نوع تجربه یکی بود. البته در سپاهان برای قهرمانی بازی می‌کردیم و در اینجا شرایط متفاوت بود. ولی خب از روزی که محرم به تیم ما آمد، توانست به ما هم این ذهنیت را بدهد که برای قهرمانی بازی نکنیم ولی حضور داشته باشد و اثرگذاری خاص خود را داشته باشد. متوجه شدیم حتما قرار نیست که برای قهرمانی بازی کنیم. در کل محرم را همان آدم دیدم و تفاوتی وجود نداشت.

*خودت هم عملکرد کاملا متفاوتی در نیم فصل اول و دوم داشتی. چه اتفاقاتی افتاد که اینقدر عملکردت ملموس شد و بهبود پیدا کرد؟

به هر حال فوتبال یک بازی گروهی است. حال همه ما بسته به حال هم تیمی‌هایمان است. اگر حال هم تیمی‌هایم خوب باشد، من هم کارایی بهتری پیدا می‌کنم. این برای کل بازیکنان ما صدق می‌کند. حالا شاید من گل زدم، بیشتر به چشم آمد، اما تمام بازیکنان ما در نیم فصل دوم کارایی بهتری داشتند. این چیزی بود که خیلی به چشم آمد و همه هم دیدند. این برای همه بود. وقتی حال تیم خوب باشد، همه به هم برای پیشرفت کمک می‌کنند. همه سعی کردیم بهتر باشیم. 

*سوال آخر را هم بپرسیم. در این فصل دو مرتبه با سپاهان بازی کردی و هر دو مرتبه گل زدی و خوشحالی نکردی. البته ممکن است برای سومین مرتبه هم در فینال بازی کنید. به هر حال فکر می‌کنم از باشگاه دلخور باشی و بعد از بازی نیم فصل دوم که گل زدی برخی از هواداران سپاهان حسرت می‌خوردند که چرا از تیم رفتی؟ 

خب اگر بخواهم این قضیه را بشکافم خیلی مفصل است و خیلی باید صحبت کنم. اما آن اتفاق (جدایی از سپاهان) برای من کاملا تمام شد. من قلبا سپاهان را دوست دارم و دوست دارم همیشه موفق باشد. البته هر زمانی که خودم مقابل سپاهان بازی کرده‌ام، تمام وجودم را برای تیمم گذاشته‌ام. مثل همین بازی رفت و برگشت امسال. ولی خب سپاهان بخشی از زندگی من است. بیشتر زمان فوتبال من در اصفهان و سپاهان سپری شده. الان هم هر زمانی که تعطیل می‌شوم به اصفهان می‌روم. حسم به سپاهان یک چیز دیگر است و واقعا این باشگاه را دوست دارم. این یک موضوع شخصی و قلبی است و نمی‌توانم سپاهان را از خودم جدا کنم. نمی‌توانم بگویم سپاهان را دوست ندارم به‌خاطر اتفاقاتی که افتاد. دلخور هستم ولی نمی‌توانم سپاهان را دوست نداشته باشم. با اشخاص ممکن است مشکل داشته باشم ولی قطعا خود سپاهان را دوست دارم. امسال سعی کردم بهترین بازی‌هایم را در بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان انجام بدهم. حالا بازی رفت شرایط خودش را داشت و تیم ما خوب نبود، اما در بازی برگشت شرایط متفاوت بود و تیم ما بهتری بود و لایق برد بودیم. در مجموع علاقه‌ام به سپاهان قلبی است. همیشه این تیم را دوست دارم و دوست دارم همیشه موفق باشد. البته به جز زمانی که من مقابل آنها بازی می‌کنم (باخنده).

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها