کد خبر: 714194
تاریخ انتشار :

فوری: اعلام نمایندگان ایران در لیگ نخبگان توسط AFC

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تأیید شد.

فوری: اعلام نمایندگان ایران در لیگ نخبگان توسط AFC
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره و پس از هفته‌ها بحث و گمانه زنی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی باشگاه‌هایی که موفق شده‌اند مجوز حرفه‌ای حضور در مسابقات قاره‌ای را دریافت کنند، اعلام کرد که استقلال پس از 2 دوره غیبت در این تورنمنت، به بالاترین سطح از مسابقات آسیایی بازگشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای جهت حضور در لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده‌اند، اعلام کرد که باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، سپاهان، گل گهر و تراکتور موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شدند.

پرسپولیس به عنوان قهرمان آخرین دوره لیگ برتر به همراه استقلال که عنوان نائب قهرمانی را به دست آورد، به صورت مستقیم جواز حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان را کسب کردند و نماینده سوم نیز پس از قهرمان جام حذفی مشخص خواهد شد که این تیم باید در دیدار پلی آف، به مصاف شباب الاهلی برود و در صورت پیروزی نیز با الغرافه قطر روبرو خواهد شد.

چنانچه مس رفسنجان بتواند عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کند، طبیعتا به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای، توانایی شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و فدراسیون باید درخصوص نماینده سوم ایران تصمیم گیری کند که به احتمال فراوان، تیم سوم لیگ یعنی سپاهان خواهد بود که در آن صورت نیز تیم چهارم لیگ یعنی تراکتور راهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. طبیعتا قهرمانی سپاهان در جام حذفی نیز به معنای همین معادله‌ای است که ذکر شد.

اما چنانچه یکی از تیم‌های آلومینیوم یا گل گهر به عنوان قهرمانی جام حذفی برسد، آن تیم راهی دیدار پلی آف لیگ نخبگان خواهد شد و آنگاه سپاهان باید در سطح دوم  لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. لازم به ذکر است چنانچه نماینده سوم ایران در هر کدام از دورهای اول یا دوم مسابقه پلی آف لیگ نخبگان برابر شباب الاهلی یا الغرافه مغلوب شود، راهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و آنگاه ایران در این تورنمنت 2 نماینده خواهد داشت.

یک بار دیگر در زیر به ساز و کار برگزاری لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان می‌پردازیم:

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها