کد خبر: 715675
تاریخ انتشار :

گروه مرگ همیشه سراغ برانکو می‌رود!

سرمربی کروات چین نباید امید زیادی برای صعود تیمش به جام جهانی 2026 داشته باشد.

گروه مرگ همیشه سراغ برانکو می‌رود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا امروز انجام شد که گروه C با حضور تیم‌های ملی ژاپن، استرالیا، عربستان سعودی، بحرین، چین و اندونزی، جذاب‌ترین مسابقات را خواهند داشت و البته برانکو ایوانکوویچ نیز کار سختی برای بالا بردن تیمش دارد.

برانکو ایوانکوویچ که پس از هدایت تیم ملی چین توانست از دور نخست مقدماتی جام جهانی به شکل شگفت‌انگیزی بالا برود، حالا در گروه مرگ قرار گرفته و کار سختی در 10 مسابقه مقابل ژاپن، استرالیا، عربستان سعودی، بحرین و اندونزی دارد و بعید است بتوانند یکی از چهار رتبه برتر را به خود اختصاص بدهند و شانس رسیدن به جام جهانی 2026 را پیدا کنند.

برانکو ایوانکوویچ چهار سال قبل هم که هدایت تیم ملی عمان را برعهده داشت، در گروه مرگ قرار گرفتند، اما توانستند نمایش شایسته‌ای با کسب 14 امتیاز ارائه کنند و پایین‌تر از عربستان، ژاپن و استرالیای 15 امتیازی قرار بگیرند و با اختلاف کم، از رسیدن به جام جهانی 2022 محروم بمانند ولی او امیدوار است در چین هم این نمایش شایسته را بر جای بگذارد.

سرمربی کروات سابق و محبوب پرسپولیسی‌ها در دو دهه اخیر چالش سختی در عرصه ملی داشته و پیش از اینکه همراه با تیم‌های ملی چین و عمان در گروه‌های مرگ دو مرحله مقدماتی جام جهانی قرار بگیرند، در دوران حضورش در ایران نیز تقریبا همین وضعیت را تجربه کرده بود.

برانکو ایوانکوویچ در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت نیز در گروه B با تیم‌های ژاپن، بحرین و کره شمالی رقابت کرد و سهمیه مستقیم گرفت.

شاگردان برانکو در دور نخست مقدماتی جام جهانی 2026 پایین‌تر از کره جنوبی و بالاتر از تیم سرسخت تایلند قرار گرفتند و حالا هم امیدوار هستند در یکی از رده‌های سوم یا چهارم جدول گروه مرگ بایستند و امیدوار به صعود در پلی‌آف بمانند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها