کد خبر: 719211
تاریخ انتشار :

فریاد گاری دو در زمین چمن: اضافه کاری ممنوع!

با گذشت حدود دو هفته از شروع تمرینات پرسپولیس زوایای جدیدی از است ایل مربیگری گاری دو برای بازیکنان این تیم روشن می‌شود که می‌تواند مورد توجه هواداران این تیم هم قرار بگیرد.

فریاد گاری دو در زمین چمن:  اضافه کاری ممنوع!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" خوان کارلوس گاریدو در شرایطی به سرمربیگری پرسپولیس رسید که تقریبا هیچ شناختی نسبت به او در داخل ایران وجود نداشت و حتی بعد از مصاحبه او در روز معارفه‌اش نیز این شناخت کامل‌تر نشد.

با این حال بعد از سپری شدن حدود دو هفته از تمرینات پرسپولیس نکات جالبی درباره مدل مربیگری و خصوصیات اخلاقی او در زمین فوتبال به گوش می‌رسد که می‌تواند مورد توجه باشد.

گاریدو در این مدت مربی بسیار سختگیر و منضبطی نشان داده و به سختی لبخند روی لبان او به‌خصوص حین تمرینات سخت پیش فصل دیده می‌شود.

این مربی اسپانیایی به شکل عجیبی از جزئیات مربوط به برخی بازیکنان خبر دارد. او برخی بازی‌های مهم فصل قبل فوتبال ایران را تماشا کرده و درباره جزئیات فنی و مشکلات برخی بازیکنان به زعم خودش صحبت کرده است.

گاریدو فیلم برگزیده بیشتر بازیکنان را در فصل گذشته تماشا کرده و از هر بازیکن زیرمجموعه خود شناخت نسبی دارد به طوری که این شناخت موجب حیرت بازیکنان و اعضای تیم شده است.

اما او در تمرینات هم فوق العاده منضبط و سختگیر است و البته روی اصولش پافشاری می‌کند. در این چند روز او به‌شدت با مسئله تعلل بازیکنان در ارسال پاس به مشکل خورده و  بارها به خاطر همین مسئله ظاهرا ساده بر سر بازیکنان فریاد کشیده است.

گاریدو از آن دست مربیانی است که به فوتبال سریع و ارسال پاس‌های تک‌ضرب اعتقاد دارد و می‌گوید بازیکن نباید در حین بازی بیشتر از دو ضربه به توپ بزند. او به‌شدت از کار اضافه با توپ بیزار است و به بازیکنان تاکید می‌کند برای بالا بردن سرعت بازی باید سریع تصمیم بگیرند، پاس بدهند و ضربه اضافه به توپ نزنند.

البته شاید گاریدو با شرایط زمین‌های فوتبال ایران که بعضا یا ناهموارند یا چمن‌های بلندی دارند نتواند شرایط ایده‌آلش را در مسابقات پرسپولیس ببیند، اما سعی دارد این نکته مهم را ملکه ذهن بازیکنان کند و سرعت انتقال توپ تیمش از دفاع به حمله بالاتر برود.

گاریدو همچنین از آن دست مربیانی است که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد در کارش دخالت کنند. هر چند او در نشست خبری‌اش اعلام کرد جذب بازیکنان جدید و به نوعی تشکیل تیم را به مدیران باشگاه سپرده، اما به هیچ وجه به دیگران حق دخالت نمی‌دهد و هیچکس حق ندارد در حیطه وظایف او ورود کند.

گاریدو نسبت به بازیکنان قبلی و نفراتی که در تیم هستند موضع خاصی ندارد و با اینکه شاید برخی از آنها را نخواهد اما اجازه خرید بازیکنان بی‌کیفیت و نفراتی که در سطح پرسپولیس باشند را نمی‌دهد و از این جهت نیز به‌شدت روی اصولش ایستاده است.

با در نظر گرفتن این خصوصیات اخلاقی و فنی به نظر می‌رسد بر خلاف آنچه ابتدا تصور می‌شد، گاریدو از آن دسته مربیانی نباشد که فقط برای پول یا صرفا برای به دست آوردن یک تجربه متفاوت سر از تهران و تیم پرسپولیس درآورده باشد بلکه به‌شدت به کارش اهمیت می‌دهد و با توجه به اینکه از کشوری صاحب فوتبال آمده بهتر و بالاتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسید.

باید دید گاریدو با این خصوصیات اخلاقی در طول مسییر پیش رو چه شرایطی در تیمش ایجاد خواهد کرد و آیا با مشکلات احتمالی تیم در رختکن یا باشگاه مدارا می‌کند یا باید منتظر برخوردهای محکم و قاطعانه او بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها