کد خبر: 719232
تاریخ انتشار :

آشنایی با ورزشکاران رکوردشکن حاضر در پاریس

هنوز هیچ مدالی در المپیک پاریس توزیع نشده اما از همین حالا برخی ورزشکاران حاضر در این رویداد باشکوه رکوردهایی خاص را به نام خود ثبت کرده‌اند.

آشنایی با ورزشکاران رکوردشکن حاضر در پاریس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، قبل از توزیع اولین مدال المپیک، برخی ورزشکاران از قبل به خاطر سابقه چشمگیر خود برجسته می‌شوند. برخی دیگر به خاطر سن خود اینکه جوان‌ترین در رشته خود هستند و شاید مسن‌ترین.

در پاریس نیز مثل المپیک‌های قبلی شرایط یکسان است و رویداد به این عظمت ورزشکارانی برجسته از جهات مختلف در خود دارد.

جوان‌ترین ورزشکار

هر بار که یک فوتبالیست جوان دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همه به شوخی از خود می‌پرسند ما در 15، 16 یا 17 سالگی چه می‌کردیم؟ لامین یامال، قهرمان اروپا در 17 سالگی با اسپانیا، یکی از آخرین نمونه‌ها بود. جوان‌ترین ورزشکار راه یافته به بازی‌های المپیک 2024 پاریس، هنوز تولد 12 سالگی خود را جشن نگرفته است.

ژنگ هائوهائو در 11 آگوست 2012 به دنیا آمد. طولی نکشید که این ورزشکار اسکیت بورد به رویای المپیک خود جامه عمل پوشاند. او خیلی سریع در همه چیز موفق می‌شود. او همین چهار سال پیش یک تخته اسکیت برداشت، هدیه‌ای که در آن زمان برای تولدش گرفت. چین هرگز چنین ورزشکار جوانی را به دوره‌ای از المپیک اعزام نکرده است.

مسن‌ترین

مسن‌ترین ورزشکار حاضر در پایتخت فرانسه مطمئن نیست که سوار اسب خواهد شد یا نه. خیرو رایدر مری هانا 70 سالگی خود را در 1 دسامبر جشن خواهد گرفت. این استرالیایی متولد 1954، قبلاً در 6 بازی المپیک شرکت کرده و با این حال، بازی‌های پکن را در سال 2008 به دلیل آسیب دیدگی اسبش از دست داد.

با این حال، او فقط به عنوان یک نفر ذخیره در هیئت اعزامی استرالیا ثبت شده است. او فقط در صورت مصدومیت هم تیمی خود در بازی‌ها شرکت خواهد کرد. از سوی دیگر، جیل ایروینگ، 61 ساله، آنجا خواهد بود. این زن کانادایی همچنان اسب سواری می‌کند و در اولین بازی‌های المپیک خود حضور دارد.

موفق‌ترین طلایی‌ها در المپیک

دو نفر هستند که عنوان بیشترین دارندگان طلا را در رویداد امسال به اشتراک می‌گذارند. شناگر کیتی لدکی و سوارکار ایزابل ورث هر کدام هفت طلا را به دست آورده‌اند. شناگر آمریکایی رکوردهای منحصر به فردی دارد. او اولین مدال طلای خود را در 15 سالگی در 800 متر آزاد در بازی‌های لندن به دست آورد. رکورددار مسافت در سال‌های 2016 و 2020 دوباره این کار را انجام داد.

در ریو، او در 200 متر آزاد، 400 متر آزاد و 4 در 200 متر آزاد عنوان قهرمانی را به دست آورد. پنج سال بعد، در توکیو، لدکی به لطف پیروزی خود در 1500 متر آزاد، که رکورد جهانی را نیز در اختیار دارد، به یک مدال رضایت داد.

پرافتخارترین

ایزابل ورث همچنین پرافتخارترین ورزشکار واجد شرایط برای پاریس 2024 است. مجموعه‌ای چشمگیر از هفت مدال طلا، که در سال‌های 1992، 1996، 2000، 2008، 2016 و 2020 در درساژ تیمی به دست آمد. این آلمانی نه تنها در سطح جمعی درخشید، بلکه در مسابقات انفرادی آتلانتا نیز به پیروزی رسید.

علاوه بر این، سوارکار 54 ساله پنج بار نقره گرفته است. او چند هفته پس از برنده شدن در رقابتی در آخن، کاندیدای جدی برای دریافت مدالی جدید است.

بیشترین حضور

شرکت در 9 المپیک بسیار سخت است. هیچ کاری نمی توانیم در مورد سن انجام دهیم، و بالاخره یک جا تسلیم خواهیم شد. نینو سالوکوادزه گرجی در سن 55 سالگی برای دهمین بار در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند.

او نماینده کشورش در مسابقات تپانچه بادی 10 و 25 متر خواهد بود. هشت سال قبل از آن، در ریودوژانیرو، او با کمک تسوتن ماچاواریانی به شیوه‌ای دیگر تاریخ را ساخت. آنها با هم به اولین زوج مادر و پسری تبدیل شدند که در همان بازی‌ها شرکت کردند.

بلندقامت‌ترین

قامت این ورزشکار پاریس و فرانسه را تحت تاثیر قرار داد، قبل از اینکه مقیاس و استعداد آن به ایالات متحده صادر شود. ویکتور ویمبانیاما با 2 متر 24 سانتیمتر قد همه را تحت تأثیر قرار داد. سنتر سن آنتونیو اسپرز این فرصت را دارد که جهان را در صحنه المپیک خیره کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها