کد خبر: 719237
تاریخ انتشار :

شرمساری المپیک: لکه ننگی که پاک نمی‌شود!

آرژانتینی‌ها دیشب بهت‌زده به حوادث بازی مراکش نگاه می‌کردند و باور نمی‌کردند که قربانی یک آبروریزی بی‌سابقه شده‌اند.

شرمساری المپیک: لکه ننگی که پاک نمی‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، حوادث روز چهارشنبه در سنت اتین و در بازی مراکش-آرژانتین، به عنوان یکی از بزرگترین شرمساری‌های تاریخ فوتبال در تاریخ ثبت شد. تقریباً دو ساعت بعد از ورود بازیکنان به داخل تونل رختکن و در حالی که همه فکر می‌کردند که بازی 2-2 تمام شده، بازیکنان برای انجام سه دقیقه دیگر از بازی به زمین رفتند.

پیش از این داور در دقیقه 106 و با بازبینی صحنه در نتیجه دخالت VAR، گل تساوی آرژانتین را باطل اعلام کرد. در جریان جشن آرژانتینی‌ها، هواداران مراکشی در نزدیکی نیمکت به سمت خاویر ماسکرانو و دیگر بازیکنان ذخیره آلبی سلسته ترقه پرتاب کردند و برخی حتی وارد چمن شدند.

مربی آرژانتین از آنچه در اولین بازی آلبی سلسته در بازی‌های المپیک تجربه کرد، به شدت عصبانی بود: «دیروز افرادی به کمپ ما نفوذ کرده و از ما سرقت کردند. آنها وسایل آلمادا را دزدیدند، او ساعت، حلقه و همه چیزش را گم کرده بود. آنها برای همه چیز از ما مدرک می‌خواهند، اما امروز هفت بار به زمین حمله کردند و بعد به ما گفتند که گل باطل شده و باید به زمین برگردید.»

مدافع سابق بارسلونا اضافه کرد: «این تصمیم مزخرف است، به ما گفتند که بازی به دلایل امنیتی تعلیق شده است، این باز المپیک است، مسابقات محله‌ای که نیست، بازی هفت بار به دلیل ورود تماشاگر به زمین متوقف شد. این بزرگترین سیرک تاریخ فوتبال بود.»

ماسکرانو با عصبانیت ادامه داد: «من هیچ توضیحی برای بازیکنان ندارم که به آنها بگویم یک ساعت و بیست دقیقه در حال بررسی یک نمایش بودند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. آفساید است؟ چطور ممکن است یک ساعت و نیم بعد از بازی به میدان برگردیم برای سه دقیقه پایانی؟ داور حتی یک بار نیز برای ما در این رابطه توضیح نداد و حتی سه بازیکن مراکش به صراحت می‌گفتند قصد ادامه بازی را ندارند.»

واکنش ستاره‌های تیم بزرگسالان آرژانتین نیز تند بود، رودریگو دی‌پل، تاگلیافیکو و حتی مسی بهت‌زده بودند. مسی در یک استوری با کلمه "غیر معمول" خبر از حیرت خود داد.

نیکلاس اوتامندی، کاپیتان تیم المپیک آرژانتین، نیز پس از این شکست عجیب گفت: «این یک اشتباه تاریخی است. چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است. مراکش و ما هم نمی‌خواستیم بازی کنیم. یک ساعت و چهل ساعت صبر کردیم، اما هیچ‌کس به ما چیزی نگفت. مثلا این یک بازی المپیک بود.»

شکایت فدراسیون فوتبال آرژانتین

این تصمیمات عجیب و حواشی بازی، واکنش‌های زیادی در پی داشته است و نوبت به کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، رسید تا واکنش نشان دهد.

 پس از این جنجال کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «آنچه امروز برای ما آرژانتینی‌ها رخ داد، واقعاً تأسف‌بار بود. انتظار تقریباً دو ساعته در رختکن پس از هجوم تماشاگران مراکشی به زمین و خشونتی که به بازیکنان آرژانتین وارد شد غیرقابل تحمل است.

بازیکنان ما مجبور شدند دوباره به زمین برگردند و بازی را ادامه دهند، واقعاً بی‌معنی و برخلاف قوانین مسابقات است. علاوه بر این، نظر کاپیتان‌های هر دو تیم که معتقد بودند بازی نباید ادامه یابد، نیز نادیده گرفته شد. از طرف فدراسیون فوتبال آرژانتین، ما شکایت خود را به کمیسیون انضباطی فیفا ارائه داده‌ایم تا اقدامات قانونی لازم انجام شود و محرومیت‌های مناسب اعمال گردد.»

واکنش رسانه‌های آرژانتین

مطبوعات آرژانتین هم مطابق انتظار خشم خود را از نتیجه بازی آلبی سلسته مقابل مراکش نشان دادند و آن را به یک «فیلم ترسناک» تشبیه کرده‌اند.

تیترهایی چون «رسوایی تاریخی»، «درام و مزخرف در پاریس 2024» یا «این یک خیانت بود» روی جلدها خودنمایی می‌کنند.

روزنامه کلارین در نسخه دیجیتال خود نوشت: «درام، رسوایی و مزخرف در پاریس 2024: آرژانتین باید دو ساعت صبر می‌کرد تا متوجه شود که گل تساوی باطل شده و در نهایت به مراکش باخت. همه چیز مثل یک فیلم ترسناک بود.»

لاناسیون نوشت: رسوایی در فوتبال المپیک. آرژانتین بازی را مساوی کرده بود اما گل دوم یک ساعت و نیم بعد باطل شد و در نهایت مراکش پیروز شد. اولین بازی تیم فوتبال زیر 23 سال آرژانتین یک رسوایی و لکه ننگ پاک نشدنی در تاریخ بازی‌ها بود.»

روزنامه اوله در نسخه دیجیتال خود نوشت: «شرمساری در بازی‌های المپیک.»

تیک اسپورتس نیز نوشت: «رسوایی بی‌سابقه در مسابقه‌ای با پایانی که قبلاً دیده نشده و در تاریخ ثبت خواهد شد، آلبی سلسته در اولین بازی خود در پاریس 2024 پس از وقفه‌ای که به دلیل اتفاقات عجیب رخ داد، 2-1 شکست خورد. چیزهایی را دیدیم که فکر می‌کردیم هرگز واقعی نیستند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها