کد خبر: 719864
تاریخ انتشار :

زیباترین عکس المپیک: پرواز موج‌سوار بر فراز آب‌ها

گابریل مدی نا برزیلی یک تصویر خارق‌العاده از خود در المپیک ثبت کرد. در روزی که او رکورد بازی‌ها را شکست.

زیباترین عکس المپیک: پرواز موج‌سوار بر فراز آب‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، آنچه احتمالاً بهترین تصویر از بازی‌ها بوده است، هیچ ربطی به برج ایفل، طاق پیروزی، رود سن یا مکان‌های تماشایی المپیکی که پاریس برپا کرده است، ندارد.

موج سوار برزیلی، گابریل مدینا، در 15000 کیلومتری پایتخت فرانسه، در تاهیتی، بر فراز آب‌ها انگشت اشاره خود را به نشانه پیروزی بالا می‌برد. عکاس ژروم برول این لحظه خاص را ثبت و بلافاصله آن را به یک تصویر نمادین تبدیل کرد.

مدینا در پنجمین دور موج‌سواری مردان که دوشنبه این هفته در تاهیتی برگزار شد، امتیاز چشم‌گیر 9.90 را نیز به‌دست آورد. این بهترین امتیاز برای یک موج انفرادی در دور سوم مردان و رکورد در تاریخ بازی‌های المپیک است. این رشته ابتدا در المپیک توکیو برگزار شد.

این برزیلی 30 ساله به لطف سه عنوان قهرمانی جهان (2014، 2018 و 2021) در کشورش مشهور است. علاوه بر این، 18 پیروزی او در رویدادهای تور قهرمانی و شیوه حمله‌اش به امواج، او را به یکی از اصیل‌ترین موج سواران تاریخ تبدیل کرده است.

مدینا موج‌سواری را در چهار سالگی آغاز کرد و در 11 سالگی اولین قهرمانی ملی خود را در ریودوژانیرو به‌دست آورد. او در 15 سالگی به جوان‌ترین موج‌سواری تبدیل شد که برنده یک رویداد مهم سری مقدماتی شده است و در 17 سالگی در میان نخبگان تور لیگ جهانی موج‌سواری قرار داشت. او اکنون در 30 سالگی، در بلوغ کامل حرفه‌ای و شخصی است. برخی رسانه‌ها بعد از انتشار این عکس، مدینا را مسی موج‌سواری نیز لقب داده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها