کد خبر: 720057
تاریخ انتشار :

ستاره تمرین پرسپولیس 2.5 سال تیم نداشت!

ستاره تمرینات چند روز اخیر پرسپولیس یک جوان با صورتی کودکانه است که فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند.

ستاره تمرین پرسپولیس 2.5 سال تیم نداشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" آنچه می‌تواند مایه امیدواری هواداران پرسپولیس در فصل آینده باشد احتمال استفاده از برخی جوان‌های شاخصی است که حداقل در تمرینات پیش فصل فوق‌العاده امیدوارکننده نشان داده‌اند.

گاریدو در بازی تدارکاتی عصر یکشنبه و پیش از سفر به ترکیه در نیمه دوم به جوان‌هایی میدان داد که گفته می‌شود در فصل تازه می‌توانند با ستاره‌های نامدار پرسپولیس رقابت کنند.

شاخص‌ترین این بازیکنان یعقوب براجعه مدافع راست 18 ساله‌ای است که در دو سال و نیم گذشته بدون تیم باشگاهی بوده و یک بازیکن صرفا ملی است. او بعد از پرورش در یکی از آکادمی‌های فوتبال کرمان توسط حسین عبدی کشف شد و با تیم ملی نوجوانان در جام جهانی اندونزی درخشید و حتی دروازه برزیل را باز کرد.

براجعه حدود دو ماه و نیم قبل و در ترکیب تیم ملی جوانان به ورزشگاه شهید کاظمی رفت و مقابل پرسپولیس اوسمار که در کورس قهرمانی بود نمایش درخشانی ارائه کرد اما شاید کسی فکر نمی‌کرد. همین بازیکن که به لحاظ چهره هنوز بلوغ نیافته کمتر از سه ماه بعد تبدیل به بازیکن محبوب یک مربی خارجی دیگر در تیم پرستاره پرسپولیس باشد.

براجعه در تیم ملی جوانان به عنوان هافبک یا وینگر راست بازی می‌کرد و یکی از بازیکنان اصلی حسین عبدی بود اما عصر یکشنبه در نقش مدافع راست یک نیمه به میدان رفت و نمایش تحسین برانگیزی ارائه داد.

یعقوب قد و قامت بلندی ندارد و مقابل تیم قدرتمندی هم بازی نمی‌کرد، اما سراسر شور و شوق و انرژی بود. او با شماره پیراهن 37 بارها خط طولی را رفت و آمد و با حرکات انفرادی، توپگیری و شوتزنی و ارسال تحسین امیررضا رفیعی را برانگیخت.

او در برخورد با بازیکنان حریف فوق‌العاده انرژیک نشان داد و آنقدر محکم بازی کرد که حتی در آن بازی بدون برخورد و کاملا یکطرفه کارت زرد گرفت.

براجعه در آن دیدار ظاهرا ساده فوق‌العاده انرژیک و با تمام توان بازی می‌کرد و بیشتر از اینکه مدافع راست باشد، وینگر راست بود و حتی در یک صحنه با جابجایی نقش خود در حالی که حرکت تهاجمی را خودش آغاز کرده بود با پاس بادپا در مقابل دروازه حریف مثل یک مهاجم موفق به گلزنی شد.

همین درخشش براجعه در تمرینات پیش فصل و بازی‌های تدارکاتی باعث شده  تا گاریدو او را به همراه سمیر حبوباتی در اختیار تیم ملی جوانان نگذارد و به اردوی ترکیه ببرد.اتفاقی که شاید باعث شود تا یعقوب جایگاه محکمش در تیم عبدی را از دست بدهد اما در پرسپولیس شرایط بهتری پیدا کند.

براجعه با این کیفیت و پتانسیلی که از خود نشان داد در صورت استمرار، احتمالا از جمله معدود جوان‌هایی است که می‌تواند در پرسپولیس خیلی زود به ترکیب اصلی برسد و اگر در نقش مدافع راست به میدان برود، حتی رقیبی جدی برای ایوب العملود باشد که خریدی تازه و خارجی است و البته گاریدو نسبت به خصوصیات فنی او شناخت کامل دارد. همچنین در صورت بازی در خط میانی به عنوان وینگر راست او رقبای شناخته‌شده‌تری خواهد داشت و می‌تواند عملکرد ستاره‌های پرسپولیس مثل فرشاد احمدزاده یا سعید صادقی را تحت تاثیر درخشش خود قرار دهد.

با این حال دو نگرانی عمده درباره براجعه وجود دارد. اول اینکه چنانچه او در بین ستاره‌های پرتعداد اسکواد گاریدو شانسی برای بازی کردن پیدا نکند دچار افت خواهد شد و دوباره اوج گرفتنش با توجه به سن وسال پایینش بسیار دشوار خواهد بود. دوم اینکه به خاطر مطرح شدن نامش در پرسپولیس در عنفوان جوانی و توجه میلیونی فضای مجازی به او شاید با مشکلات و حواشی بیرون از زمین فوتبال مواجه شده و تحت تاثیر این موارد به آنچه انتظار می‌رود، نرسد.

از این رو براجعه به مراقبت شدید فنی و غیرفنی نیاز دارد تا از مسیری که در آن قرار گرفته خارج نشود. اتفاقی که معمولا در رختکن پرسپولیس توسط بزرگانی مثل سیدجلال حسینی، وحید امیری و امید عالیشاه معمولا بسیار خوب هدایت و کنترل می‌شود و همین نکته کار گاریدو را در این مورد و موارد مشابه راحت‌تر خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها