کد خبر: 720513
تاریخ انتشار :

روشی که جواب داد: رئال اینجا هم شماره یک شد

رئال مادرید در سال‌های اخیر یک استراتژی جالب برای خرید بازیکن دارد، استراتژی‌ای که با آن توانسته بزرگترین ستاره‌ها را ارزان بخرد.

روشی که جواب داد: رئال اینجا هم شماره یک شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، انتقال امباپه به رئال پس از هفت سال انتظار و به عنوان بازیکن آزاد، گواه دیگری است که فلورنتینو پرز دیگر دوست ندارد برای خرید بازیکن بیش از اندازه هزینه کند و راه و روشش را نیز می‌داند.

رئیس باشگاه مادریدی بلد است صبور باشد و اصرار داشت که مهاجم فرانسوی تسلیم فشارها برای تمدید با پاری سن ژرمن نخواهد شد. به این ترتیب، جدای از پاداش انتقال، رئال برای خرید امباپه یک یورو نیز هزینه نکرد.

با این حال، این اولین بار نیست که فلورنتینو این استراتژی را برای جذب یک بازیکن مهم انجام می‌دهد. زمانی که داوید آلابا برای بایرن بازی می‌کرد، در مورد این بازیکن هم صبور بود و در نهایت با ستاره اتریشی به عنوان بازیکن آزاد در سال 2021 قرارداد امضا کرد.

رودیگر یک سال بعد به همان شیوه وارد رئال شد، و از استراتژی‌ای پیروی کرد که رئال در طول سال‌ها برای مقابله با توان مالی بالای باشگاه‌های دیگر مانند منچسترسیتی در پیش گرفته است. همه این مذاکرات با اندیشه قبلی و روشی مبتنی بر صبوری انجام شد.

حربه سال آخر قرارداد

رئال با ریاست پرز یک راه دیگر نیز برای پس انداز پول پیدا کرده تا مبلغی کمتر از رقم واقعی بازیکن، بپردازد. اینکه یک سال مانده تا اتمام قرارداد بازیکن برای جذب او اقدام کند. شناخته‌شده‌ترین مورد در سال‌های اخیر مربوط به تونی کروس است که در سال 2014 پس از ناکامی باشگاه مونیخی در تمدید قراردادش، با مبلغ 25 میلیون به رئال مادرید پیوست.

یکی دیگر از موارد اخیر مربوط به کاماوینگاست که در آخرین روزهای بازار 2021 با 31 میلیون یورو به علاوه 9 میلیون یورو متغیر خریده شد. در حالی که تنها یک فصل دیگر از قراردادش با رن باقی مانده بود. نمونه دیگر تیبو کورتواست که در سال 2018 با مبلغ 40 میلیون، 22 کیلو کمتر از ارزش بازار خود، به دلیل این واقعیت که تنها یک سال از قراردادش در چلسی باقی مانده بود، راهی رئال شد.

همین استراتژی برای آینده

رئیس باشگاه رئال با نتایج مثبت این استراتژی خرید، از همین نقشه راه برای جذب آلفونسو دیویس یا لنی یورو پیروی کرد. در مورد یورو ولی در نهایت عملیات موفق نبود و او که یک سال از قراردادش باقی مانده بود در نهایت راهی یونایتد شد. رئال به لیل بیشتر از 25 میلیون یورو نمی‌داد ولی یونایتد 62 میلیون یورو هزینه کرد.

وضعیت مدافع کناری بایرن نیز بسیار شبیه به کورتوا، کاماوینگا و کروس است، زیرا این آخرین فصل حضور او در جمع باواریایی‌هاست، بنابراین او از ژانویه می‌تواند در صورت تمدید نکردن، با هر باشگاهی مذاکره کند. رئال می‌تواند سال بعد بدون یک یورو دیویس را بخرد یا همین تابستان را رقمی بسیار ارزان‌تر از ارزش واقعی مدافع کانادایی او را به خدمت بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها