کد خبر: 720581
تاریخ انتشار :

رکورد عجیب و تکرارناپذیر استقلال نکونام!

در صورت جذب کاکوتا و ان دونگ، شمار بازیکنان خارجی استقلال به 9 نفر می رسد که در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه است که البته در این بین، باید سه بازیکن توسط جواد نکونام از لیست تیم کنار گذاشته شوند.

رکورد عجیب و تکرارناپذیر استقلال نکونام!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی باید روز یکشنبه اردوی خود در ترکیه را به پایان برساند که جواد نکونام به محض رسیدن به تهران، وظیفه مهم و بزرگی را برعهده دارد. سرمربی آبی‌پوشان باید از میان خارجی‌های پرتعداد این تیم، سهمیه  1+5 خود را انتخاب کند و مدیران باشگاه به دنبال راهکاری برای مدیریت هر چه بهتر لیست ورود و خروج کادرفنی باشند.

با احتساب بازیکنانی که آبی‌ها در حال مذاکره با آنها هستند، می‌توان گفت این نخستین فصلی است که استقلال به این اندازه بازیکن خارجی در اختیار دارد. البته که هنوز جذب دو بازیکن مطرح و کلیدی یعنی گائل کاکوتا و دیدیر اندونگ قطعی نشده ولی به هر حال باشگاه استقلال و شخص نکونام، باید سریعاً لیست خارجی‌های خود را اعلام کنند.

در زیر به بررسی بازیکنان خارجی کنونی استقلال و نفراتی که ممکن است جدا شوند و یا در تیم بمانند می پردازیم:

* رافائل سیلوا:

مدافع برزیلی که در ابتدای فصل گذشته از استقلال جدا شد ولی در نیم‌فصل دوم مجدداً به این تیم بازگشت، یکی از خوب‌های تیم نکونام در لیگ بیست‌وسوم بود. بازیکنی که حضور او در فصل بعد نیز قطعی است و سرمربی آبی‌ها قصد ندارد تا این بازیکن 32 ساله را از تیم خود کنار بگذارد.

* جلال‌الدین ماشاریپوف:

بدون شک یکی از بهترین خارجی‌های استقلال، ستاره ازبکستانی است. بازیکنی که او نیز در نیم‌فصل دوم لیگ قبل به جمع آبی‌پوشان اضافه شد و کاملا در ترکیب تیم موثر و مفید بود. این بازیکن در فصل بعد نیز قطعا با استقلال به کارش ادامه خواهد داد و آبی‌ها حتی در تلاش هستند تا قرارداد او را برای یک سال دیگر نیز تمدید کنند.

* گوستاوو بلانکو:

شایعات زیادی درخصوص این بازیکن طی روزهای اخیر منتشر شده اما نکونام به حفظ بلانکو اصرار دارد. سرمربی استقلال روی ضربات هوایی و تمام‌کنندگی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده و او در لیگ بیست‌وچهارم نیز با آبی‌ها ادامه خواهد داد.

باید گفت سه بازیکن فوق، تنها خارجی هایی هستند که حضور آنها در فصل بعد قطعی است و نکونام آنها را برای تیمش می‌خواهد اما درباره نفرات دیگر که در زیر نامشان می‌آید، هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد.

* کوین یامگا:

اگر مصدومیت بدموقع در فصل قبل نبود، او شاید می توانست در نیم‌فصل دوم سرنوشت قهرمان لیگ را عوض کند. کوین یامگا که در جمع برترین خارجی‌های تاریخ استقلال قرار می‌گیرد، هنوز نتوانسته بینایی یک چشم خود را به دست بیاورد و با این وجود، می‌خواهد که در فصل بعد بازی کند.

او در دیدارهای دوستانه استقلال به میدان رفته و آمادگی بالایی را نیز از خود نشان داده است. اما باید درخصوص حضور او در میدان، ایفمارک و کمیته پزشکی فیفا نظر بدهند. هنوز به درستی مشخص نیست که نکونام می خواهد در فصل بعد از او استفاده کند یا خیر.

* آلمدین زیلیکیچ:

بازیکن بوسنیایی که با هیچ اقبالی از سوی کادرفنی و هواداران مواجه نشد. هلدینگ خلیج فارس شخصاً اقدام به جذب این بازیکن کرده و مدیریت باشگاه نیز از او رونمایی کرد. قرار بود تا با حضور زیلیکیچ در اردوی ترکیه، نکونام به جمع‌بندی درخصوص این بازیکن برسد که آیا او را می خواهد یا خیر.

زیلیکیچ در بازی با العروبه عربستان موفق به گلزنی شد و شهریاری که گفته می‌شود یکی از عوامل اصلی جذب این بازیکن است، بازی او را از نزدیک تماشا کرد. حالا باید دید که نکونام این بازیکن را می‌خواهد یا خیر. گفته می‌شود که او قرارداد سنگینی نیز با آبی‌ها بسته است و مشخص نیست که فسخ احتمالی با او، چه عواقب مالی برای استقلال در پی خواهد داشت.

* ودران کیوسفسکی:

در روزهایی که گفته می‌شد سیدحسین حسینی مجوز حضور در استقلال را ندارد، او توسط هلدینگ جذب شد. برخلاف زیلیکیچ، اما باشگاه استقلال هنوز از کیوسفسکی رونمایی نکرده و باشگاه نیز اعلام نکرده که وضعیت او چه خواهد شد. گلری که در اردوی ترکیه نیز حضور پیدا نکرد و باید سریعا تعیین تکلیف شود. مشخصاً نکونام علاقه‌ای به جذب این گلر بوسنیایی ندارد.

* منتظر محمد:

بازیکن عراقی که توسط علی خطیر و با رقم پایینی جذب شد اما نکونام او را نخواست و منتظر محمد راهی مس رفسنجان شد. قرارداد او 2 ساله بود اما پس از حضور در مس، یک سال دیگر به قرارداد او اضافه شد و این بازیکن عراقی اکنون 2 سال دیگر با استقلال قرارداد دارد.

او در المپیک نتوانست انتظارات را برآورده کند و نکونام نیز علاقه‌ای به استفاده از او ندارد. استقلال در تلاش است تا او را به مس رفسنجان بفروشد و باید دید بالاخره این بازیکن که از شرایط کنونی خود نیز ناراضی است، برای چه تیمی به میدان خواهد رفت.

* گائل کاکوتا:

جذب این بازیکن می‌تواند خط میانی استقلال را از این رو به آن رو کند. بازیکن باتجربه‌ای که سابقه سال‌ها بازی در لیگ فرانسه را در کارنامه دارد و با حضور در چلسی، چهره شد. استقلال پیش‌نویس قرارداد کاکوتا را نیز امضا کرده و تنها پاسخ تست‌های پزشکی او باقی مانده است.

البته آبی‌ها پروسه عجیبی را برای تست‌های پزشکی این بازیکن سپری کردند و پس از آنکه نخستین تست‌های مرکز پزشکی ارزروم توسط ایفمارک رد شد، حالا استقلالی‌ها در انتظار جواب سری جدید تست‌های این بازیکن هستند تا در صورت تأیید نهایی مرکز پزشکی تهران، قرارداد او را اعلام کنند.

* دیدیر اندونگ:

او هم بازیکن باکیفیتی است که می‌تواند در مرکز میدان به استقلال کمک کند. اندونگ تنها بازیکن خارجی الریاض از فصل گذشته است که صبری لموشی، سرمربی تیم عربستانی خواستار تمدید قرارداد او شده است. بازیکنی که سابقه بازی در تیم‌های ساندرلند و واتفورد انگلیس و دیژون فرانسه را در کارنامه دارد.

به عنوان نتیجه‌گیری پایانی باید گفت که در حال حاضر، حضور رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو در تیم فصل بعد قطعی است و نکونام علاقه‌ای به حضور ودران کیوسفسکی و منتظر محمد در تیمش ندارد. مدیران باشگاه باید به دنبال راهکاری برای خلاصی از دست این دو بازیکن بوسنیایی و عراقی باشند.

در سمت دیگر، در صورت جذب گائل کاکوتا و دیدیر اندونگ، شمار خارجی‌های استقلال به عدد پنج می‌رسد و نکونام باید از میان آلمدین زیلیکیچ و کوین یامگا، یک بازیکن را انتخاب کند. طبیعتا در صورتی که از بین کاکوتا و اندونگ حضور یک بازیکن در استقلال منتفی شود، احتمالا نکونام از هر دوی یامگا و زیلیکیچ استفاده خواهد کرد.

به هر شکل، همه‌چیز به پروسه جذب کاکوتا و اندونگ بستگی دارد. باید دید از بین این دو بازیکن آیا هر دو جذب خواهند شد یا یکی از این نفرات آبی‌پوش می شود و یا حضور هر دو در جمع شاگردان نکونام منتفی خواهد شد! پس از آن، نکونام درباره دیگر بازیکنان خارجی تیمش تصمیم‌گیری خواهد کرد ولی در هر صورت کنار گذاشتن هر کدام از بازیکنان، ممکن است تبعاتی را نیز برای استقلال در پی داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها