کد خبر: 720881
تاریخ انتشار :

ایتالیا 3- ژاپن 2: بازگشت قرن در پاریس!

تیم ملی والیبال ایتالیا با یک کام بک تاریخی بر ژاپن غلبه کرد.

ایتالیا 3- ژاپن 2: بازگشت قرن در پاریس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات والیبال المپیک پاریس در بخش مردان، در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های چند دهه اخیر والیبال، تیم ملی والیبال ایتالیا در حالی که دو بر صفر از ژاپن عقب بود و به نظر می‌رسید وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد، با هوشمندی سیمونه جیانلی، پاسور خود، به بازی برگشت و در عین ناباوری با نتیجه سه بر دو به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

در این دیدار، در ست اول برخلاف پیش‌بینی‌ها، شاگردان فیلیپ بلین در تیم ژاپن شروعی عالی داشتند و با درخشش تمامی بازیکنان و عملکردی دیدنی در سرویس، اختلاف بسیار زیادی با ایتالیا ایجاد کردند و ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند.

در ست دوم، ژاپنی‌ها بازگشتی شگفت‌انگیز داشتند و در حالی که ایتالیایی‌ها تقریباً در تمامی ست دوم جلو بودند، با سرویس‌های عالی ایشیکاوا و همچنین توپ‌گیری‌های دیدنی یاماموتو، این ژاپنی‌ها بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شدند و در آستانه صعود تاریخی به نیمه‌نهایی قرار گرفتند.

در ست سوم، در حالی که ایتالیایی‌ها از بازی استثنایی ژاپنی‌ها تمرکز خود را از دست داده بودند و ژاپنی‌ها با آبشارهای آتشین خود ۲۴ بر ۲۱ جلو افتاده بودند و یک امتیاز تا صعودی تاریخی به نیمه‌نهایی فاصله داشتند، به یک‌باره با پشت سرویس رفتن سیمونه جیانلی، پاسور ایتالیا، ورق برگشت و در عین ناباوری همگان، ایتالیایی‌ها با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز ست سوم شدند.

در ست چهارم، علی‌رغم شروع طوفانی تیم ملی والیبال ایتالیا و در حالی که تا اواسط بازی چهار امتیاز نیز پیش افتادند، باز هم اسیر حملات، سرویس‌ها و توپ‌گیری‌های دیدنی ژاپنی‌ها شدند و این شاگردان فیلیپ بلین بودند که توانستند در امتیاز بیست و چهار مساوی شوند. اما تجربه بین‌المللی بیشتر ایتالیایی‌ها باعث شد آنها با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ پیروز شوند و همه چیز به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم، علی‌رغم شروع خوب ژاپنی‌ها و جلو افتادن دو امتیاز از ایتالیا، اما یک‌بار دیگر تجربه و اندکی شانس به کمک ایتالیایی‌ها آمد و با تقسیم پاس دیدنی سیمونه جیانلی و آبشارهای دیدنی مهاجمان این تیم، برنده ست پنجم و کل مسابقه شدند و در اوج ناامیدی از شکست به برد رسیدند و راهی نیمه‌نهایی شدند. عملکرد دیدنی روبرتو روسو در آخر ست پنجم کاملاً برای ایتالیایی‌ها تعیین‌کننده بود.

در این پیروزی، بدون شک سیمونه جیانلی نقشی اساسی داشت، زیرا او در ست سوم بازی با سرویس‌های بی‌نظیرش، بازی ۲۴ بر ۲۱ باخته را ۲۷ بر ۲۵ به سود ایتالیا به اتمام رساند و پس از آن ژاپن دیگر نتوانست به ایتالیا برسد.

در این دیدار پنج سته، اما فوق‌العاده زیبا و هیجانی، یوکی ایشیکاوا که بازگشتی باشکوه به المپیک پس از عملکردی ضعیف در دور مقدماتی داشت، توانست سی‌و‌دو امتیاز برای تیم ملی والیبال ژاپن کسب کند ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. یوجی نیشیدا نیز بیست و دو امتیاز به دست آورد. در تیم ملی والیبال ایتالیا نیز آلساندرو میکلتو و یوری رومانو به ترتیب بیست‌و‌چهار و نوزده امتیاز کسب کردند.

حالا ایتالیا منتظر حریف خود در نیمه‌نهایی خواهد بود که از بین تیم‌های فرانسه و آلمان مشخص خواهد شد. بدون شک این باخت تا سال‌ها با تیم ملی والیبال ژاپن باقی خواهد ماند. آنها دو ست اول را برده بودند و در ست سوم با نتیجه ۲۴ بر ۲۱ جلو بودند ولی نتوانستند به پیروزی برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها