کد خبر: 721143
تاریخ انتشار :

ساروى با طلای المپیک جاودانه خواهد شد

یکی از محبوب تر ین، با اخلاق تر ین و فنی تر ین ورزش کاران کشورمان با راهیابی به فینال المپیک٢٠٢٤ ثابت کرد سردار کار وان ورزش ایران به شمار می رود.

ساروى با  طلای المپیک جاودانه خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، محمدهادى ساروى ٢٦ ساله، شاگرد خلف قاسم رضایى قهرمان طلایى المپیک ٢٠١٢ لندن به شمار مى‌رود آنهم با طلاى قهرمانى جهان و برنز المپیک ٢٠٢٠ توکیو در کنار دو برنز جهان، طلاى بازیهاى آسیایى و دو طلاى قهرمانى آسیا که در صورت کسب طلاى بازی‌هاى المپیک ٢٠٢٤ پاریس جاودانه خواهد شد و تبدیل به تنها فرنگى‌کار ایرانى تاریخ که هر چهار طلاى المپیک، جهان، بازی‌هاى آسیایى و قهرمانى آسیا را در کارنامه دارد.

در کشتى فرنگى تنها ژنرال هفت ستاره‌اى چون حمید سوریان و دو شیرازى عنوان دار یعنى امید نوروزى در کنار محمدرضا گرایى هستند که توانسته‌اند هم طلاى المپیک و هم طلاى قهرمانى جهان را مال خود کنند.

در این بین امید نوروزى تنها کشتى گیر فرنگى کار ایران به شمار مى‌رود که طلاى المپیک، جهان و بازی‌هاى آسیایى را به گردن آویخته در حالی که حمید سوریان و محمدرضا گرایى طلاى بازی‌هاى آسیایى را در کارنامه ندارند.

محمدهادى ساروى فینال المپیک ٢٠٢٤ پاریس را براى کسب مدال طلا باید مقابل آرتور الکسانیان ارمنستانى با ١٠ مدال المپیک و جهان برگزار کند.

الکسانیان ٣٢ ساله که شش سال از سردار کشتى فرنگى ایران در پاریس بزرگتر است، تا کنون دو بار در المپیک‌هاى ٢٠١٢ لندن و ٢٠٢٠ توکیو شکست خورده تا به برنز و نقره بسنده کند و سه فینال قهرمانى جهان را هم واگذار کرده تا ثابت شود شکست‌ناپذیر نیست.

قهرمان المپیک ٢٠١٦ ریو در سالهاى اخیر فینال المپیک ٢٠٢٠ توکیو و فینال قهرمانى ٢٠٢٣ جهان را واگذار کرده تا در آخرین المپیک و آخرین قهرمانى جهان نقره‌اى شود و این موضوع نشان مى‌دهد محمدهادى ساروى از لحاظ روحى مى‌تواند بر حریف ١٠ مدالى خود فائق آید.

ساروى پسر آملى و مازندرانى کشتى فرنگى ایران مدال طلاى قهرمانى جهان خود را در سال ٢٠٢١ در شهر اسلو کسب کرد و در قهرمانى جهان ٢٠٢٢، ٢٠٢٣ و المپیک ٢٠٢٠ توکیو برنزى شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها