کد خبر: 721208
تاریخ انتشار :

روز رویایی کشتی: معجزه خوزستان در فرنگی

در روزی که اولین طلای ایران در المپیک توسط هادی ساروی صید شد، دو فرنگی کار خوزستانی هم به فینال رسیدند.

روز رویایی کشتی: معجزه خوزستان در فرنگی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک 17 مرداد 1403 یک روز تاریخی و به یاد ماندنی برای کشتی فرنگی ایران خواهد بود. روزی که فرنگی کاران بدون حتی یک شکست به کار خود پایان دادند و تمامی مدعیان جهان را مقهور قدرت خود کردند. 

سعید اسماعیلی در 67 کیلو با نمایشی تماشایی خودش را در حد یک ستاره نوظهور مطرح کرد و علیرضا مهمدی هم در 87 کیلوگرم کاملا مطمئن و بی‌نظیر بود. این دو ستاره خوزستانی در دو وزن آخر کشتی فرنگی به فینال رسیدند و فردا شب برای رسیدن به طلاهای دوم و سوم ایران تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر هادی ساروی هم توانست با شکست آرتور الکسانیان، کشتی‌گیر قدرتمند ارمنستان در فینال 97 کیلو موفقیت‌های این روز را تکمیل کرده و اولین طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.

حالا کشتی فرنگی در موقعیتی قرار گرفته که سال 2012 و در لندن در آن قرار داشت. در المپیک لندن بود که محمد بنا و تیمش با سه طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی یک اتفاق تاریخی را رقم زدند و ممکن است حسن رنگرز و تیمش هم بتوانند تاریخ را تکرار کنند.

اگر دو ستاره خوزستانی بتوانند فردا شب هم به درخشش خود در فینال ادامه دهند، بعد از 12 سال بار دیگر یک اتفاق فوق‌العاده در کشتی ایران رقم می‌دهد و سه طلا از 6 وزن نصیب ایران خواهد شد.

قبل از این هم امین میرزازاده توانسته یک مدال برنز در سنگین وزن برای ایران کسب کند و باید دید فردا در پایان مسابقات فرنگی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

17 مرداد 1403 ساعت 22:54

پسر طلایى کشتى ایران آنقدر خوشحال و البته خسته بود که نتوانست به خوبى در جشن قهرمانى‌اش یک پشتک را اجرا کند.

17 مرداد 1403 ساعت 22:53

حسن حسین زاده، مربى مازندرانى تیم ملى نقش اول را در جشن قهرمانى ساروى بازى کرد.

17 مرداد 1403 ساعت 22:37

دلاور آملی کشتی فرنگی‌ ایران با نمایشی مقتدرانه و خاک کردن الکسانیان در وقت دوم با نتیجه ۴-۱ حریف قدرتمندش را شکست داد و اولین‌ طلای کار‌وان ایران را کسب کرد.

17 مرداد 1403 ساعت 22:33

اولین طلا برای ایران. ساروی با شکست الکسانیان قهرمان شد.

17 مرداد 1403 ساعت 22:17

رستم آساکالوف، کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستانی بعد از ناکامی در دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در‌ کسب مدال برنز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

از افتخارات این کشتی‌گیر ۴۰ ساله می‌توان به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اشاره کرد.

17 مرداد 1403 ساعت 21:51

نتیجه فینال وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی:

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها