کد خبر: 721468
تاریخ انتشار :

انتقام روس‌ها از یزدانی با پرچم بلغارستان

روس‌ها به شدت از پیروزی رمضان وف کشتی‌گیر داغستانی که زیر پرچم بلغارستان مدال طلا گرفت خوشحالند.

انتقام روس‌ها از یزدانی با پرچم بلغارستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، کسب مدال طلایی المپیک 2024 پاریس توسط رمضانوف در وزنی که بروکس آمریکایی و حسن یزدانی دو مدعی جدی آن بودند، سبب شده تا روس‌ها به شدت خوشحال شوند و این موفقیت آنها را به یاد فینال وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو انداخته است. 

آنهایی که مسابقات المپیک را به با جزئیات دنبال می‌کنند به خوبی در ذهن دارند که یزدانی در فینال المپیک ریو در حالی که استعداد نوظهور ورزش ایران بود به فینال راه پیدا کرد و در مسابقه پایانی به مصاف انور گدویف کشتی‌گیر عنوان‌دار روس رفت.

این کشتی که یکی از طولانی‌ترین کشتی‌های تاریخ المپیک است به دلیل مصدومیت گدویف و خونریزی ابروی او بارها متوقف شد اما سه ثانیه مانده به پایان یزدانی موفق شد حریف روس را خاک کند تا نتیجه 6 بر 6 شود و مدال طلا را در اولین حضور المپیکی مقابل یک کشتی‌گیر نامدار به نام خود بزند.

8 سال بعد اتفاقات فینال شب گذشته یزدانی و رمضانوف سبب شده تا آنها به یاد فینال ریو بیفتند و درباره اتفاقات رخ داده با مرور چگونگی جدایی رمضانوف از روسیه و قبول تابعیت بلغاستارتان اینطور بنویسند: «همان‌طور که اغلب هواداران رمضانوف او را حبیب نورماگومدوف می‌نامند، او سفر خود را در پاریس با پیروزی مطمئن بر الکس مور کانادایی و جبرائیل شاپیلوف آغاز کرد. در نیمه نهایی کار دشوارتر بود و ماگومد به معنای واقعی کلمه در آخرین ثانیه بر مدعی جدی کسب مدال طلا آرون بروکس آمریکایی غلبه کرد و از نتیجه 3 بر صفر به 4 بر 3 رسید.» 

روس‌ها سپس با اشاره به ماجرای فینال ریو نوشته‌اند:«رمضانوف در فینال با حسن یزدانی افسانه‌ای مبارزه کرد. بسیاری از طرفداران به یاد دارند که چگونه در ریو 2016، کشتی‌گیر ایرانی که در آن زمان در وزن 74 کیلوگرم مبارزه می‌کرد، به معنای واقعی کلمه طلا را در پایان مبارزه از آنیوار گدوف روسی دزدید.» 

در ادامه این گزارش به فینال المپیک و اتفاقات آن از نگاه روس‌ها پرداخته شده است: «در یک لحظه دست راست کشتی‌گیر ایرانی آسیب دید و چندین بار پزشکان را به تشک فراخواند. کشتی روند خوبی نداشت و پس از آن رمضانوف پای حسن را  گرفت و شش امتیاز متوالی به دست آورد. یزدانی نتوانست کاری برای مقابله با او انجام دهد و پذیرفت که همه چیز در زندگی با فراز و نشیب همراه است و اصلا در ثانیه‌های پایانی مبارزه نکرد.»

رقابت حسن یزدانی در المپیک ریو با انور گدویف کشتی‌گیر نامدار روسی که در پایان با تساوی 6 بر 6 تمام شد و یزدانی به دلیل کسب امتیازات پایانی مدال طلای المپیک را به نام خود زد.

در پایان این گزارش هم اینطور نوشته شده است: «8 سال پیش، گدویف به دلیل پارگی ابرو نتوانست مبارزه را به طور معمول به پایان برساند و حالا این اتفاقات به شکل دیگری تکرار شده است. حالا رمضانوف قهرمان المپیک است؛ اتفاقی که تا همین دیروز صبح قابل تصور نبود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها