کد خبر: 721907
تاریخ انتشار :

داد و فریاد مو رایس روی چمن زرد نقش جهان!

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان با مسائلی در حضور دو سال و چند ماهه‌اش در ایران مواجه شده که تصورش را هم نمی‌کرد.

داد و فریاد مو رایس روی چمن زرد نقش جهان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، پیش از اینکه ژوزه مورایس تصمیم مهمی در زندگی حرفه‌ای خود بگیرد و ماموریت سرمربیگری تیم فوتبال سپاهان را بپذیرد، چند سالی بود که از مورینیو جدا شده بود و به عنوان نفر اول کادر فنی در کشورهایی نظیر ترکیه، یونان، انگلیس، کره‌جنوبی و درنهایت عربستان کار کرده بود و در دو تجربه آخر خود به عنوان سرمربی الهلال و چونبوک‌موتورز کارنامه جالب توجهی از خود به جا گذاشته بود.

مورایس پس از دریافت پیشنهاد مربیگری سپاهان سفری مخفیانه به اصفهان داشت و دو سه روز امکانات باشگاه اصفهانی را بررسی کرد و سپس با مشاهده زیرساختی که در مجموعه باغ فردوس وجود داشت و همینطور ورزشگاه نقش جهان به محمدرضا ساکت پاسخ مثبت داد.

آن روزها که مورایس در حال جمع‌بندی و دادن پاسخ مثبت به مدیرعامل سپاهان بود، حتی تصور هم نمی‌کرد که چه اتفاقاتی در انتظار او است. سرمربی پرتغالی سپاهان طی دو سال اخیر اتفاقاتی را تجربه کرده که در فوتبال ایران هم بی‌سابقه بوده‌اند؛ نظیر دو حکم صادر شده علیه شاگردانش توسط فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا.

مورایس در جریان بازی مستأصل از اتفاقاتی که تبعات عدم توانایی مدیران باشگاه سپاهان و به‌طور کلی باشگاه‌های ایرانی در تهیه یک چمن استاندارد است.

سرمربی پرتغالی سپاهان طی همین مدت به اسلام مشرف شد و با یک دختر ایرانی ازدواج کرد تا در زندگی شخصی تجربیات متفاوتی از زندگی حرفه‌ای داشته باشد و شاید هم یکی از دلایل ماندن و ادامه همکاری با باشگاه سپاهان در سال سوم همین تجربیات مثبت بوده باشد.

این اتفاقات غیرمنتظره و شوکه‌کننده به نظر در ایران برای مورایس تمام شدنی نیستند و او در هنگامی که باید روی آمادگی ذهنی، بدنی و تاکتیکی تیمش جهت نبرد برابر شباب‌الاهی و پیروزی برابر این تیم متمول کار می‌کرد، بخش مهمی از تمرکزش را وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان گرفته بود.

حالا که سپاهان در مسابقه برابر شباب‌الاهلی و تحت تاثیر وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه نقش جهان از رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان بازماند و چند روزی از این مسابقه سپری شده راحت‌تر می‌توان از برخی حواشی صحبت کرد و نوشت. 

یکی از این حواشی عصبانیت شدید مورایس یک روز قبل از بازی با شباب‌الاهلی بوده که این مربی وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان را در حالتی فاجعه‌آمیز می‌بیند و گفته می‌شود که چیزی نزدیک به یک ساعت در حال داد و بیداد و فریاد زدن بر سر مسئولانی بوده که وظیفه سالم نگه داشتن چمن برعهده آنها بوده است.

دلیل این داد و بیداد را می‌توان در نتیجه کسب شده در مصاف سپاهان و شباب‌الاهلی مشاهده کرد؛ جایی که اگرچه گل اول محبی روی ناهموار بودن زمین به نفع تیم مورایس رقم خورد، اما گل دوم بازی در دقیقه 100 روی چمن ناهمواره و این‌بار به ضرر سپاهان، نیازمند و حنانوف رقم خورد تا میزبان در بدهنگام‌ترین لحظه ممکن از وضعیتی که خودش مسبب آن بود ضربه بخورد و از شانس حضور در اولین دوره لیگ نخبگان به همین راحتی از دست رفت.

بازدید ساکت و امیرقلعه‌نویی از ورزشگاه نقش جهان که باعث تعجب سرمربی تیم ملی از شرایط چمن این ورزشگاه بزرگ شد.

وقتی متوجه اهمیت زمین چمن برای مورایس می‌شوید که بدانید او چمن با کیفیت و بالا بودن کیفیت پخش تصاویر تلویزیونی را دو مولفه اصلی فوتبال حرفه‌ای می‌داند؛ دو مولفه‌ای که در اصفهان خبری از آنها نیست و چه خبری تلخ‌تر از این برای مورایس و دوستداران فوتبال در ایران! 

مدیران سپاهان پس از دیدار برابر شباب‌الاهلی تمام تلاش‌شان را برای برگزاری مسابقات تیم مورایس در ورزشگاه فولادشهر به کار گرفتند، اما درنهایت این اتفاق میسر نشد تا روز جمعه بازی سپاهان و چادرملو نیز در نقش جهان و در همان وضعیت فاجعه‌بار و ناراحت‌کننده برگزار شود.

طی سال‌های اخیر تا همین حالا که چمن نقش جهان در بدترین وضعیت از زمان بهره‌برداری در فاز دوم قرار گرفته، دلایل مختلفی برای این بحران عنوان شده، اما آنچه پیامد دردناک آن بوده عدم موفقیت سپاهان طی سال‌های اخیر است که یکی از دلایلش را می‌توان همین موضوع دانست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها