کد خبر: 722180
تاریخ انتشار :

افسانه‌ای به نام مودریچ: لطفا تعظیم کنید!

لوکا مودریچ رکوردی باورنکردنی را به نام خودش ثبت کرده و حالا پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال مادرید است.

افسانه‌ای به نام مودریچ: لطفا تعظیم کنید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، درخشش لوکا مودریچ در ترکیب تاتنهام در بازه زمانی چهار ساله، حضور او در لیگ برتر انگلیس از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما طبق معمول این رئال مادرید بود که زودتر از سایر باشگاه‌ها اقدام کرد و با اصرار ژوزه مورینیو تصمیم گرفت که او را به خدمت بگیرد.

این مربی پرتغالی بعدها گفت که این بازیکن به معنای واقعی کلمه زیبایی فوتبال است و باعث افتخار او است چون زمانی او را به رئال مادرید برده که هیچکس باور نداشت او بتواند بازیکنی در حد و اندازه این تیم باشد و به ستاره درخشانی در سانتیاگو برنابئو تبدیل شود.

اما این ستاره کروات خیلی زود توانست ارزش و اهمیتش را در ترکیب این تیم به نمایش بگذارد. او یکی از ارکان اصلی به یاد ماندنی‌ترین و احتمالا تاریخی‌ترین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود. او در دقیقه ۹۳ بازی برابر اتلتیکو مادرید در دیدار فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ پشت کرنر قرار گرفت و آن را درست و دقیق روی سر سرخیو راموس سانتر کرد تا انتظار ۱۲ ساله این تیم برای کسب دهمین عنوان قهرمانی به پایان برسد.

عملکرد و همکاری خیره‌کننده این بازیکن با تونی کروس و کاسمیرو در خط میانی رئال مادرید از دلایل اصلی قهرمانی رئال در سه لیگ قهرمانان متوالی تحت هدایت زین‌الدین زیدان بود و همین باعث شد که او بتواند جایزه توپ طلا را از آن خود کند و به سلطه طولانی مدت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به این جایزه خاتمه دهد.

در طول این سال‌ها، کیفیت و نمایش او هرگز افت نکرد و هر بار که به‌عنوان بازیکن در ترکیب رئال مادرید به میدان رفت توانست بهترین عملکرد ممکن را ارائه کند و نشان دهد که تا چه حد حرفه‌ای و آماده است و حالا در آستانه ورود به ۳۹ سالگی هم همچنان این حرفه‌ای‌گری را حفظ کرده است.

مودریچ شب گذشته توانست به رکوردی باورنکردنی دست پیدا کند. او حالا با ۲۷ جام به تنهایی پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال مادرید است. قهرمانی در سوپر جام اروپا با کسب پیروزی مقابل آتالانتا باعث شد که او این عنوان را از آن خود کند و حالا آماده است تا در طول فصل و با کسب عنوان قهرمانی در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا رکوردش را بهبود ببخشد و به اسطوره‌ای دست نیافتنی و جاودانه در تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

افتخارات لوکا مودریچ در رئال مادرید:

لالیگا: ۱۷-۲۰۱۶، ۲۰-۲۰۱۹، ۲۲-۲۰۲۱، ۲۴-۲۰۲۳

لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴-۲۰۱۳، ۱۶-۲۰۱۵، ۱۷-۲۰۱۶، ۱۸-۲۰۱۷، ۲۲-۲۰۲۱، ۲۴-۲۰۲۳

کوپا دل ری: ۱۴-۲۰۱۳، ۲۳-۲۰۲۲

سوپر جام اسپانیا: ۲۰۱۲، ۲۰۱۷، ۲۰۲۰، ۲۰۲۲، ۲۰۲۴

سوپر جام اروپا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۲۲، ۲۰۲۴

جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۲۲

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها