کد خبر: 722274
تاریخ انتشار :

تیم منتخب هفته اول لیگ برتر

آمادگی بالای برخی بازیکنان در شروع فصل نشان داد کیفیت بالایی در همین ابتدا دارند و می‌توانند مهره کارساز تیم‌های خود باشند.

تیم منتخب هفته اول لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، هفته اول بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر، بالاترین سطح از یک رقابت ورزشی در ایران با نابه‌سامانی‌های بسیار و کاستی‌های باورنکردنی آغاز به کار کرده است. هواداران فوتبال ایران باور نمی‌کردند که روزی پرطرفدارترین باشگاه‌ها برای انجام مسابقه به شهرهای مجاور بروند و در آنجا میهمان-میزبان هوادارانی باشند که به‌عنوان علاقه‌مندان حرفه‌ایِ استادیوم‌برو نمی‌شود رویشان حساب کرد. با این وجود هیجان شروع یک دوره از رقابت‌های لیگ همواره بالاتر از سایر مسائل قرار می‌گیرد. در اینجا بهترین‌های هفته اول لیگ برتر در دوره بیست و پنجم را در قالب یک تیم انتخاب کرده‌ایم.

بازیکنان شایسته دیگری مثل لوآن پولی (نساجی مازندران)، بهروز نوروزی‌فرد (آلومینیوم اراک)، ایوب العملود (پرسپولیس)، سروش رفیعی (پرسپولیس)، محمدحسین اسلامی (استقلال)، مهرداد قنبری (خیبر)، امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور) و ... نیز عملکرد درخشانی در شروع لیگ داشتند که در فهرست نهایی 11 نفره حضور ندارند.

دروازه‌بان

سیدحسین حسینی (استقلال)

او شب فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و در شرایطی که باد هم علیه این گلر بود و از ضربات و ارسال‌های ساده بازیکنان شمس‌آذر موقعیت خطرناک ایجاد می‌کرد، در جریان بازی گلی دریافت نکرد و روی ضربه پنالتی دروازه‌اش باز شد. سیدحسین حسینی در این مسابقه یک واکنش تماشایی روی ارسالی که از سمت راست شد انجام داد و با کف دست راست توپ را به شکلی فوق‌العاده به کرنر فرستاد. او چند شوت سنگین و ارسال تند و تیز بازیکنان شمس‌آذر که به دلیل وزش شدید باد شدت بالایی می‌گرفت را هم به خوبی مهار کرد تا شرایط برای استقلال سخت‌تر نشود و ستاره‌آبی‌پوشان در هفته نخست لیگ برتر بود.

مدافعان

رامین رضاییان (استقلال)

این یک پیروزی شخصی بود که بتواند در اولین مسابقه با پیراهن آبی مقابل هزاران هوادار استقلال در شهر قزوین پایه‌گذار گل برتری تیمش در دیدار مقابل شمس‌آذر باشد. مسابقه‌ای که گره خورد و به نظر بوی تساوی می‌داد، اما فرار رضاییان از جناح راست و ارسال او به داخل محوطه جریمه و ضربه تمام کننده اسلامی همه امتیازات مسابقه را به حساب تیم جواد نکونام ریخت. این پاداشی برای  نمایش خوب و فعالیت ۹۰ دقیقه‌ای رامین و شور و اشتیاقش برای پیروزی در بازی افتتاحیه با باشگاهی بود که همواره مقابل آن قرار داشت، اما حالا پیراهن آبی آن را به تن کرده و می‌خواهد در قامت یک ستاره بی‌وقفه برای هوادارانش بدرخشد.

کوین بولی (خیبر خرم‌آباد)

خرید جنجالی خیبر که تصمیم گرفت راهی استقلال خوزستان نشود و تیم تازه وارد لیگ برتر ایران را انتخاب کند، در نخستین بازی فصل مقابل هوادار تهران کیفیت بالای خود را نشان داد. کوین بولی در حالی که دیر به تمرینات خیبر اضافه شده بود، خیلی زود با تیمش به هماهنگی رسید و توانست در جدال با مهاجمان با انگیزه و سرعتی هوادار موفق کار کند. بولی در نبردهای هوایی برتری کامل داشت و نگذاشت شاگردان سیدمهدی رحمتی راه به جایی ببرند و نمایشی ارائه داد تا در همین شروع فصل، دروازه تیمش بسته بماند و به‌عنوان یک مهره تاثیرگذار در خیبر به چشم بیاید.

سید محمد حسینی (استقلال خوزستان)

مدافع فصل گذشته تراکتور که یکی از خریدهای مهم آبی‌های خوزستان به‌شمار می‌رود، در نخستین بازی فصل رودررودی تیم با کیفیت و هجومی سیدمجتبی حسینی قرار گرفت و در حالی که آلومینیوم اراک برای کسب پیروزی به اهواز سفر کرده بود، این مدافع توانست برابر موقعیت‌های تیم حریف ایستادگی کند. محمد حسینی که برای فرصت بازی بیشتر تصمیم به ترک تراکتور گرفت، شروع موفقی با استقلال خوزستان داشت و در حالی که آلومینیوم روش‌های مختلفی برای حمله و گلزنی امتحان می‌کرد، طوری نمایش داشت که حسن پورحمیدی خیلی به دردسر نیفتد و گلی دریافت نکند.

هافبک‌ها

ایگور پوستونسکی (تراکتور)

هافبک کم موی اهل کرواسی یکی از چهره‌های غیرمنتظره شروع لیگ بود؛ بازیکنی که تا قبل از این شناختی از او نداشتیم، اما شنیده بودیم که کیفیت مناسبی دارد. هافبکی که دراگان اسکوچیچ مستقیم از لیگ کرواسی او را به تراکتور آورده و در همان اولین مسابقه نشان داد که واجد چه کیفیتی است و چه اشتهایی در بازی رو به جلو و البته تبدیل شدن به یک لنگر دفاعی برای تیمش دارد. پوستونسکی اگر کمی خوش‌شانس بود در بازی دیروز تراکتور با قانون یک یا دو گل هم می‌توانست به ثمر برساند. او یک هافبک رابط سریع با پاس‌های کوتاه و دقیق است و البته قرار است یک 6 کامل برای دراگان باشد.

امید نورافکن (ملوان انزلی)

امید نور پیش‌قراول سربازهای نیروی دریایی برای فصل تازه لیگ برتر فوتبال ایران است. او اولین گل ملوان در فصل جدید را مقابل تیم گل‌گهر در شرایطی به ثمر رساند که مازیار زارع بازوبند کاپیتانی قوی سفید را به این خوش نقشه جنوب تهران داده بود. امید نورافکن که ملوان چهارمین باشگاه حرفه‌ای عمر اوست پس از استقلال، شارلروا، سپاهان و حالا این تیم پرطرفدار در شمال که اتفاقاً همه چیزش به نورافکن می‌خورد. او می‌خواهد دوره لذت‌بخش را در ملوان بگذراند و کارت پایان خدمتش را بگیرد و به سپاهان و برگردد. شاید هم نه، قرار است انتقالی بزرگتر اتفاق بیفتد و کاپیتان سابق تیم امید خبرسازی متفاوتی را در پیش بگیرد.

محمد کریمی (سپاهان)

میدان‌داری او در سپاهان بازهم به چشم آمد و در نخستین مسابقه فصل لیگ برتر مقابل چادرملو اردکان طوری عمل کرد و نمایش داشت که همه هواداران تیمش بازی هفته قبل او در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را فراموش کنند. محمد کریمی با روحیه رهبری خود در ترکیب سپاهان، کاری کرد تا غافلگیر نشوند و در نخستین بازی لیگ برتر برد پُر گل داشته باشند و یک گل هم زد. محمد کریمی که بارها با پاس‌های رو به جلو و تعویض منطقه ایجاد فرصت می‌کرد، گل دوم سپاهان را به ثمر رساند تا خیال‌شان را بابت سه امتیاز راحت کند.

مهدی ترابی (تراکتور)

همان ابتدای مسابقه بود که مهدی ترابی از سمت راست فضا را برای ارسال پاس مهیا دید و توپ را در حوالی نقطه پنالتی به امیرحسین حسین‌زاده تا او به‌سادگی هرچه تمام‌تر اولین گلی‌ها را در لیگ جدید به ثمر برساند و نیمکت دراگان اسکوچیچ را به آسمان بفرستد. این یک حرکت تسلی‌بخش برای مهدی ترابی بعد از جدایی از پرسپولیس بود باشگاهی که همیشه عادت کرده بودیم این وینگر فوق‌العاده را در لباس آن ببینیم، اما او‌ همان‌قدر بی‌حاشیه و همان‌قدر پرتلاش و موثر لباس سفید و مشکی تراکتور بر تن کرده و پاس گلش را در جبهه دیگر صادر می‌کرد تا نشان بدهد در آستانه بازی مقابل تیم سابقش از آمادگی کاملا مناسبی برخوردار است.

مهاجمان

محمدرضا سلیمانی (فولاد خوزستان)

مثل همیشه دوندگی بی‌امان و خستگی‌ناپذیر داشت و کیفیت فنی بالایی از خود در دیدار خارج از خانه مقابل نساجی مازندران به نمایش گذاشت تا سه امتیاز مهم و شیرین در شروع فصل بگیرند. محمدرضا سلیمانی که فصل قبل مهره تاثیرگذار ملوان بود و با نظر یحیی گل‌محمدی به فولاد پیوست، در هفته اول بارها با فرارهای سریع و عبور از بین مدافعان نساجی موقعیت‌سازی کرد و دروازه این تیم را به خطر انداخت که تلاش او در نهایت به یک گل زیبا با شلیک محکم از سمت راست محوطه جریمه به جهت مخالف ختم شد.

مجید علیاری (ذوب‌آهن)

مهاجم بلندقامت و سرعتی ذوب‌آهن پرسپولیسی‌ها را در همان ثانیه‌های ابتدایی مسابقه سورپرایز کرد و سریع‌ترین گل فصل را در همان هفته ابتدایی مسابقات به ثمر رساند؛ او در ادامه مسابقه با دوندگی بالایی که داشت خط دفاع پرسپولیس را آزار داد و آنها را در زمین خود نگه داشته بود همین موضوع موجب شده بود که با ایجاد فاصله بین خطوط تیم پرسپولیس حملات آنها شکل کاملی به خود نگیرد، او چندین مرتبه روی ضدحملات با حمل کردن طولانی توپ، ذوب‌آهن را در موقعیت گلزنی قرار داد، دوندگی بالا، قدرت حمل توپ و گل زودهنگام او در تمام دقایق مسابقه شرایط را به سود ذوب‌آهن تغییر داد.

کاوه رضایی (سپاهان)

پس از نمایش پرتلاشی که هفته گذشته در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا داشت و گلزنی نکرد، در شروع لیگ برتر سراسر انگیزه بود تا این کار را انجام بدهد و اتفاقا موفق به انجام این کار شد. کاوه از روی نقطه پنالتی دروازه چادرملو اردکان را باز کرد و پس از آن هم با کنترل عالی توپ در محوطه جریمه و پاس برای محمد کریمی، شرایط گلزنی او را ساخت. کاوه رضایی که جلوتر از مهره‌هایی مثل جواد آقایی‌پور، رضا اسدی و ... در راس خط حمله طلایی‌پوشان قرار گرفته، می‌خواهد عنوان آقای گلی تیمش را که در دو فصل اخیر در اختیار شهریار بود را به خود اختصاص بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها