کد خبر: 722922
تاریخ انتشار :

پشت صحنه اولین بازی مسی برای آرژانتین

لیونل مسی در اولین دیدارش برای تیم ملی آرژانتین هم تاریخ‌ساز شده بود، اما این کار را به شکلی متفاوت با آنچه از او دیده‌ایم انجام داد.

پشت صحنه اولین بازی مسی برای آرژانتین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با پیراهن شماره ۱۸ و دسته موهایی که در باد به این سو و آن سو می‌رفت و روی پیشانی‌اش را پوشانده بود، لیونل مسی برای اولین بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. آن روز هم روزی مثل امروز بود اما در سال ۲۰۰۵ و پس از قهرمانی در جام جهانی زیر ۲۰ سال در هلند. این بازی در واقع دیداری دوستانه برابر مجارستان بود، اما این بازیکن نتوانست بازی درخشانی را به نمایش بگذارد.

هوگو توکالی که آن زمان دستیار خوزه پکرمن بود، آخرین راهنمایی‌ها را در گوش این بازیکن ۱۸ ساله که قرار بود در دقیقه ۲۱ نیمه دوم به جای لیساندرو لوپز وارد زمین شود گفت اما او فرصت زیادی برای درخشش در زمین در این بازی پیدا نکرد.

این بازیکن در اولین حضورش در ترکیب تیم ملی آرژانتین توپ را از لیونل اسکالونی، سرمربی فعلی این تیم، دریافت کرد و آن را رو به عقب فرستاد. دومین توپی که گرفت بسیار خاطرانگیز است، اما نه به خاطر دریبل‌هایی که در طول دوران فوتبالش به آنها معروف بود، بلکه به خاطر عصبانیت شدید مسی که روی این صحنه دیده شد.

او اول سعی کرد از سد ویلموش وانزاک عبور کند، اما این بازیکن پیراهن او را گرفت و باعث خشم مسی شد که با ضربه‌ای سعی کرد از او جدا شود، اما این ضربه به صورت این بازیکن مجارستانی برخورد کرد که خودش را با رفتاری اغراق آمیز روی زمین انداخت و در دورانی که کمک داور ویدیویی حضور نداشت، مارکوس مرک که هدایت این بازی را برعهده داشت قانع کرد که کارت قرمزی را به او نشان دهد.

با وجود اعتراض شدید دیگر بازیکنان حاضر در تیم ملی آرژانتین مانند خوان پابلو سورین، کیلی گونزالس و حتی اسکالونی، داور اعلام کرد که مسی باید زمین بازی را ترک کند و به رختکن برگردد. او پس از پایان بازی به TyC Sports گفت: «هنوز کمی عصبانی هستم چون او من را گرفت و من فقط می‌خواستم رها شدم اما داور اینطور برداشت کرد که من می‌خواستم به او ضربه بزنم و اخراجم کرد.»

پس از این بازی که با پیروزی ۱-۲ آرژانتین به پایان رسید، پکرمن در پاسخی به سوالی درباره این صحنه گفت: «من خوشحالم چون خوب بازی کردیم و نتیجه را حفظ کردیم و همین مهم است. عملکرد خوبی داشتیم. اتفاقی که برای لیونل افتاد باعث تاسف است. من به او به خاطر حضورش در زمین تبریک گفتم. گاهی شرایط درست تفسیر نمی‌شود. من باید با آرامش بیشتری این صحنه را بررسی کنم اما این اتفاق یک ناعدالتی در حق فوتبال بود.»

هرنان کرسپو هم با اعتراض به این تصمیم داور اضافه کرد: «این باعث تاسف است. بازی تا آن لحظه خوب بود اما پس از آن شرایط عوض شد چون ما مجبور شدیم خودمان را وقف دفاع کردن کنیم. فکر می‌کنم این تصمیمی اغراق آمیز بود و باعث شد که ما عصبانی شویم. مسی باید با آرامش با این شرایط برخورد کند و پس از آن شانس جدیدی خواهد داشت.»

پکرمن که پابلو زابالتا را هم به عنوان یکی دیگر از ستاره‌های جوانی که در هلند قهرمان شده بودند به تیم ملی آرژانتین دعوت کرده بود،  بدون اینکه بداند سرنوشت چه چیزی برای این بازیکن در نظر گرفته، سعی کرد فشار را از روی مسی بردارد و گفت: «بیایید از این واقعیت لذت ببریم که این بچه و بازیکنان خوب بسیاری در این تیم هستند. این گروه استقبال خوبی از مسی داشتند و اتحاد بسیاری در تیم ما وجود دارد. زابالتا و دیگر بازیکنان هم خیلی خوب هستند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها