کد خبر: 723225
تاریخ انتشار :

مو رایس علیه مورینیو در خرم آباد!

انتشار عکسی از ژوزه مو رایس در رختکن داوران فضای جامعه فوتبال را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مو رایس علیه مورینیو در خرم آباد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، مصاف سپاهان و خیبر خرم آباد با اتفاقات و نتیجه نفس‌گیری همراه شد. نیمه اول این مسابقه با پیروزی یک بر صفر شاگردان رضا مهاجری با یک پنالتی بحث‌برانگیز به پایان رسید و در نیمه دوم سپاهان با دو گل جنجالی که خیبری‌ها به هر دو گل اعتراض داشتند موفق به کسب سه امتیاز شد.

در این شرایط وقتی عکسی از مورایس بلافاصله پس از پایان این مسابقه در رختکن داوران انتشار یافت و عنوان شد که این قاب از سرمربی پرتغالی سپاهان در بین دو نیمه ثبت شده، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و این گمانه‌زنی را ایجاد کرد که حرف‌های مورایس و اعتراض او در بین دو نیمه باعث تغییر روند بازی شده و در عملکرد داوران اثرگذار بوده است.

باشگاه سپاهان با کمی تاخیر و صبح فردای بازی پس از این اتفاق با انتشار توئیتی به آن واکنش نشان داد و مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان تاکید کرد که این عکس در پایان بازی ثبت شده و این اقدام همیشگی مورایس پس از پایان هر مسابقه‌ای است. او البته سعی کرد با کنایه اقدام تیم حریف در وارونه کردن حقیقت را هم زیر سؤال ببرد.

با این حال برای بررسی صحت ادعای باشگاه سپاهان با محمود رفیعی ناظر مسابقه تماس گرفتیم که در تصاویر ثبت شده از حضور مورایس در رختکن داوران در گوشه تصویر حضور دارد و جالب اینکه لبخندی بر چهره او نقش بسته است.

فردین فقیهی، مترجم مورایس، می‌گوید این مربی در پایان اکثر مسابقات از داوران تشکر می‌کند.

محمود رفیعی البته در ابتدا با توجه به ممنوعیت مصاحبه برای ناظران فدراسیون تمایلی برای صحبت کردن نداشت، اما در ادامه برای ایجاد آرامش در فضای فوتبال ایران که این روزها بار دیگر ملتهب شده و حواشی زیادی به همراه داشته و برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه در آینده، دو سه جمله‌ای با ما هم صحبت شد و البته چند جمله او به ابهام بزرگ این حاشیه بزرگ پایان می‌دهد و تاییدکننده ادعای باشگاه سپاهان است. 

ناظر بازی خیبر و سپاهان در خرم‌آباد اینطور حرف‌هایش را درباره این صحنه و این قاب جنجالی آغاز کرد و گفت: «آخر بازی بنده خدا به رختکن آمد و گفت من چه ببرم و چه ببازم، وظیفه‌ام این است که به رختکن بیایم و از داوران تشکر کنم. گفت شما (داوران) هم کنار تیم‌ها زحمت می‌کشید. یک روز ما می‌بازیم و یک روز هم می‌بریم. بنده خدا تشکر کرد و متقابلا هم من و هم داوران هم از این رفتار او تشکر کردیم.»

البته خبرنگار ورزش سه هم در این صحنه حضور داشته و ادعای رفیعی را تایید می‌کند.

شکی نیست که قضاوت داور در بازی دیروز به سود سپاهان بود اما این اتفاق ربطی به حضور مورایس در رختکن داوران ندارد.

این صحبت‌های محمود رفیعی البته کاملا منطبق با تصویری است که ژوزه مورایس با رفتار و صحبت‌های خود در ذهن اهالی فوتبال در ایران ساخته. طی دو سال اخیر به جز مصاف با شمس‌آذر که عصبانیت شدید او منجر به اخراجش شد، آرامش و خونسردی با وجود تمام حواشی ریز و درشتی که می‌تواند هر انسانی را به مرز انفجار برساند، بر رفتار و اعمال این سرمربی پرتغالی حاکم بوده است.

جالب اینکه رفتار و خلقیات مورایس با وجود سال‌ها همکاری با مورینیو در چهار باشگاه بزرگ دنیای فوتبال هیچ شباهتی با این مربی ندارد و در حالی که مورایس بدون توجه به برد و باخت معمولا به رختکن داوران می‌رود و به آنها خسته نباشید می‌گوید، مورینیو همیشه درحال کل‌کل و دعوا با داورهاست، ازجمله تصویر مشهوری که از او در پارکینگ ومبلی وجود دارد، جایی که منتظر آنتونی تیلور بود تا بعد از مسابقه حق این داور را کف دستش بگذارد!

تصاویر دیگری از کشمکش‌های کادرفنی سپاهان و تیم داوری. اعتراض جلال امیدیان به صحنه‌ای است که گمان پنالتی وجود داشت. البته تصمیم داور در این صحنه درست بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها